שיתוף

רשות המיסים, מערך הדיגיטל הלאומי, ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון הודיעו בסוף השבוע שעבר על השקת פלטפורמה דיגיטלית חדשנית להסדרת כספי הפיצויים בעת עזיבת מקום עבודה.

כחלק מההיערכות לתחילת פעילות המערכת פנתה רשות המיסים לציבור המעסיקים בסוף השבוע וסיפקה מידע והנחיות בנוגע להעלאת המידע הנדרש למערכת.

בעת פרישה של עובדים מהעבודה, בין אם בשל יציאת העובדים לפנסיה או בגלל התפטרות העובדים או עזיבה בשל פיטורים, יש עובדים שזכאים למענק פרישה, המורכב מפיצויי פיטורים ותשלום נוספים אחרים, או זכויות הנובעות מהפרישה.

טרם כניסת השינוי לתוקף, נדרשו מעסיקים ועובדים לדווח לרשות המיסים באמצעות מילוי טפסי נייר אודות הסכומים והזכויות שהועמדו לרשות העובד ובחירותיו של העובד בנוגע לכספי המענק כדוגמת משיכת הכספים בפטור, או ייעודם לקצבת פנסיה.

החל מ-2024, הפלטפורמה הדיגיטלית שפותחה על ידי יחידת שע"מ וחטיבת שומה וביקורת ברשות המיסים, בשיתוף עם מערך הדיגיטל הלאומי ורשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, תהווה חלופה לתהליך שעד כה התבצע באמצעות טפסי נייר.

על ידי כך תפשט המערכת ותייעל את הדיווח על עזיבת מקום עבודה ותקל את הנטל הביורוקרטי על מעסיקים, על העובדים, ועל הגופים המוסדיים המנהלים את החסכונות הפנסיוניים.

זאת ועוד, השימוש במערכת הדיגיטלית ימנע טעויות בדיווח ויאפשר לאזרחים לאחזר בקלות נתונים ממקומות עבודה שעזבו בעבר.

מראשות המיסים נמסר, כי הפלטפורמה הדיגיטלית פותחה תוך חשיבה על חוויית המשתמש.

יש בה הסברים ממצים ופשוטים להבנה, בנוגע למשמעות ההחלטות שמתקבלות על ידי העובד בנוגע לכספי הפיצויים.

ההסברים משולבים בתוך תהליכי הדיווח בפלטפורמה הדיגיטלית ויסייעו לעובדים בקבלת החלטות בנוגע לכספי הפיצויים שלהם.

השימוש בפלטפורמה יתבצע באמצעות אפליקציה מקוונת. לאחר קליטת דיווח מהמעסיק יקבל העובד מסרון או הודעת דואר אלקטרוני מרשות המיסים, על כך שהתקבל דיווח מאת מעסיקו על סיום העבודה.

העובד יתבקש להיכנס למערכת ולדווח מה הן החלטותיו בנוגע לכספי הפיצויים העומדים לרשותו.

בסיום התהליך יוכלו העובד והמעסיק להפיק מהמערכת את האישורים הרלוונטיים, אותם צריך העובד להעביר לקופות הגמל המנהלות את כספי הפיצויים.

בחלק מהמקרים תידרש השלמת טיפול מול משרדי רשות המיסים. האישורים יונפקו בתוך כמה ימים לאחר מכן.

עם פרסום ההודעה על המערכת החדשה אמר מנהל רשות המיסים היוצא, ערן יעקב, כי "הדיווח לרשות המיסים בנושא עזיבת עובד את מקום העבודה הפך לפעולה משמעותית ביותר עבור הציבור בדור האחרון.

"זאת, בהנתן הגידול הניכר במספר מקומות העבודה שמחליף כל עובד במהלך חייו, המעבר לפנסיה צוברת והעלייה בתוחלת החיים.

"לכן", הוסיף יעקב, כי "אנחנו מייחסים חשיבות יתרה לשיפור וייעול של הליך דיווח זה.

"מהלך זה מצטרף ליוזמות נוספות מהשנים האחרונות, שמטרתן לשפר את השירות שמספקת רשות המיסים ללקוחותיה על ידי המעבר לדיגיטל".

הוא הוסיף, כי "בהקשר זה יש להזכיר את השקת היישומון לתיאום מס, המערכת לפתיחה מקוונת של תיקי עוסק פטור במע"מ, והעלאת טופסי 106 לאזור האישי".

ראש מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב-עמי אמרה עם פרסום ההודעה, כי "המעבר לדיגיטל עוזר לתת שירות טוב יותר ולחבר בין הקצוות ובין התהליכים הבירוקרטיים השונים.

"הפלטפורמה הזו מחזירה את הכוח לעובד על ידי כך שהיא מאפשרת בחירה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה