משמעות הציות למדיניות מקום העבודה

משמעות הציות למדיניות מקום העבודה

בטיחות במקום העבודה היא אחד ההיבטים העיקריים שחברות צריכות לשים עליהם דגש

שיתוף

מדיניות מקום העבודה

לכל עסק יש מערכת של כללים ותקנות שעל פיהם העובדים והמנהלים פועלים, כדי לשמור על הסדר ועל סביבת עבודה בריאה.

פיתוח מדיניות כתובה באופן ברור במקום העבודה העונה על כל מיני חששות, הוא חיוני. השלב הבא הוא ליישם את המדיניות במקום העבודה, כולל יצירת מודעות של מדיניות זו בקרב העובדים. צעד זה צריך להתבצע כחלק מתהליך האינדוקציה.

מהי מדיניות של מקום עבודה?

במילים פשוטות, מדיניות מקום העבודה היא קבוצה של כללים התומכים בבירור כיצד עובדים ומעסיקים אמורים להתנהג במקום העבודה. הדבר למעשה מעביר את הערכים של החברה, הציפיות והתנהגות העובדים והביצועים. המדיניות גם קובעת את ההשלכות של אי קיום הכללים.

מדיניות החברה מתייחסת למגוון נושאים ומגדירה בבירור את מטרת הארגון ואת תכניות הפעולה שיש לנקוט במטרה להשיג זאת. הרעיון הבסיסי מאחורי מדיניות מקום העבודה הוא להחדיר נורמות וערכים – זה עוזר בעיצוב התרבות ואתיקה של הארגון.

מדוע העובדים צריכים לציית לכללי העבודה?

חוקי העבודה מסייעים בהגנה על זכויות העובדים ובטיחותם. להלן החשיבות של ציות לכללים אלו:

סיוע בביצוע המטרות של החברה

באופן אידאלי, אם כל הצוות במקום העבודה פועלת לקראת אותן מטרות וכל אחד נדרש לנהוג לפי אותם תקנות שנקבעו על ידי החברה, הסיכוי להשיג את המטרות יחד, גדל. עם זאת, כאשר עובד מפר כלל מסוים אפילו תוך הכוונות הטובות ביותר, זה יכול להשפיע לרעה על זרימת העבודה. לא רק שזה מעכב תקשורת יעילה, זה גם מקשה על חברי הצוות לבצע את המשימות.

יצירת אחידות

אחת הסיבות העיקריות לציית לכללי העבודה היא ליצור אחידות. כללים מסייעים להבטיח כי כולם בארגון שומרים על הסטנדרטים ועל כללי ההתנהגות. הציות לכללים ולתקנות מבטיח שאין פרשנויות שונות להתנהגות נאותה במקום העבודה לפי שיקול דעתם של העובדים. זה עוזר לשמור על עקביות, ובכך מוביל זרימת עבודה אחידה.

שמירה על בטיחות

בטיחות היא דאגה גדולה לכל החברות והארגונים. כל ארגון חושש מפציעות אישיות, תאונות אש, הטרדה, בריונות וכן הלאה. בנוסף, באתרים תעשייתיים, העובדים נדרשים להתמודד עם מכונות כבדות ומסוכנות ויסודות מסוכנים על בסיס קבוע -לדוגמה, עובדי בניין המטפלים בבטון חם, שפים המשתמשים בתנורים חמים וכן הלאה. זה מגדיל את הסיכוי לתאונות.

בעיות בטיחות אחרות במקום העבודה עשויות לכלול סכנות חשמליות, תאונות רכב ועוד. חלק מהחששות הללו עשויים לדרוש תחקיר תאונות כדי לקבוע את הסיבות ולאכוף צעדים ומדיניות כדי למנוע מהם להתרחש שוב.

הציות לכללי הבטיחות במקום העבודה מקטין את האפשרויות של תאונות אלה באופן משמעותי. כתוצאה מכך, הוא מקטין את עלויות הבריאות של המעסיקים. עם זאת, אין מקום עבודה ללא סיכונים. לכן, מדיניות הבטיחות מתעדכנת כל הזמן על בסיס דברים שארעו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה