סביבת עבודה לא מוגדרת: כיצד למצות את הפרודוקטיביות בסביבה כזו

סביבת עבודה לא מוגדרת: כיצד למצות את הפרודוקטיביות בסביבה כזו

כיצד להפוך את סביבת העבודה החופשית למקור לפרודוקטיביות

שיתוף
סביבת עבודה לא מוגדרת

סביבת עבודה לא מוגדרת

נראה כי מידי יום מיושמת סביבת עבודה לא מוגדרת נוספת, בה העובדים יכולים לנוע בחופשיות ממשרד למשרד וממתחם אחד למשנהו ולבחור את סביבת העבודה שלהם לשעות הקרובות.

אסטרטגיית סביבת העבודה החופשית (הלא מוגדרת), היא מודל חדש יחסית שמאומץ כיום במקומות נוספים ברחבי העולם, כך שהמשרדים אינם מוקצים לעובד מסוים והעובדים יכולים לבחור מידי יום או מידי שעה מהיכן לעבוד בבניין.

בסביבה מתקדמת זו, העובדים חופשיים לבחור מקומות שונים בתוך המשרד ולעבוד בהם לאורך היום. זה קל עבור העובדים להרגיש בסביבה כזו שהם קצת מאבדים את תחושת השייכות ונוחות. זאת כיוון שאנחנו רגילים שיש לנו מקום עבודה ייעודי במשרד שבו אנחנו יכולים למצוא את כל החומר והאביזרים שלנו ולהימצא ע"י עמיתים לעבודה כשהם זקוקים לעזרתנו. עם זאת, סביבת עבודה זו נמצאה כמועילה ויצירתית מאוד עבור העובדים ולכן חברות רבות מנסות בכל זאת להטמיע אותה.

למרבה המזל, ישנן מספר דרכים ליצור מחויבות ופרודוקטיביות בסביבה חדשה זו. בין אם אתה חבר צוות או מנהיג, להלן כמה טיפים שיעזרו לך להגדיל את הפרודוקטיביות בסביבת עבודה חופשית.

שמירה על היכרות

בעוד שתקשורת ואמון הם יסודות חשובים עבור כל מערכת יחסים מוצלחת, הם אפילו חיוניים יותר בסביבות עבודה חופשיות. אם מתייחסים למערכות היחסים ולקשרים הקיימים שלך בסביבת העבודה הקודמת שלך, קשרים אלו נעשו חזקים או מפותחים יותר כנראה בגלל קירבה פיזית ארוכת טווח או באמצעות יחסי עבודה קרובים. זה טבעי – בני האדם מטבעם משתוקקים להיכרות, וסביבת עבודה בלתי משתנה מגדילה את הנוחות הדרושה כדי ליצור ולתחזק קשרים אלה.

יש יתרונות למרכיבים המוכרים של סביבות עבודה מסורתיות, אך יש דרכים לשמור על יתרונות אלה תוך אימוץ סביבה משתנה. הנה שלוש דרכים מצוינות לשמור על היתרונות שנצברו:

הגדרת יעדים ותקשורת

שוחחו עם המנהלים שלכם על אפשרות של שיחת בוקר קבועה עם חברי הצוות כך שתישארו בקשר טוב עם הקולגות שלכם למשרד. זה סיכוי טוב בשבילכם להתחיל את היום עם קבוצה מוכרת של אנשים ולבנות את המשימות והפרויקטים בחלל החדש הזה. מנהיגים חכמים יתחילו לפתח את ההרגלים הללו במרחבים ישנים ויטמיעו אותם בהמשך בסביבה החדשה.

התחייבות לשמירה על מערכת יחסים

מינוף יחסים חזקים קיימים כדי ליצור מבנה של היכרות ורעות יהיה חיוני להסתגלות למרחב החדש שלכם.

רשמו את שמותיהם של שני האנשים שאתם מחוברים אליהם בעיקר בעבודה – אותם שני אנשים שהתחלתם לבנות איתם קשרים בסביבת העבודה הישנה שלכם. עם כל קבוצה של אנשים כזו צרו לוח זמנים קבוע מדי שבוע או דו שבועי לדיונים סביב מה עובד ומה לא, ומהן ההזדמנויות שסביבת העבודה החדשה החופשית מספקת עבורכם באופן אישי וכן לצוות, כדי להצליח.

הבנת המטרה והחזון מאחורי השינוי בסביבה חשובה מאוד. כאשר אתם מצליחים למצוא את היתרונות עבור עצמכם אתם תיטו להיות חיוביים יותר מול הסביבה החדשה.

תמיכה במשאבים

זה מאוד סביר כי הארגון בו אתם עובדים לא התפתח לסביבת עבודה חדשה ואסטרטגיה כזו, לכן יש לפתח את כל האמצעים המתאימים כגון: Wifi חופשי וזמין בכל מקום בסביבה החופשית, אפשרות לפרטיות לעומת חללי עבודה משותפים, טלפוניה ורשת בכל חלל עבודה, שולחנות מתאימים וציוד משרדי מתאים.

בקשו ממעצבי החלל לספק לכם כמה עצות כיצד להשתמש בחלל ביעילות ובאופן פרודוקטיבי, כדי לייעל את הסביבה לטובתכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה