שיתוף

בשנים האחרונות חוללה הטכנולוגיה מהפכה רבתי בדרכים ובשיטות בהם מתפתחים השירותים והתהליכים של מחלקת משאבי האנוש.

בכל תחום – החל בסורסינג, דרך קביעת גובה השכר וההטבות, ועד תכנון ארגוני, פעילות ברשת, וכל מה שקשור לחווית עובד – ניתן לראות פתרונות חדשניים בכל היבט של משאבי אנוש.

בעוד שרוב הפרויקטים שדרשו עד כה ניתוח מעמיק היו כאלה שנועדו לתמוך במכירות ובאופן כללי בצד העסקי של הארגון, בימים אלה נמצא ענף משאבי האנוש בתהליך שינוי מתמשך לקראת השימוש במוצרים כאלה שמטרתם לספק ערך לעובד.

התאמה אישית לכל עובד

הטכנולוגיה הקשורה למשאבי אנוש תאפשר לקבל בקלות המלצות מותאמות לכל עובד בתחומים כמו למידה והזדמנויות קידום פנימיות, במטרה לאפשר למשאבי האנוש לקבל החלטות טובות יותר לגבי תחומים כמו פרודוקטיביות, שיתופי פעולה, ניהול צוותים, רווחה ועוד.

למידה ופיתוח ארגוני ואישי לעובד הם תחומים בהם הטכנולוגי המיועדת למשאבי אנוש נמצאת בפיגור מאחורי טכנולוגיות המיועדות לתחומים אחרים.

רוב הטכנולוגיות הכביכול חדשות הן למעשה אריזה חדשה ליישומים שכבר אינם חדשים, כמו למשל פתרונות למידה מקוונים נגישים.

בשלב זה זקוקים מנהלי משאבי האנוש לטכנולוגיות שיאפשרו למידה אמיתית תוך כדי זרימת העבודה, פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לפקח על עבודת הלומדים ועל ביצועיהם ופתרונות טכנולוגים ללמידה המותאמים אישית לכל לומד.

בינה מלאכותית וכוח אדם

אחת הטכנולוגיות הבולטות שכן מגיעות אל משאבי האנוש היא הבינה המלאכותית. פריסת מערכות הבינה המלאכותית הולכת וגוברת וגורמת לכך שמנהלי משאבי האנוש יכולים כעת להתמקד באסטרטגיה במקום להיות עסוקים כל הזמן בטקטיקה.

ההיבטים טקטיים של הליכי הגיוס, הלמידה וחבילות שכר והטבות הופכים לאוטומטיים ומבוצעים על ידי הטכנולוגיה באופן שמאפשר למנהלי משאבי האנוש להרים את הראש מהעבודה המייגעת היומיומית ולהיות מסוגלים לתכנן את צעדיהם לקראת המגמות בשוק שבו פועלת החברה.

בכך מאפשרת הבינה המלאכותית למנהלי משאבי אנוש לשים דגש חזק יותר על ניהול אסטרטגי של אנשים. מומחים צופים שבעתיד הקרוב יגיעו אל משאבי האנוש פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים יותר מאלו הקיימים כיום, שיאפשרו לבצע ניתוח של רשתות ארגוניות, לזהות את העוצמה של כל עובד ואת טווח ההשפעה הפנימית והחיצונית שלו, ולקבל נתונים יקרי ערך שישמשו להעברת עובדים לתפקידים המתאימים להם יותר ולקידומם, לתכנן קדימה ולפתח מנהיגות וכישרונות.

ועם זאת חשוב לזכור שבינה מלאכותית ואלגוריתמים של למידה ממוחשבת אינם תרופת פלא שתתקן את כל מה שמנהלי משאבי אנוש מתמודדים איתו.

בה בעת חשוב שלא לעשות טעויות בנושאים אלה ולהבין שמורכבות כוח העבודה היא אכן אתגר שיש לטפל בו. וכדי לעשות זאת, יש להשתמש בטכנולוגיות בצורה מושכלת.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה