שיתוף

תרבות החלפת עובדים היא עניין כמעט שבשגרה. זה נורמלי לחלוטין שאנשים יעברו שניים או אפילו שלושה מקומות עבודה בתוך מספר שנים, מקפצים מארגון אחד לאחר בתקווה למצוא את ההתאמה הנכונה. זה קשה כאשר מגיע הזמן לחתוך קשרים עם עובד ותיק.

כאשר עובד נמצא בחברה למשך שנים ארוכות הוא יוצר קשרים חזקים עם קולגות ועם מנהלים בחברה שלעתים הופכים להיות ממש כמו קשרי משפחה. צוותים מרימים אחד את השני בזמנים הרעים וחוגגים יחד את ההצלחות, כאשר כולם במרדף אחר חזון משותף.

למרבה הצער, לפעמים אפילו השותפויות הטובות ביותר מתפרקות. עובד ותיק מתחיל לחלוק על כיוון החברה, וכמה חילוקי דעות קטנים הופכים להבדלים בלתי ניתנים לגישור. בין אם זה עובד שנמצא בחברה 5 או 10 שנים ואפילו יותר, לפעמים אפילו את העובדים הקבועים הוותיקים ביותר צריך לפטר.

איך זה לפטר חבר ותיק?

מנהלים מספרים על התחושה הקשה בלפטר עובד וותיק שהפך עם השנים לחבר, אם כי לעתים אין ברירה, כיוון שההנהלה והעובד מתחילים לראות את העתיד של העסק בדרכים שונות.

אמנם יש דרכים רבות להרחיב ולהגדיל את העסק, אולם החברה לא יכולה לגדול ולצמוח אם האנשים שבתוכה לא מסכים על הנתיב החדש. הפרויקטים שעובדים וותיקים עובדים עליהם בלהט רב ביותר, בזמן שהיו להם פוטנציאל גדול, לא מתאימים עוד למה שהעסק צריך להשיג כדי להשיג את הצמיחה החזויה עבורו.

הכי טוב יהיה לאפשר לעובד הוותיק לחפש עבורו בחוץ הזדמנויות שמתאימות טוב יותר לתשוקותיו האישיות. חברה לא יכולה לדחוף קדימה אם האנשים המפעילים אותה לא מסכימים על הכיוון הנכון.

להלן שתי דרכים לקבוע אם לעובד וותיק יהיה טוב יותר במקום אחר

חפש סימנים של אי התאמה בראייה

לעתים, עובדים ותיקים נשארים לעבוד בחברה למרות שחזונם לא תואם את חזון החברה עוד. רובם ממשיכים לעבוד עבור החברה כי הם מאמינים במה שהיא עושה. כאשר הם מתחילים להראות סימנים של חילוקי דעות עמוקים יותר, זה הזמן לפעול במהירות כדי לקבוע אם הניתוק הוא זמני או חמור יותר.

האם העובד החל לעכב פרויקטים או להגיש עבודה מתחת לביצועים הסטנדרטים שלו? האם העובד חולק בתדירות גבוהה יותר עם מנהיגות או חוזר על אותן שאלות? החברות והעובדים שלהן צריכים להסכים על מה כדאי לעשות לפני שהם יכולים להסכים על כל דבר אחר.

בצע עם העובד שיחה כנה

אם נראה שהעובד אינו מרוצה מהמצב, אין לדחות את הבלתי נמנע. קבע איתו פגישה בהקדם האפשרי כדי לדון בנושא. אולי העובד עובר פשוט חודש רע וזה מתבטא בעבודתו.. תהא אשר תהיה הסיבה, הדרך היחידה לגלות את האמת היא לשאול שאלות ישירות.

התחל את השיחה על ידי תקשור הציפיות מהשיחה הקודמת ואז הקשב לדבריו. עודד כנות – ישנם עובדים רבים שיעדיפו לסלף את האמת כדי שלא לפגוע. הסבר לעובד שלא תיפגע מדבריו והכי חשוב לך לדעת את האמת. אם הנושא כרוך משהו אחר מאשר הכיוון של החברה, יש להתמודד עם בעיה זו בפני עצמה. אם הבעיה היא עם חזון החברה, ניתן לחפור עמוק יותר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה