מאבטחי "מודיעין אזרחי" בירושלים: "ההנהלה פוגעת בתנאי העסקתנו"

מאבטחי "מודיעין אזרחי" בירושלים: "ההנהלה פוגעת בתנאי העסקתנו"

הכריזו על סכסוך עבודה ומוחים על סירב ההנהלה להכיר בוועד העובדים החדש. תגובת החברה: "נגררנו לעימות בין שני ארגוני עובדים"

שיתוף

שוב סכסוך עבודה של עובדי אבטחה והפעם תורם של מאבטחי אתרי המורשת היהודיים בירושלים.

גוף המתקרא "ועד מאבטחי מזרח ירושלים", המייצג את עובדי חברת הקבלן מודיעין אזרחי בתחומי האבטחה והניקיון, הכריז אתמול (ב') על סכסוך עבודה מול החברה המעסיקה כ-6,000 עובדים. את המאבטחים מייצג ארגון כוח לעובדים.

העובדים מאבטחים את העיר העתיקה, עיר דוד ושכונות מזרח העיר ראס אל עמוד ושייח ג'ראח. הם מוחים על סירובה של הנהלת החברה להכיר בוועד העובדים מאז שהפך ליציג (כלומר, מייצג יותר משליש מ-360 עובדי החברה) בספטמבר 2011.

מאז ועד היום, לטענתם, נחשפו ראשי הוועד לסדרת "התנכלויות", כלשונם, "ששיאן פיטורין של שניים מראשי הוועד. נאמר לנו מפורשות ע"י בעלי תפקידים בחברה, שמודיעין אזרחי יודעת שזה לא חוקי ובכל זאת- ועד לא יהיה פה" אומר אלי גל מראשי הוועד, וראש צוות הנהגים שהועבר מתפקידו למעמד של נהג מהשורה מאז פעילותו בוועד

כל המאבטחים בשלושת המוקדים בעלי עבר קרבי ומחויבים במבחני כושר. במסגרת עבודתם הם חשופים לזריקת בקבוקי תבערה וזריקת אבנים על בסיס יומי. חרף הסיכונים נאלצים המאבטחים להשתמש בתיקי חובשים ריקים; חלונות הג'יפים שבורים ומכשירי הקשר  לא תקינים. "מודיעין אזרחי מקציבה לנו מכסת מים חודשית- גלון של מים. אם סיימנו את המכסה עלינו למצוא מים בעצמנו" אומר נ' מאבטח באחד המוקדים. "כך גם לגבי כיסאות. אם לא נאסוף כיסאות מהרחוב נשב על כיסאות שבורים" .לאחרונה –בשיא ימי הקור בירושלים- קיצצה החברה לטענת המאבטחים, במספר הסלילים בתנורי החימום של העובדים.  

 

"גורמים אינטרסנטים מסיתים"

ב"מודיעין אזרחי" מסרו לחדשות HRus בתגובה לדברים: "מדובר בסכסוך עבודה, שמקורו בחילוקי דעות ומאבקים בין ארגוני עובדים-  בין הארגון היציג המוכר של עובדי החברה  והוא ההסתדרות החדשה וארגון "כח לעובדים." צר לנו שהחברה נגררה לתוך סכסוך שאינו קשור עליה. מודיעין אזרחי מקיימת הידברות שוטפת עם כלל העובדים ועם הארגון היציג- שהוא ההסתדרות  החדשה. החברה מדגישה כי אף עובד לא פוטר על רקע רצון להתארגנות עובדים. מודגש  כי בחודש ינואר 2012- בית הדין לעבודה בירושלים קיבל את עמדת מודיעין אזרחי ולפיה הסתדרות העובדים החדשה- היא ארגון העובדים המייצג את עובדי החברה ולא כח לעובדים.

מודיעין אזרחי היא חברה ותיקה עם מוניטין מקצועי של עשרות שנים. החברה מעסיקה אלפי עובדים מקצועיים בתנאי שכר משופרים ומעל הממוצע במשק ובשוק העבודה. צר לנו שקומץ מעובדי החברה מוסתים על ידי גורמים אינטרסנטים המונעים מיצר של  פרסום בלבד ואשר גורמים לפרובוקציות בקרב העובדים ומנצלים את תמימותם ומעודדים את העובדים לדרוש הטבות מוגזמות שאינן מקובלות בשוק – אינן מעוגנות בדיני עבודה ואינן מתומחרים בהסכם מול משרד השיכון שבעבורו מתבצעת העבודה.

"החברה דוחה את הטענות ההזויות לגבי מי- השתייה – הכיסאות ג'פים וכו . החברה רכשה כיסאות ושולחנות חדשים, התקינה מזגנים בכל העמדות. החברה סיפקה מתקני שתייה וביצעה בדיקה של גורם שקבע כי המים ראויים לשתיה- הטענה לגבי הקצאת המים- הזוייה ובזוייה. מוקדי האבטחה מצויים באזור עימות בטחוני המאופיין בגרימת נזק לרכוש החברה על ידי גורמים עויינים. רכוש שנפגע כולל רכבים מבצעיים- מוחלפים מייד בתום כל אירוע ביטחוני מתוקנים ובמקומם מוקצה רכב חלופי". 

 

גם מאבטחי השרים ויחידת עוז

בתחילת החודש, פתחו גם פקחי יחידת עוז של המשטרה, המטפלת באזרחים זרים, במאבק ברשות ההגירה והאוכלוסין. זאת על רקע פגיעה בתנאי העסקתם.

בהסתדרות הלאומית, המצייגת אותם ואת מאבטחי שרי הממשלה שהכריזו על סכסוך עבודה אף הם באותו השבוע, נימקו את הצעדים בחששם מהשינוי המבני (ברשות האוכלוסין, י"ח) שיוביל להרעה בתנאי העבודה ולשינויים באופי העבודה של הפקחים". 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה