כשאת בוכה: מהי משמעות הבכי במקום העבודה?

כשאת בוכה: מהי משמעות הבכי במקום העבודה?

מחקר מצא כי נשים בוכות יותר מגברים בתגובה למצבים אינטנסיביים במיוחד

שיתוף
בכי במקום העבודה

מקום העבודה נחשב למקום רציונלי שבו ההתנהגות הרגשית, בכי במיוחד, נתפש בלא הולם או אפילו מבייש. לבכות בעבודה על טרגדיות אישיות עשוי להיות נסבל, בעיקר על ידי עמיתים קרובים, אבל לדמוע בשל אירועים יומיומיים כגון ויכוחים או עומס ולחץ בעבודה, לרוב יזכו אתכם בתגובה שלילית.

למרבה הצער, אלו הם סוגים של אירועים אשר סביר להניח שיובילו לדמעות.

נשים בוכות יותר מגברים בתגובה למצבים אינטנסיביים מאוד. סקר שנערך לאחרונה מצא כי 41% מהנשים הודו שבכו בעבודה בשנה האחרונה, בעוד שרק 9% מהגברים עשו זאת.

מחקרים מראים כי יש לנו עמדות חיוביות יותר וסלחניות כלפי גברים שבוכים מאשר לנשים.

כיוון שגברים נחשבים בדרך כלל לחזקים ושולטים בעצמם יותר מבחינה רגשית, כבי של גבר עשוי להעיד על כך שמשהו רציני מאוד לא בסדר. כאשר נשים בוכות הן מאשרות את ההשקפה הרווחת שהן חלשות יותר מבחינה רגשית. מעניין לציין, כי שני המינים רואים בכך שיותר סביר שנשים יבכו במקום העבודה מאשר גברים, וכי הן תשתמשנה בדמעות כדי לתפעל אחרים ולהשיג את מבוקשן.

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב, בחן את ההתנסויות האישיות של נשים בבכי בעבודה ואת עמדותיהן כלפי בכי בעבודה באופן כללי.

נסקרו 59 נשים ממגוון רחב של מקומות עבודה מתחומי החינוך, הבריאות והרווחה ושרות הלקוחות, כמו גם עובדות במשרות מסורתיות אשר "נשלטות על ידי גברים" כגון תעשייה ושירותי חירום.

כל הנשים שרואיינו בכו על אירוע או מצב בעבודה, אך לא כולן עשו זאת בפומבי. כמה מהן הצליחו לשלוט בעצמן באותו זמן, אך נשברו כשהגיעו הביתה.

נשים בוכות על אירועי חיים מלחיצים, כגון שכול ושבירת מערכות יחסים, כמו גם על אירועים טראומטיים הקשורים לעבודה, כגון תוקפנות מצד מנהלים, עמיתים או אנשי ציבור.

הן גם דיווחו על בכי בתגובה לאירועים חיוביים כגון: קידום, שבחים מהמנהל שלהם, או ביטויים של הכרת תודה ממשתמש שירות או לקוח.

באופן גורף, נמצא כי נשים בוכות כאשר הן חשות מתוסכלות, מאוכזבות וכועסות.
רוב האירועים שגרמו לדמעות היו כרוכים בתחושה של חוסר אונים וחוסר צדק. למשל, כאשר מישהו אחר לקח קרדיט על עבודתן, או אם מתחו עליהן ביקורת לא הוגנת.
המחקרים האחרונים מצאו כי נשים מתקשות להביע כעס בעבודה, גם כאשר הוא מוצדק.

נשים המגיבות בזעם נשפטות הרבה יותר מאשר גברים, שיכולים לראות התנהגות כזו ככלי ניהול הכרחי ויעיל. גבר כועס נחשב בדרך כלל על ידי אחרים למוכשר יותר ויגיע למעמד מכובד יותר עם משכורת גבוהה יותר, מאשר אשה כועסת.

נמצא גם כי נשים בוכות בעבודה כאשר הן חשות המומות רגשית. זה לעתים בלל הקש האחרון שגורם להן להישבר מהמתח שהצטבר.

כאשר זה קורה, הנשים שרואיינו הביעו חשש כי הסיבה לדמעות שלהם אינה מובנת וכי הן נחשבות לחלשות מבחינה רגשית.

נשים העובדות בעבודות 'אכפתיות', כגון עבודה סוציאלית או סיעוד, בוכות לעתים קרובות בתגובה לדרישות הרגשיות של התפקיד, למשל כאשר חולה נפטר.

נשים בתפקידי שירות לקוחות גם כן דומעות כאשר אינן מסוגלות לבטא את כעסן ורגשותיהן. המחקר מראה כי בדרך כלל כשנשים בוכות במקום העבודה, הן חשות לאחר מכן מובכות ומבוישות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה