שיתוף

כמי שמתחילה את הבוקר בשעה חמש, מדי יום, בקריאת מאמרים ובהאזנה לפודקאסטים של מובילי דעה עולמיים בנוגע לעולם העבודה החדש, הגעתי השבוע לשני מאמרים מאוד חשובים שפורסמו בהרווארד ביזנס ריביו (HBR), המנסים לענות על השאלה מתי כדאי לחפש מקום עבודה חדש ("5 Reasons to Leave Your Job — Even in a Downturn" ו- "5 Signs It’s Time for a New Job").

שניהם חידדו לי שיחות עם מנהלים רבים שמספרים לי כי הם מרגישים כאילו הם "בכלוב זהב". הם מרוצים מחלקים מסויימים בתפקיד שלהם אך מרגישים שאולי הגיע הזמן לחשוב על שינוי.

נכון שבמציאות של עולם העבודה החדש והפרמה-קרייסיס ישנם אתגרים רבים גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית,  אך חשוב לזכור שיש גם המון הזדמנויות חדשות. עבור רבים מאיתנו, עכשיו עשוי להיות הזמן לשקול מחדש את מסלול הקריירה שלנו, כדי לוודא שאנו במקום המתאים ביותר עבורנו.

במאמר זה נזהה שמונה סימנים שעשויים להצביע על כך שייתכן והגיע הזמן לחפש עבודה חדשה. אם אתם חווים שלושה או יותר מהסימנים הללו, זה עשוי להיות הזמן לקחת צעד אחורה, להעריך מחדש את המצב שלכם ולשקול אם יש הזדמנויות טובות יותר בחוץ. הזדמנויות אלו עשויות להביא לסיפוק מקצועי רב יותר, איזון טוב יותר בין עבודה לחיים, ותחושת רווחה.

יחד עם זאת – טרם קבלת החלטות דרסטיות, ולפני שאתם מחליטים לעזוב:

  • חשוב לבחון את התרומה שלכם למצב הנוכחי. לעיתים, שינויים אישיים, בעיקר בגישה או בהתנהלות שלכם, עשויים לשפר משמעותית את סביבת העבודה שלכם ולהשפיע על התוצאה הכוללת לטובה.
  • עיינו בחלק הבא של המאמר וגלו אפשרויות לשיפור סיפוקכם במקום העבודה הנוכחי. זכרו, שינוי מקום עבודה הוא החלטה משמעותית שיש לשקול בקפידה.

להלן 8 הסימנים שאולי הגיע זמן לחפש עבודה החדש

קחו את הזמן, קיראו את הסימנים בנחת, הרהרו באיזו מידה כל אחד מהם משקף את מציאות חייכם כיום, ודרגו כל סימן בסולם של 1 עד 5 (כאשר 1 מייצג מצב שאינו תואם כלל את המציאות שלכם ו-5 מייצג התאמה גבוהה).

לאחר סיום הדירוג, חישבו: מה משמעות התוצאות עבורכם? היכן כל סימן פוגש אתכם כיום?

חוסר התפתחות או למידה:

בעולם העבודה הדינמי של היום, תחושת קיפאון מקצועי היא סיכון משמעותי עבור עובדים. אם אינכם נחשפים לאתגרים חדשים, אינכם לומדים מיומנויות חדשות, או אינכם מרחיבים את הידע שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לחפש סביבה שתאפשר לכם צמיחה והתפתחות מקצועית. עולם העבודה המודרני מעריך עובדים גמישים, סקרנים ומוכנים ללמוד, וחברות רבות משקיעות רבות בפיתוח עובדיהן. חיפוש אחר תפקידים המציעים הזדמנויות למידה וקידום מקצועי יעניק לכם יתרון משמעותי בשוק העבודה העכשווי.

חוסר הכרה או הערכה:

היעדר הכרה והערכה מצד המעסיק יכול להוביל לתחושות תסכול וחוסר סיפוק. תחושות אלו עלולות אף לפגוע במוטיבציה ובתפוקה שלכם. בעולם העבודה החדש, עובדים רבים מחפשים סביבה עבודה מעריכה ומפרגנת, בה תרומתם זוכה להכרה הולמת. חיפוש אחר תפקידים בחברות שמעריכות את עובדיהן ותורמות לרווחתם, יאפשר לכם למצוא סיפוק מקצועי ומשמעות בעבודה שלכם.

אין לכם הזדמנויות להיראות:

הזדמנויות לחשיפה והכרה בעבודה הן חלק חשוב מהתקדמותכם המקצועית. אם המנהלים שלכם מגבילים אתכם ולא מאפשרים לכם להיחשף לפרויקטים גדולים או להשתתף בפגישות חשובות, זה יכול למנוע מכם לקדם את עצמכם בתוך הארגון. שיקלו לבקש שינויים או לחפש עבודה שבה תוכלו להתפתח ולהצטיין.

תרבות ארגונית שלילית:

סביבת עבודה רעילה עלולה להשפיע לרעה על בריאותכם הנפשית ועל רווחתכם. התנהגות עוינת, יחסים בין אישיים קשים, ותקשורת לקויה, כל אלה עלולים להוביל לתחושות מתח, חרדה ואף דיכאון. בעולם העבודה המודרני, עובדים רבים שמים דגש על תרבות עבודה חיובית ותומכת. חיפוש אחר תפקידים בחברות המאופיינות באווירה נעימה, יחסים בין אישיים חיוביים ותקשורת פתוחה, יאפשר לכם ליהנות מחוויית עבודה נעימה ומשגשגת.

חוסר יכולת לשלב בין עבודה לחיים אישיים:

טשטוש הגבולות בין חיי העבודה לחיים האישיים הפך לבעיה נפוצה בעידן הדיגיטלי. עבודה מרובת שעות, זמינות תמידית, וקושי להתנתק מהעבודה. כל אלה עלולים להוביל לשחיקה, פגיעה בבריאות, וקשיים בחיי המשפחה. בעולם העבודה החדש, רבים שואפים לאיזון נכון של עבודה וחיים אישיים. חיפוש אחר תפקידים בחברות המקדמות איזון עבודה-חיים, תוך גמישות והבנה, יאפשר לכם ליהנות מחיים בריאים ומספקים יותר.

שעמום וחוסר עניין:

ביצוע אותן משימות שוב ושוב לאורך זמן עלול להוביל לתחושת שעמום וחוסר עניין. תחושות אלו עלולות להשפיע על המוטיבציה, היצירתיות והתפוקה שלכם. בעולם העבודה המודרני, עובדים רבים מחפשים תפקידים מאתגרים ומגוונים, המאפשרים להם ללמוד דברים חדשים ולפתח את כישוריהם. חיפוש אחר תפקידים המציעים עניין ואתגר, יאפשרו לכם למצות את מלוא הפוטנציאל שלכם ולמצוא סיפוק בעבודתכם.

חוסר התאמה בין הערכים האישיים לערכי החברה:

חשוב שתהיה התאמה בין הערכים האישיים שלכם לבין הערכים של החברה שבה אתם עובדים. תחושת חוסר התאמה עלולה להוביל לתחושות תסכול וחוסר סיפוק. בעולם העבודה החדש, רבים שואפים לעבוד בחברות ששואפות לעשות שינוי חיובי בעולם ומתאפיינות בערכים כמו אחריות חברתית, קיימות, ושוויון. חיפוש אחר תפקידים בחברות שערכיהן תואמים את הערכים שלכם, יאפשר לכם למצוא משמעות עמוקה יותר בעבודתכם ותרומה משמעותית לחברה.

חוסר אנרגיה:

אם אתם קמים בבוקר ומרגישים חוסר רצון ללכת לעבודה, זה עלול להיות סימן לכך שהעבודה אינה מתאימה לכם עוד. חשוב לחפש דרכים לחדש את המוטיבציה, כגון הצטרפות לפרויקטים חדשים או מציאת קשר מחודש לעבודה שלכם. אם זה לא עוזר, ייתכן שהגיע הזמן לשקול לעזוב, למען שיפור באיכות חייכם.

רגע לפני שעוזבים חשוב לנסות לשנות את המצב

לעזוב מקום עבודה היא החלטה משמעותית וקשה, הן מבחינה רגשית והן מבחינה מעשית. לפני שאתם נוטשים את הספינה, כדאי לנסות לברר אם ניתן לשפר את המצב הנוכחי. להלן מספר טיפים לכל סימן, שעשויים לעזור לכם.

חוסר התפתחות או למידה:

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם ברצון שלכם ללמוד דברים חדשים ולפתח את כישוריכם. ייתכן שיש להם אפשרויות עבורכם לקחת על עצמכם פרויקטים חדשים, להשתתף בהכשרות או לקבל מנטור.

חפשו הזדמנויות ללמידה עצמית: ישנם קורסים מקוונים רבים, סדנאות וספריות שיכולים לעזור לכם ללמוד מיומנויות חדשות.

התנדבו או קחו על עצמכם פרויקטים צדדיים: זו דרך מצוינת לצבור ניסיון חדש ולפתח את כישוריכם.

חוסר הכרה או הערכה:

תעדו את ההישגים שלכם: שמרו תיעוד של פרויקטים שהשלמתם בהצלחה, יעדים שעמדתם בהם ומשוב חיובי שקיבלתם מלקוחות או עמיתים לעבודה. שתפו את המידע הזה עם המנהל/ת שלכם במהלך שיחת משוב.

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם ברצון שלכם לקבל הכרה רבה יותר על עבודתכם. ייתכן שיש להם דרכים לעשות זאת, כגון מתן בונוסים, קידום או פשוט אמירת תודה.

היו פרואקטיביים: צאו מגדריכם והתנדבו לקחת על עצמכם משימות חשובות. השתדלו להיות נראים ושימו לב לעבודה שלכם.

אין לכם הזדמנויות להיראות:

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם ברצון שלכם לקחת על עצמכם יותר אחריות ולקבל יותר חשיפה. ייתכן שיש להם פרויקטים חדשים שאתם יכולים לעבוד עליהם או שהם יכולים להמליץ לכם על הזדמנויות אחרות בחברה.

קחו יוזמה: חפשו הזדמנויות לקחת על עצמכם משימות חדשות ולהוביל פרויקטים. התנדבו להציג את עבודתכם בפני צוותים אחרים או בישיבות.

צרו קשרים: בנו קשרים עם אנשים ממחלקות אחרות בחברה. זה יעזור לכם להיחשף להזדמנויות חדשות וללמוד על מה שקורה בחברה.

תרבות ארגונית שלילית:

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם בחששות שלכם לגבי התרבות הארגונית. ייתכן שיש להם דרכים לשפר את המצב.

חפשו תמיכה מחברים, עמיתים ובני משפחה: שתפו אותם בחוויותיכם ובתחושותיכם. קבלת תמיכה מבחוץ יכולה לעזור לכם להתמודד עם מצבים קשים ולשמור על המוטיבציה.

הצטרפו לאיגוד מקצועי: ייתכן שתוכלו לקבל סיוע ותמיכה מארגון המייצג את תחום עיסוקכם. איגודים מקצועיים רבים מציעים ייעוץ, משאבים, והזדמנויות ליצירת קשרים עם אנשים אחרים שחולקים את החוויות שלכם.

חפשו עבודה במקום אחר: אם ניסיתם לשפר את המצב ללא הצלחה, ייתכן שהגיע הזמן לחפש עבודה בחברה עם תרבות ארגונית טובה יותר.

חוסר יכולת לשלב בין עבודה לחיים אישיים:

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם בקשיים שלכם בשילוב בין עבודה לחיים אישיים. ייתכן שיהיו מוכנים להיות גמישים יותר בנוגע לשעות העבודה שלכם או לאפשר לכם לעבוד מהבית.

קבעו גבולות: חשוב לקבוע גבולות ברורים בין זמן העבודה לזמן האישי. הימנעו מבדיקת דואר אלקטרוני או שיחות עבודה בשעות הפנאי שלכם.

למדו לומר "לא": אל תפחדו לסרב לקחת על עצמכם משימות נוספות אם אתם כבר עמוסים מדי.

שעמום וחוסר עניין:

חפשו דרכים חדשות לאתגר את עצמכם: קחו על עצמכם משימות חדשות, למדו מיומנויות חדשות או התנדבו לקחת על עצמכם פרויקטים מיוחדים.

התמקדו בהיבטים החיוביים של העבודה: נסו למצוא דברים שאתם נהנים מהם בעבודה שלכם, גם אם הם קטנים.

חפשו דרכים להפוך את העבודה שלכם ליותר משמעותית: ייתכן שתוכלו לקשר את העבודה שלכם לתחומי עניין אישיים או למטרות חברתיות.

חוסר התאמה בין הערכים האישיים לערכי החברה:

שוחחו עם המנהל/ת שלכם: שתפו אותם בחששות שלכם לגבי התאמת הערכים. ייתכן שתוכלו למצוא דרך לעבוד יחד כדי לשפר את המצב.

חפשו דרכים לקדם את הערכים שלכם בעבודה: ייתכן שתוכלו להתנדב לקחת על עצמכם פרויקטים שתואמים את הערכים שלכם, או לקדם יוזמות שיביאו לשינוי חיובי בחברה.

חפשו עבודה בחברה שערכיה תואמים את הערכים שלכם: אם ניסיתם לשפר את המצב ללא הצלחה, ייתכן שהגיע הזמן לחפש עבודה בחברה שמתאימה יותר לכם.

חוסר אנרגיה:

שוחחו עם הרופא שלכם: ייתכן שיש בעיה רפואית שגורמת לתחושת חוסר האנרגיה שלכם.

דאגו לרווחה שלכם: ודאו שאתם ישנים מספיק, אוכלים בריא ועושים פעילות גופנית באופן סדיר.

הקפידו לקחת הפסקות: קחו הפסקות קצרות במהלך היום כדי לנוח ולהתנתק מהעבודה. קחו מספר דקות למתיחות, הליכה קצרה, או מדיטציה קלה.

מצאו דרכים להפוך את יום העבודה שלכם למגוון יותר: שנו את סביבת העבודה שלכם, עבדו על משימות שונות לאורך היום, או קחו הפסקה קצרה כדי להאזין למוזיקה מרגיעה או פודקאסט מעניין.

כנס פיתוח ארגוני 2024

כנס AI למשאבי אנוש 2024

אין תגובות

השאר תגובה