סכסוכי עבודה בגולן טלקום ובמכבידנט

סכסוכי עבודה בגולן טלקום ובמכבידנט

עובדי גולן טלקום חוששים לעתידם התעסוקתי על רקע הפרסומים אודות מכירת החברה | במכבידנט חוּדש סכסוך העבודה: "דרישות חסרות תקדים שחלקן חסרות היגיון"

שיתוף
גולן טלקום לוגו

עובדי חברת גולן טלקום הכריזו היום (א') על סכסוך עבודה בטענה שהחברה "מתנהלת בניגוד לדין, בכך שלא הודיעה לוועד העובדים על כוונה לבצע שינוי ארגוני ועל כך שהיא מצויה בהליכי מכירה או מיזוג עם חברת תקשורת אחרת".

"הצטערתי לשמוע על כוונת המכירה דרך העיתונות, וזאת למרות שמנכ״ל החברה מר מיכאל גולן הבטיח כי החברה רק בודקת את תנאי השוק ובנוסף הבטיח כי לא יעשה שום צעד למכירה לפני שיתוף העובדים וחתימה על ההסכם הקיבוצי", כתבה לפני שעות ספורות בפייסבוק יו״ר ועד עובדי גולן טלקום, הודיה אוהב שלום. "מדובר פה בזלזול חסר תקדים בעובדה שקיימת נציגות עובדים בחברה ולאחר שכבר נמסרה לנו התחייבות מהנהלת החברה שלא לבצע צעדים חד צדדיים במחשכים ללא שיתוף ועד העובדים וההסתדרות הלאומית. התנהלות זאת לא מקובלת. כדאי שיתחילו להבין שגם העובדים לא פראיירים ולא ניתן יד למכירת החברה ללא הסכמתנו ובטח שלא לפני חתימה על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם! אני מתחייבת לייצג את העובדים ולא לאפשר כל פגיעה בעובדי החברה".

מאבק Photo by jesadaphornההכרזה על סכסוך עבודה מעניק לעובדים אפשרות לנקוט בצעדים ארגוניים, בהם שביתה ועיצומים, החל מה-6 בנובמבר, בעוד כשבועיים, במידה ולא יתקיים מו"מ עם הנהלת החברה בנוגע לסוגיות שהציפו העובדים.

בסוף אוגוסט שיגרה ההסתדרות הלאומית לבעלי החברה, מיכאל גולן, מכתב חריף בו דרשה ניהול מו"מ לקראת הסכם קיבוצי: "התנהלות זו בה אתם בוחרים להודיע לעובדים באמצעות דואר אלקטרוני ולכולי עלמא דרך כתבה בכלכליסט על כוונתכם להעמיד את החברה למכירה הנה פוגענית…ההסתדרות הלאומית דורשת את קיומו של מו"מ קיבוצי, טרם נקיטת כל צעד ארגוני, אשר עלול לפגוע בעובדים ובזכויותיהם. במידה ותבחרו להמשיך ולפעול כפי שתואר לעיל, אתם לא מותירים בידי ההסתדרות הלאומית כל ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים ומשפטיים מנת למנוע פגיעה בעובדים".

מגולן טלקום נמסר בתגובה: "גולן טלקום אינה דנה בנושא כח אדם ועובדים מעל גבי תקשורת".

ובתוך כך, לפני ימים ספורים חידשו כ-2,000 עובדי מכבידנט את סכסוך העבודה לצורך שיפור תנאי העסקתם. מכבידנט הינה חברת בת של קופת החולים מכבי, המעניקה שירות רפואת שיניים למבוטחים.

באפריל השנה הכריזו עובדי מכבידנט על סכסוך עבודה בטענה שההנהלה מסרבת להכיר בהתאגדות העובדים ובשל הפרות של זכויות עובדים. בעקבות התערבות ביה"ד לעבודה הוקפא סכסוך העבודה עד יולי, אולם לטענת העובדים מאז לא חלה התקדמות של ממש בניהול המו"מ.

ממכבידנט נמסר בתגובה: "הנהלת מכבידנט מנהלת בחודשים האחרונים מו"מ הוגן ומקצועי במטרה להגיע להסכמות במהירות האפשרית. קיבלנו מסמך דרישות המכיל למעלה משלוש מאות סעיפים, הכולל דרישות חסרות תקדים שחלקן חסרות היגיון. הנהלת החברה הכינה מסמך אלטרנטיבי אשר כולל הצעות מרחיקות לכת מבחינת שיפור התנאים, וביקשה לדון בהצעה במסגרת הישיבות הקרובות. לצערנו, סלע המחלוקת אשר בגינו הכריזו שוב הוועד והסתדרות הלאומית על סכסוך עבודה, נסוב דווקא על דרישתם לכלול במו"מ הקיבוצי את מנהלי מכבידנט, דרישה לה מתנגדת ההנהלה. אנו מצרים על שהוועד בחר להתמקד רק במחלוקת בעניין המנהלים ונמנע מלהידבר ולהגיע לתוצאות בנושאים בהם ישנה אפשרות להגיע להסכמות לגבי מגזרי העובדים השונים במכבידנט. אנו קוראים לוועד לגלות אחריות ולחזור במהירות למו"מ".

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה