שיתוף

שכר הלימוד הגבוה במכללות ובאוניברסיטאות דוחק רבים מבוגרי התיכונים לחפש חלופות לשלוש שנות לימוד לתואר ראשון. מחקר שנערך על ידי חברת הסקרים האמריקאית גאלופ מצא, כי כ-40% מבוגרי מכללות ואוניברסיטאות מועסקים בתפקידים שאינם דורשים תואר.

בניגוד לדורות קודמים, בהם היה ברור שבוגר תיכון זקוק לתואר ראשון כדי להשיג עבודה משתלמת, דור ה-Y לוקח בחשבון את העלות, הזמן, והרלוונטיות של הקורסים הנלמדים במוסדות החינוך הגבוה.

התוצאה היא שיותר ויותר אנשים מדור ה-Y וה-Z מעדיפים לבחור במסלול של תוכניות לימוד הרלוונטיות לקריירה ולמקצוע שלהם. כאן נכנסים לתמונה, בין השאר, מערכי הלמידה וההכשרה של הארגונים. או כפי שהם מכונים במחקר של גאלופ: מכללות ממוקדות מקצוע.

הקורסים במוסדות אלה, שהינם ממוקדי קריירה ומקצוע, מספקים ללומד חוויה יעילה המאפשרת לו לקבל את המיומנויות המיוחדות הדרושות כדי להתחיל את הקריירה שלו כמו גם כדי להחליף מקום עבודה.

מסקר של המרכז הלאומי לחינוך לסטטיסטיקה (NCES) בארה"ב עולה, כי בין השנים 2003 ל-2015 עלה מספר האישורים התעסוקתיים של מכללות אלה בכ-44%, מכ-1.1 מיליון ל-1.46 מיליון בקירוב. וכ-30% מקורסים אלה מוענקים על ידי גורמים פרטיים שהינם מוסדות למטרות רווח.

המחקר של גאלופ ניסה להבין טוב יותר אם אפשרות הקריירה והחינוך המקצועי היא חלופה שוות ערך לחינוך 'מסורתי' של שלוש או ארבע שנים באוניברסיטה. לשם כך פעלה גאלופ בשיתוף פעולה עם מכללות ממוקדות מקצוע ועם אוניברסיטאות כדי לבחון מדגם מייצג של בוגרים.

המחקר, הנקרא 'לקראת עתיד טוב יותר: חקר התוצאות של קריירה מכללות ואוניברסיטאות', מזהה תוצאות חיוביות רבות עבור בוגרי המכללות ממוקדות הקריירה.

עוד עולה מהמחקר, כי הסיבה העיקרית לכך שסטודנטים ממשיכים ללמוד בחינוך העל-תיכוני היא להשיג עבודה טובה. נמצא, כי סיבה זו צויינה ביותר מפי שניים לעומת המוטיבציה השנייה הנפוצה ביותר: עניין כללי ואהבת למידה.

אחת המסקנות המעניינות שעולות מהמחקר של גאלופ היא שעבור כ- 62% מהבוגרים החדשים של המכללות ממוקדות המקצוע מועסקים במשרה מלאה כשכירים על ידי מעסיק, לעומת כ-54% מהסטודנטים בעלי תואר אוניברסיטאי מקביל ששימשו כקבוצת ההשוואה.

לכן, אחת ממסקנות המחקר היא, כי בוגרי המכללות ממוקדות המקצוע נוטים יותר להיות מועסקים בקצב מהיר יותר. מחצית מהבוגרים אמרו שהשיגו עבודה טובה בתוך שישה חודשים מתום השלמת הלימודים, ואילו רק כ-29% מקבוצות ההשוואה של בוגרים בעלי תואר אומרים את אותו הדבר.

חשוב לציין כי, כ-52% מבוגרי המכללות ממוקדות המקצוע, לעומת כ-35% מכלל מחזיקי תואר אוניברסיטאי אומרים כי העבודה הנוכחית שלהם קשורה לחלוטין ובאופן ישיר לתחום הלימוד שלהם.

יתרה מזאת, בוגרי המכללות ממוקדות המקצוע דיווחו כי הכנסותיהם גדלו בממוצע בכ-62% לעומת הכנסותיהם טרם הלימודים. מדובר בהכנסה אישית חציונית לאחר סיום הלימודים במכללות מכוונות מקצוע. התוצאה היא שרבים מבוגרי מכללות אלה עלו בהכנסותיהם והגיעו למעמד בינוני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה