מפוטרים סדרתיים: עובדי מזנון הכנסת לא יגישו צהריים לח"כים

מפוטרים סדרתיים: עובדי מזנון הכנסת לא יגישו צהריים לח"כים

ביום שני הקרוב לא יגישו ארוחות צהריים במשכן. "נמאס לנו שמפטרים אותנו בכל יציאה של הכנסת לפגרה, בלי אבטלה ופיצויים"

שיתוף

מפוטרים סדרתיים: לעובדי מזנון הכנסת נמאס. נמאס שמפטרים אותם במחזוריות כמה פעמים בשנה, כל אימת שהכנסת יוצאת לפגרות.

הבוקר (ד'), כך הם טוענים, קיבלו איומים מאחת מעובדות משכן הכנסת, העובדת במחלקה המקשרת בין בית הנבחרים לחברה המפעילה את המזנון. העובדים סיפרו לאתר וואלה! כי העובדת אמרה להם "זה יהיה הסוף שלכם, נעשה הכל שלא תתקבלו לעבוד אצל זכיין המזנון הבא".

הרקע לדברים היא הכרזה של עובדי המזנון ולפיה ישבתו בשעת הצהריים העמוסה ביום שני הקרוב, מה שאומר שחברי הכנסת יצטרכו להביא סנדוויצ'ים מהבית או לאלתר לעצמם סידור אחר.

זכיין המזנון הנוכחי הוא חברת שפע. כמקובל, בכל פגרה מוציאה הכנסת מכרז, ומסיימת את ההתקשרות החוזית שלה עם הזכיין הקודם.

הבעייתיות מבחינתם של העובדים מובנת. הם מעולם לא נחשבו לעובדי המשכן אלא לעובדי הזכיין. בכל פגרה הם מפוטרים ללא זכות לפיצויים ושבים ומגויסים במושב הבא. הרוטינה הזאת מונע מהם לצבור ותק של שנה, ולכן הם גם לא זכאים לדמי אבטלה וחמור מכך – במשך ארבעה חודשים בשנה הם מחוסרי תעסוקה.

חברי כנסת שלחו בימים האחרונים מכתבים למנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, בדרישה שיפעל בעניין וידאג לזכויות העובדים. לנדאו החזיר את הכדור לידיהם. "מדובר בעבודה עונתית, שבמסגרתה עובדים שני שלישים מהשנה", הסביר וציין כי "בעבר היו זכייניות שהציעו עבודה לחלק מהעובדים במהלך הפגרה, אולם הם סירבו משום שהם רצו לעבוד במשכן הכנסת במשך כל השנה".

לדברי לנדאו, הכנסת מחייבת את בעלי המזנון לתת זכויות סוציאליות לעובדים על פי החוק, אך אין חוק שמחייב את הזכיין לשלם משכורות גם בחודשים שאין בהם עבודה. הוא הסביר שהכנסת צריכה להיזהר שלא לעמוד בבעיה משפטית, כאשר היא תקשור עצמה עם עובדי המזנון. "אנחנו הולכים הכי רחוק שאפשר ברמה המוסרית בלי לעמוד בבעיה משפטית", אמר. בשל כך, לדבריו, בחוזים האחרונים שנחתמו עם הזכיין, קיים סעיף שלפיו הכנסת מבקשת מהזכיין להשתדל למצוא לעובדים עבודה במהלך הפגרה.

מחברת "שפע" אישור בתגובתם כי החברה אכן מסיימת את ההתקשרות עם הכנסת בסוף חודש מרץ עם סיום החוזה, ותעשה את מירב המאמצים על מנת שהעובדים המנוסים שליוו אותה בכנסת יעברו לעבוד עבור הזכיין הבא לכשייבחר". החברה מתכננת להשתתף במכרז הבא, ולספק שירות ברמה גבוהה לשביעות רצונם המלא של עובדי המשכן, כפי שהיה עד כה", נמסר. "נשמח שהכנסת תשנה את תנאי התגמול לזכיין, כך שיוכל להעסיק את העובדים גם בפגרות, ולא יאלץ לפטר אותם".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה