עולם העבודה העתידי: מגמות והשלכות

עולם העבודה העתידי: מגמות והשלכות

כיצד משתנה עולם העבודה והדרך בה השינוי משפיע על ההעסקה, הארגון, העובד, סביבת העבודה ועוד

שיתוף
נירית כהן

נירית כהן

נירית כהן, יועצת אסטרטגית לעולם העבודה העתידי ומי שכיהנה במשך כעשור כסמנכ"ל משאבי אנוש של אינטל ישראל, תספר בהרצאתה בכנס עולם העבודה העתידי שיתקיים ב 21 באוקטובר 2018 בכפר המכביה, על התמורות של עולם העבודה והשלכותיהן על הפרט ועל הארגון.

"בשנת 2025, יסתכלו על עולם העבודה של היום כמו שאנחנו מסתכלים על עולם העבודה של שנת 1800. בהרצאה על עולם העבודה העתידי נצא אל מחוץ לגבולות הזמן והמקום כדי להתבונן בשינויים העוברים על עולמינו ולהרחיב את המבט על השלכות לעבודה וקריירה". אומרת נירית כהן.

מהי המשמעות לכך?

"אנחנו נמצאים בעיצומם של שינויים אשר 'מפרקים' לגמרי את עולם העבודה כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. העבודה בעולם החדש לא תהיה עוד 'מקום שהולכים אליו' והיא לא תהיה מקצוע או תפקיד, היא תהפוך להיות 'משהו שאנחנו עושים, ערך שאנחנו מספקים והיכולת לחבור לאנשים גם לצרכי עשייה וגם שצריכים את העשייה הזו.

למעשה, עולמות התעסוקה משתנים כל כך מהר, שלא די עוד בלימוד מקצוע בתחילת החיים ולהניח שאנחנו יכולים לעסוק בו במהלך כל הקרירה. עלינו לנסות להבין כל הזמן איך משתנה העיסוק שלנו, מה הדברים שלמדנו ושאינם רלוונטיים ובאילו דרכים אחרות ניתן לבצע אותם טוב בהרבה. יש להבין, אילו כלים נכנסו לתוך העולם שאנחנו עוסקים בו ומה הם מאפשרים לנו לעשות. היכן עוד זקוקים ליכולות ולניסיון שצברנו גם אם קוראים אחרת לתפקידים ולמשרות".

מהי המשמעות של השינוי מצד הארגון?

"מהצד של הארגון, אי אפשר עוד להניח שאנשים שנעסיק בשנים הקרובות, בהכרח יענו על ההגדרות של המשרה וסוג ההשכלה שהתרגלנו לגייס עבורה. ובכלל אי אפשר להניח שכדי להביא יכולות אל תוך הארגון, צריך בהכרח לגייס אנשים במשרה מלאה או שכירה.

ארגונים צריכים להגדיר מחדש מהן היכולות שהם צריכים בארגון, איך אפשר להביא אותן גם במתכונות ההעסקה חדשות, והם יצטרכו להגדיר מחדש מבנים של עבודה וקבלת החלטות שכן בשביל לתמוך בקצב וביכולת של אנשים לחבור לעשייה ארגונים יהיו חייבים לעבור ממבנים היררכיים למערכות רשתיות".

מה הוביל לכל השינויים הללו?

"הקצב של השינויים שנובע מהטכנולוגיות שחודרות לכל העולמות והכניסה של בינה מלאכותית ורובוטיקה בעצם מיתרים חלקים נרחבים ממקצועות ותפקידים, ופותחים אפשרויות חדשות בעולמות אחרים. האופן שבו התארגנו לעבודה במאתיים שנה האחרונות, במבנים של ארגונים עם היררכיה והגדרות מאוד ברורות של תפקידים, אינו תואם למציאות החדשה ולא מאפשר לעשייה להיות גמישה או כלכלית.

ברמת הפרט, אנחנו לא יכולים להניח שיציבות תעסוקתית תגיע מצד המעסיק וגם לא ההתפתחות של הקריירה שלנו. אנו נצטרך לנהל את הקריירה שלנו בעצמנו, כולל את כל תהליכי הלמידה וההתפתחות, צורות ההעסקה שונות, וכמובן, היציבות התעסוקתית, תגיע מהיכולת שלנו להישאר רלוונטיים בשוק העבודה לאורך שנים".

נירית כהן כיהנה במשך כעשור כסמנכ"ל משאבי אנוש של אינטל ישראל. לנירית מעל עשרים וחמש שנות קריירה במגוון תפקידי כספים, משאבי אנוש, מיזוגים ורכישות בארץ, באירופה, בארה"ב ובאחריות גלובלית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה