גבר, בוא לעבוד איתנו. יהיה לך טוב

גבר, בוא לעבוד איתנו. יהיה לך טוב

חדש: חוקרים גילו את ההבדל בין גורמים שמניעים גברים לאלו שמניעים נשים בשוק העבודה

שיתוף
הנעת עובדים

הנעת עובדים

חוקרים באוניברסיטת Leicester גילו את ההבדל בין הגורמים שמניעים גברים לבין אלו שמניעים נשים בעבודה. על פי ממצאי המחקר, יש כעת מושג שנקרא men goals (מטרות גבריות) שבאמצעותן ניתן למשוך, לשמר ולהניע עובדים ממין זכר ולהפיק מהם תפוקות גבוהות יותר.

המטרה – להציב לגבר מטרה מדויקת!
על פי המחקר, נשים מתפקדות טוב יותר כאשר לא מוצבים להן מטרות ויעדים בספציפיים לעומת זאת גברים עובדים טוב יותר כאשר מציבים להם מטרה מדויקת ויעדים ספציפיים.

שיטת המחקר, בו השתתפו 109 עובדים משני המינים, נועדה לבחון שוני בין התנהגויות הגברים לנשים ולכן, המשתתפים חולקו לשתי קבוצות (גברים ונשים). כל קבוצה נדרשה לעבוד פעם אחת עם מטרות ברורות ויעדים ספציפיים ופעם אחת ללא מטרות ברורות וללא יעדים מוגדרים מראש. מצפייה בשתי הקבוצות החוקרים הסיקו כי הגברים מתפקדים טוב יותר כאשר מטילים עליהם משימה עם מטרות ויעדים מוגדרים ואילו הנשים מתפקדות טוב יותר כאשר מטילים עליהן משימה ללא מטרות ויעדים ספציפיים.

סמיואל סמית'רס, דוקטורנט באוניברסיטת Leicester, שהשתתף במחקר: "מטרת המחקר הייתה להתחקות אחר הדרך להניע אנשים. עד כה ידענו כי כאשר אנחנו מקבלים מטרה, זה באופן טבעי עוזר לנו להתרכז/להתמקד. אולם נשים מתפקדות טוב יותר בתנאי עבודה שבהם לא מוגדרים להן מטרות ויעדים ברורים ואילו גברים מתפקדים טוב יותר ככל שיש להם מערכת ברורה יותר של מטרות ויעדים ספציפיים. מהמחקר שלפנינו אנו מסיקים כי ככל שנציב לגברים מטרות ויעדים ספציפיים יותר כך נפיק מהם יותר."

תוצאות הסקר מלמדות אותנו כי באופן כללי, הדרך להניע גברים שונה מהדרך להניע נשים, וכלן בקבוצות מעורבות בהן פועלים גברים ונשים, חשוב לתפור "חבילות הנעה" שונות בתכליתן, האחת לנשים והאחרת לגברים. על סמך ההבחנה הזו חשוב ליצור שפה אחת למועמדים ממין זכר ואחת למועמדות ולהמשיך לפעול על פי כללי המשחק השונים בין המינים: את הנשים צריך לעודד להצליח באופן כללי ואת הגברים צריך לעודד להצליח במטרה ברורה עם יעדים ספציפיים מוגדרים מראש.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה