שיתוף

מערכות הבינה המלאכותיות הופכות בהדרגה להיות חלק בלתי נפרד מהחיים המקצועיים, לרבות אלה של מנהלי משאבי האנוש, אף על פי שקשה לראות איך תחום כמו משאבי אנוש, שעוסק בבני אדם, יכול להיעזר במערכות אלה.

קיים חשש מכך שבסופו של דבר יחליפו מערכות בינה מלאכותית את מנהלי משאבי האנוש ברובוט שישתלט לחלוטין על כל האספקטים של עבודתם וידחק את רגליהם של מנהלי משאבי האנוש מתפקידם.

יתכן אמנם שחלק מהעבודות הרוטיניות שדורשות רק חזרה על אותן פעולות שוב ושוב, יוחלפו על ידי הרובוטים ומערכות הבינה המלאכותית.

אבל זה לא המצב לגבי מנהלי משאבי האנוש. בכל הקשור למנהלי משאבי האנוש, מערכות אלה רק יסייעו להם לבצע את תפקידם טוב יותר, ביעילות רבה יותר, במהירות רבה יותר ובצורה הרבה יותר מתוחכמת.

מערכות הבינה המלאכותית בבסיסן הן מערכות שמאפשרות למכונה (לרובוטים) לבצע משימות שעד לאחרונה בוצעו על ידי בני אדם.

כדי שמערכת בינה מלאכותית תוכל להחליף בני אדם במשימות פשוטות ורוטיניות, היא זקוקה לשלושה מרכיבים: בעיה, נתונים, ומערכת כללים שהיא פועלת על פיהם.

אחת הסיבות העיקריות לכך שגם מחלקות משאבי האנוש זקוקות כיום למערכות בינה מלאכותית היא, שבכל ארגון נוצרים ומאוחסנים המון נתונים. הרבה יותר נתונים מאי פעם. ואת כל אלה צריך לנתח ולהסיק מהם תובנות.

מערכות הבינה המלאכותית החזקות ביותר מאפשרות להן להסיק מסקנות מדויקות דיין, כדי שניתן יהיה להפעילן ללא התערבות אנושית.

במילים אחרות, טכנולוגיית הבינה המלאכותית הולכת ומשתפרת בכל מה שקשור לחיקוי של קבלת החלטות אנושיות.

יתרה מכך, מערכות הבינה המלאכותית בדרך כלל אינן פועלות על פי המסקנות שהן מסיקות בעצמן מתוך הנתונים, ללא מעורבות בני אדם. אחרי הכול, הן יכולות לקבל החלטות רק על פי הכללים והנתונים שניתנו להן על ידי בני אדם.

חשוב לזכור, כי הבינה המלאכותית היא רק דרך נוספת בה הטכנולוגיה תומכת ביעדים עסקיים. וכי תהליכים אוטומטיים והסקת תובנות אלו הדרכים העיקריות שבהן יכולים מנהלי משאבי האנוש להשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל את עבודתם ולהפוך אותה לפרודוקטיבית ומדויקת יותר.

בשורה התחתונה, טכנולוגיה זו של בינה מלאכותית בשילוב עם רובוטיקה, יכולה לסייע רבות למנהלי משאבי האנוש כדי לנתח נתונים של עובדים ומועמדים, כדי להעריך את המגוון של מאגר הכישרונות שיש בידי הארגון וכדומה.

בנוסף, למערכות בינה מלאכותית מתקדמות יותר יכול להיות שימוש בנתונים לחיזוי, למשל סביב שיעורי תחלופת עובדים וסיכוני נטישת העובדים.

אמנם, ככל שטכנולוגיה זו תתקדם כך היא תבצע יותר אוטומציה של תהליכים, קבלת החלטות ויצירת תובנות. אבל כל אלה רק יאפשרו למנהלי משאבי האנוש להיות יעילים יותר בעבודתם, ולא יחליפו אותם.

זאת ועוד, ארגונים לא יצטרכו להמציא מחדש את העסק שלהם כדי להטמיע בו מערכות של בינה מלאכותית. והם גם לא יצטרכו להכנס אל העולם הלא נודע ולא מוכר של ניסוי וטעייה.

בסיכומו של דבר, התחכום של מערכות הבינה המלאכותית שארגונים יאמצו יהווה רק תוסף מעשי לעבודה היומיומית ויגדיל את ערכה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה