משאבי אנוש מניעים נשים לעבודה בתעשיית הרכב

משאבי אנוש מניעים נשים לעבודה בתעשיית הרכב

דרושות נשים לתעשיית הרכב הגברית

שיתוף
נשים בתעשיית הרכב

נשים בתעשיית הרכב

נשים מהוות בממוצע רק 19% מהעובדים בסוכנויות רכבים חדשים, על פי נתוני איגוד התעסוקה בענף הרכב הלאומי (The National Automobile Dealers Association) בארה"ב. נשים רבות אפילו לא רואות בתעשיית הרכב כאופציה לקריירה, כיוון שבאופן אוטומטי הענף כבר ממזמן נחשב ל"ענף גברי".

אם חושבים על כך שע"פ מחקרים מתגלה כי נשים משפיעות על 85% מההחלטות לרכישת רכב, אז מדוע הן אינן מעורבות יותר בתעשייה שמסתמכת במידה רבה על כוח הקנייה שלהן? הוויתור על תרומתן של הנשים בנקודת המבט שלהן בהחלטות עסקיות רק פוגע ביצרני וסוחרי הרכב לטווח הארוך.

על חברות אלו לעשות עבודה טובה יותר ביצירת תרבות של הכללה לא רק עבור נשים אלא עבור כל העובדים. מבין הנשים הנמצאות בתעשיית הרכב, 68% אמרו כי התעשייה הזו אגרסיבית מדי. באותו סקר עולה כי 43% מהנשים חשו כי הן הועברו לתפקידים אחרים בגלל מינן.

חברות רכבים מסוימות כבר מזהות את פוטנציאל הנשים בתעשייה זו ואת האחריות של החברות לשנות את הנתונים הסטטיסטיים. הנשים שעובדות בחברות אלו לרוב מוכשרות, מונעות ונלהבות לגבי מה שהן עושות. אחת הדרכים שבהן החברות הללו תומכות בנשים בעבודה היא באמצעות קבוצת המשאבים העסקיים ותוכניות העצמת נשים, שמתמקדות בהעסקה, תמיכה ומתן כלים לנשים לקידום הקריירות שלהן ענף ולהגברת הביצועים העסקיים הכוללים.

משאבי אנוש נכנסים לתמונה בחברות ופועלים לגיוס יותר ויותר נשים לענף הרכב. זה יעבוד רק אם כולם יבצעו מאמץ משותף ויסייעו למחלקות משאבי אנוש בכך.
לאנשי המקצוע בתחום משאבי האנוש חשוב לעשות ככל שביכולתם כדי לתמוך בצרכים הייחודיים של נשים במקומות העבודה.

הם יכולים לתוך בנשים ולעודד אותן לעבודה בתעשיית הרכב ע"י אימוץ שעות נוהל שעות עבודה גמישות לטובת אמהות עובדות, אפשרויות עבודה מהבית בימים מסוימים וסיוע והשתתפות בשכ"ל לגני ילדים, וכד'.

כיום, רק 25% מכוח העבודה בכל ענף הרכב הן נשים, וזה לא מספיק. חשוב לקיים תוכניות הכשרה ממוקדת והזדמנויות פיתוח המתמקדות במיומנויות שנשים חסרות בהן כגון אסרטיביות, פוטנציאל קידום עצמי וכד'. חשוב לפתוח בפני נשים את האפשרות להתקדם בתעשיית הרכב לתפקידים בכירים בדיוק כמו שגברים יכולים, ולעודד יותר ויותר מנהלות נשים בתעשייה זו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה