מחקר: האם העובדים רואים את עמיתיהם לעבודה כחברים אמיתיים?

מחקר: האם העובדים רואים את עמיתיהם לעבודה כחברים אמיתיים?

כמה עובדים רואים בעמיתים לעבודה שלהם חברים אמיתיים?

שיתוף
עמיתים לעבודה

עמיתים לעבודה

על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת אוליבט נזראן, בעוד ש- 82% מהמשיבים אמרו כי הם מחשיבים את מי שהם עובדים איתם כחברים, הם רואים רק ב- 15% מעמיתיהם לעבודה "חברים אמיתיים".

רוב (41%) העמיתים לעבודה סווגו בדיוק כך – עמיתים לעבודה, בעוד שחמישית (20%), נחשבו "חברים לעבודה בלבד", 22% נחשבו זרים ו -2% נחשבו אויבים.
בין 3,000 אמריקנים עם משרות במשרה מלאה שנסקרו בסקר, המספר הממוצע של חברים דווח כחמישה, כאשר רק 29% אמרו שלפחות אחד מעמיתיהם הוא בחור טוב.

על פי סיווג לענף כלכלי, אלו עם המספר הממוצע הגבוה ביותר של חברים היו מתחום התחבורה (10), כספים ובנקאות (8), חשבונאות (8), ושיווק / פרסום / יחסי ציבור (7). התעשיות עם החברים הכי מעטים כללו משפטים ונדל"ן, כל אחד מנה 3 חברים לכל משיב, בממוצע.

בהתבסס על סביבת העבודה, מי שעובד במספר מקומות שונים (למשל, אנשי מכירות יוצאים) זוכה למספר הגבוה ביותר של חברים בממוצע (7), ואחריו אלו שעובדים בשולחנות רצפה (6), ותאים פתוחים (6). אולי לא מפתיע, אבל לעובדים מהבית יש הכי פחות חברים לעבודה- רק שלושה.

בסך הכל, העובדים היו מרוצים ממספר החברים שלהם בעבודה (76%). מבין הנותרים, 20%, אמרו שהיו רוצים יותר חברים בעבודה, ו- 4% אמרו שיש להם יותר מדי חברים. המשיבים בענפים שהם יותר חברתיים בטבע נטו יותר לומר שיש להם יותר מדי חברים, כמו עובדים במסעדות, מזון ומשקאות.

לדברי המשיבים, חברויות לעבודה נוטות להיווצר במהירות, כאשר 58% אמרו שהן בדרך כלל הופכים לחברים עם עמית לעבודה בתוך כמה ימים או שבועות. תעשיות המייצרות את החברים המהירים ביותר כוללות את תחומי הביטוח, שיווק, מסעדנות, קמעונאות ונדל"ן. אלו בענפי ההנדסה, בריאות, כספים, משאבי אנוש וממשל נוטים לקחת יותר זמן כדי להיקשר.

כאשר עמיתים לעבודה הופכים לידידים, כמו בכל חברות מוצקה, נושאים רגישים נדונים בהכרח. על פי הסקר, לכמעט שלושה מתוך חמישה (58%) יש חבר לעבודה שהם יכולים לדבר איתו על חיי האהבה שלהם, 53% יכולים לדבר על בעיות בריאות, 33% יכול לדבר על נושאים פיננסיים, ו 64% יכולים לדבר על סכסוך עם עמיתים לעבודה אחרים. עם זאת, רבים לא מתמסרים יותר מדי – אחד מכל שלושה לא מדברים עם עמיתים לעבודה על דברים שאינם קשורים לעבודה במשך יותר מכמה דקות ביום.

ממצאים חשובים נוספים מסקר חברים בעבודה:

10% עזבו עבודה כי חבר עזב.
59% גייסו חבר לעבודה לאותה חברה.
68% מדברים עם חברים לעבודה על כמה כסף הם עושים.
62% יוצאים עם חברים לעבודה מחוץ לעבודה – 20% עושים זאת כל שבוע, ואילו הרוב (41%) עושים זאת רק מספר פעמים בחודש.
53% הציגו לעבודה את חבריהם שאינם עובדים באותו המקום ו -69% הציגו את חבריהם לעבודה למכרים שלהם.

למרבה הצער, חברויות אלה לא צפויות להימשך זמן רב. רק 18% מהמשיבים דיווחו על קשר הדוק עם חבר לעבודה שהם כבר לא עובדים איתו. מעט יותר ממחצית (55%) שמרו על קשר מעט, בעוד 27% בקושי שמרו על קשר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה