כישלון רילוקיישן: האם באמת תמיד הכלה אשמה?

כישלון רילוקיישן: האם באמת תמיד הכלה אשמה?

הסיבה מספר אחת לכישלון רילוקיישן היא בת הזוג. לא צריך להתעצבן, היא צודקת! מה תעשו כדי להכין את העובד ומשפחתו לנסיעה המיוחלת?

שיתוף
כישלון רילוקיישן בגלל בת זוג

אחת הסיבות הנפוצות לכישלון רילוקיישן היא בת/ בן הזוג. ומאחר שרוב הפרויקטים של רילוקיישן מתבצעים כאשר מדובר בעובד ולא עובדת שנשלח לחו"ל, נמשיך להשתמש בלשון נקבה המתייחס לבת הזוג.

ובכן, הכלה היא הסיבה לכישלון הרילוקיישן, אך לכלה יש סיבה מוצדקת. בהתחלה, כשהגעתם לבשר לעובד כי הוא נבחר להיות העובד שישלח לרילוקיישן מטעם החברה, בישרתם לו את הידיעה עם חיוך של מיליון דולר, כאילו הוא זכה כרגע בלוטו. בונוס שנתי מעל ומעבר לזה שציפה. העובד ספג מכם את הלך הרוח של הבשורה, וכך סיפר לאשתו על המתנה שקיבל: איזה יופי מותק, תתחילי לארוז.

באופן טבעי, כך ההתלהבות היא גדולה. גם אם באמצע עוצרים את המרוץ ושואלים אם באמת אנחנו מסוגלים לזה, תחושת ה"יהיה בסדר" שכל כך אופיינית לנו כישראלים גוברת על הכל. [adrotate banner="47"]

מנהלי משאבי אנוש, באחריותכם להכין גם את משפחתו של העובד לקראת הנסיעה החשובה. כישלון רילוקיישן יעלה הון לארגון ויביא הרבה עוגמת נפש לכל הצדדים. אז למה פשוט לא להיערך היטב?

על כן, קחו ארבע עצות קריטיות ליישום לפני מוציאים לדרך את העובד, ולפני שאתם מתחילים לקרוא דעו כי אתם לא סתם מתערבים בענייניו הפרטיים של העובד. כאמור, זהו נושא קריטי להצלחת הרילוקיישן:

לזוגות שיש להם בעיות בזוגיות – מומלץ לא ללכת אחר האתגר. לא משנה כמה הם חברותיים – יש לזכור שבחו"ל הם לא בבית. יש סיכויים שהם יהיו לבד, ועל כן לא יהיה להם לאן לברוח מהצרות.

למי שאין בעיות בזוגיות, טפו טפו, אסור להיות שאננים. זוגות רבים מתמודדים לראשונה עם מציאות חדשה, זרות, בדידות, ומוצאים עצמם לבד עם בעיות חדשות ושגדולות עליהם בכמה מידות. דאגו שהעובד ובת זוגו יהיו מוכנים  לוויכוחים, ודאגו גם ליעוץ זוגי זמין במדינה החדשה בעת הצורך. זה יראה רחוק, אבל זה לא.

דאגו לסיוע בהוצאת ויזה ועבודה עבור בת הזוג של העובד. חברות רבות אינן עושות זאת, אך השקעת זמן ותקציב נוסף יהיה שווה את זה. אל תתנו לעובד לומר שיהיה בסדר, ו"היא תסתדר", במיוחד אם מדובר באשה שנוטשת קריירה  מצליחה, ושכעת תצטרך לצאת למסע חיפושים אחר משרה מכובדת בחו"ל.

אי מציאת תעסוקה עלולה להביא לדיכאון של בת הזוג ולגעגועים עזים. כתוצאה מכך יעלו מחשבות על כדאיות ההישארות ברילוקיישן ואפשרויות של חזרה הביתה.

לסיכום, חברות רבות אינן דואגות לויזה או לתעסוקת בת הזוג של העובד במהלך הרילוקיישן, ומומלץ לשנות את הגישה. השקעה מינימלית בעזרה להשגת ויזה, סיוע במציאת עבודה לפני הנסיעה או במהלך השהייה – תפחית את הסיכון לסיום השליחות לפני המועד המתוכנן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה