שיתוף

אני חי משני סוגים של בקשות של ארגונים. סוג אחד הוא הפקת ארגונים כאשר מפיקה מתקשרת ואומרת יש לי שיש חברה שמעוניינת להוציא עובדים ליום כייף והיא מבקשת שאעזור לה לארגן, וסוג השני זה שהארגון עצמו מתקשר ומבקש 'תדריך אותנו ותארגן לנו ארוחת בוקר וארוחת צהריים'", כך אמר אמנון עופר, מורה דרך, עיתונאי תיירות, מחבר ספרי טיולים ועוסק בהפקת טיולים ותיירות, מחברת DayTripper, בהרצאתו בכנס משאבי אנוש.

במסגרת ההרצאה שמוצגת בסרטון המצורף לכתבה זאת, הדגים עופר את המערכת ודרכי הפעלתה.

"מאחר שהמפיקה גרה בתל אביב ולא מבינה מה קורה בגליל, אני מארגן את הטיול גם עבורה", מספר עופר. "במילים אחרות, אני עובד עבור מפיקי טיולים לארגונים ומפיק טיולים עבור הארגונים עצמם".

לדבריו, "השאלה הגדולה היא למה לא תארגנו לכם את יום הכייף בעצמכם, כאשר יש מערכת שיכולה לתת לכם הכול, עד הפרט האחרון. [כדי שתוכלו ליישם זאת] נולד הסיפור של דייטריפר.

"אנחנו שלושה אנשי הייטק, ועבדכם שמגיע מעולם התיירות, התארגנו יחד לתת לכם אפשרות שהבוקינג של ימי הכייף יעבוד במקומכם. הכנסתו למערכת כמה דגשים חשובים.

"ראשית, אתם בוחרים את תמהיל הטיול, בלחיצת כפתור. אתם מכירים את הארגון יותר טוב ממני ומהמפיק. המערכת פוטרת אתכם מהצורך להתקשר למפיק ולבקש שיארגן לכם יום טיול. אתם מזינים במערכת איזה ארגון אתם, כמה אנשים, מה ההעדפות, למשל, משה מפחד מעקיצות של דבורים אל תיקח אותנו לדבוראי, וחיה בהיריון לכן בלי טיול ג'יפים וכדומה.

"שנית, בעזרת המערכת אתם נחשפים להרבה יותר אפשרויות ממה שמפיקי אירועים יכולים להציע לכם. מפיקי אירועים יכולים להציע מה שהם יודעים שיש.

"אבל בשטח יש משמעותית הרבה יותר אפשרויות בחירה. כמו שאתם מכירים ב[אתרי] 'בוקינג' של בתי מלון. מקבלים רשימת אופציות ארוכה מאוד, ויש לכם יכולת לשלוט בתוכן בלחיצת כפתור, בין אם אתם רוצים טיול של אקטיביות, הרצאות, קולנירייה וכו. הכול בלחיצת הכפתור.

"הדבר הכי מעניין זה שכל הספקים שעובדים עם המערכת אלה ספקים שעברו את כל האישורים, לרבות אישור לספק עצמו, רישיון, תעודת כשרות וכו. מדובר בשירות מקצה לקצה.

"במונחים כלכליים, המערכת הזאת חוסכת לכם בין 30% ל-60% מהעמלה של המפיק\ה על כל אירוע שהוא\היא מארגן\ת לכם.

"לדוגמה, יש לי לקוח, חברה גדולה מאוד. הם ביקשו שאארגן לכם יום טיול של ההנהלה, איתי, בנצרת. אני עובד איתם כבר תשע שנים אבל באותו רגע שמנהלת משאבי האנוש התקשרה הייתי עסוק.

"נתתי לה את מספר הטלפון של המקום של ארוחת הבוקר ואמרתי לה שלגבי ארוחת הצהריים אני כבר אטפל. אמרתי לה שרק תתקשר למקום של ארוחת הבוקר ותגיד להם באיזה יום הם מגיעים. זה הכול.

"חמש דקות לאחר מכן אני מקבל טלפון: שלום מדברת חנה מחברת הפקות בקיסריה. החברה ביקשה שאארגן להם את היום. אתה יכול להגיד לי איפה אוכלים ארוחת בוקר, איפה ארוחת צוהריים וכו.

"בקצרה, במקום להרים טלפון למקום של ארוחת הבוקר ולומר באיזה תאריך הם מגיעים, מנהלת משאבי האנוש פנתה לחברת ההפקות.

"בסופו של יום הטיול שאלתי אותה כמה עלתה המפיקה מקיסריה. תשובה: 20 אלף שקל. זה ההבדל.

"אנחנו ב- DayTripperשלושה אנשי הייטק, אני שאני מגיע מעולם התיירות ובחורה נחמדה נוספת שהצטרפה אלינו מתחום אחר לחלוטין.

"ראו איך אפשר לעשות יום כייף בלי להתאמץ [מדגים את המערכת על מסך ההרצאה]. אני לוקח לדוגמה חברה קטנה בת 20 אנשים, מגדירים: מספר אנשים, תאריך, סוג פעולות, כמה התקציב שמוקצב לאדם, סוגי אוכל ועוד. לפעמים המערכת יכולה להציע לכם את הטיול שביקשתם בעלויות נמוכות יותר ממה שהקצבתם.

"יתרה מכך, המערכת מציעה כמה אופציות לארוחת בוקר, בכמה מקומות שונים, ומציגה את המחירים בכל מקום. אפשר לבחור את המקום הרצוי במחיר הרצוי.

"בנוסף, לאחר שהתוכנית הושלמה ניתן לשלוח אותה למנהלים וגם לכל העובדים. והם יכולים להביע הסתייגויות ולבקש הצעות לשינויים.

"אם למשל אנשים אומרים שהם לא מעוניינים בטיול ג'יפים, אפשר להחליף את אופי הטיול בלחיצת כפתור. גם ההזמנה עצמה מתבצעת בלחיצת כפתור".

כאמור, את ההדרכה המלאה על המערכת ניתן לראות בסרטון המצורף לכתבה זאת. 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה