שיתוף

"מהפיכת הדיגיטל שאנחנו חווים כלקוחות, מחלחלת ומשפיעה רבות על עולם הפנים ארגוני בכלל ועל הלמידה בארגונים בפרט. מדובר בהשפעה מהיבטים רבים ומגוונים על תפקידו של מנהל ההדרכה והפיתוח הארגוני. ראשית, עולם הדיגיטל מספק למנהל ההדרכה הרבה יותר כלים ופלטפורמות דיגיטליות מאפשרי למידה מבעבר; שנית, הדיגיטל מאפשר למידה מכל מקום, מכל מכשיר ובכל זמן", דברים אלה אומרת רינת אהרוני, יועצת ארגונית בכירה ומומחית לטכנולוגיות למידה בחטיבת פתרונות ההדרכה בחברת NESS, בשיחה עם HRus לקראת הרצאתה בכנס HR-Expo שיערך על ידי HRus ב-8 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.

"ההיבט השלישי", מוסיפה אהרוני, "הוא בכך שהדיגיטל מאפשר פרסונליזציה. כלומר, התאמה אישית של תהליכי הלמידה והיעדים לכל עובד ועובדת. ההיבט הרביעי והמשמעותי מאוד, גם ברמת החיבור לאסטרטגיה של הארגון, הוא היכולות לקבל ולנתח מידע (DATA); ובעקבות זאת לקבל החלטות חכמות יותר לגבי הפתרונות וכלי הלמידה, ולקבוע את תמהיל הלמידה האופטימלי לכל 'מסע למידה', כגון: אילו מיומנויות נדרשות או חסרות, האתגרים בתהליך הלמידה, זמני למידה אפקטיביים המועדפים על הלומדים, ותובנות רבות אחרות עליהן נרחיב בהרצאה".

לדברי אהרוני, "Digital Learning Moments, מתחבר לעולם הלמידה משני היבטים. ההיבט הראשון הוא למידה דיגיטלית שהינה חלק מתמהיל למידה, שכולל גם הדרכות פרונטליות, סדנאות, סימולציות, למידה עצמית מסוגים שונים, משחקים, וגם מיקרו למידה. כל אלה יחד יוצרים תמהיל למידה מגוון ואפקטיבי.

"ההיבט השני גורס, כי למידה באמצעות פתרונות דיגיטליים מהווה, הלכה למעשה, רגעים בתוך חווית הלמידה הכוללת של הלומד. בהרצאה נסקור את טכנולוגיות הלמידה החדשות ונציג את התפיסה של חטיבת פתרונות ההדרכה של NESS לבניית תמהיל למידה אפקטיבי חדשני ויעיל".

אהרוני מדגישה, כי "הטכנולוגיות הן לא הדבר היחיד ולעיתים גם לא המרכזי, במערך הלמידה הכולל של העובדים. ואף על פי כן, על מנהלי ההדרכה להיות מעודכנים כל הזמן, ובזמן אמת, בטכנולוגיות הלמידה המתחדשות. אסור למנהל ההדרכה לשכוח, כי חווית הלמידה חייבת להיות זהה לחוויית המשתמש שהעובד רגיל אליה בחיי היומיום שלו, כמו למשל הימצאותו ברשתות חברתיות, היותו צרכן ולקוח בעידן הדיגיטלי ועוד. בהרצאה נסקור את החידושים הטכנולוגים בעולם הלמידה ונכיר את התפיסה המאפשרת למנהל ההדרכה לחבר בין הטכנולוגיה המתאימה לצורך הארגוני".

בנוגע לפעילות של NESS מציינת אהרוני, כי "חטיבת פתרונות ההדרכה עוסקת בהדרכה והטמעה של מערכות טכנולוגיות, תהליכי עבודה, תפיסות ארגוניות ועוד, במגוון גדול של ארגונים. מעצם היותה יחידת הדרכה בתוך ארגון טכנולוגי, פיתחה החטיבה מתודולוגיות הדרכה והטמעה, המאפשרות למנהל ההדרכה לבנות תמהיל למידה אפקטיבי, המשלב בין הטכנולוגיה המתאימה למטרת הלמידה ולשיטות למידה אחרות".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה