כיצד לבצע בדיקת סימוכין נכונה על מועמד?

כיצד לבצע בדיקת סימוכין נכונה על מועמד?

בדיקת סימוכין למועמד מפיקה תוצאות משמעותיות

שיתוף
בדיקת סימוכין למועמד

בדיקת סימוכין למועמד

בדיקה סימוכין של מועמד מתבצעת מול מעסיקיו לשעבר או ממליצים אותם המועמד רשם בקורות החיים. הבדיקה מורכבת לרוב משלושה סוגים שונים של שאלות שיש לשאול את המעסיקים: שאלות מבוא, הערכת מיומנות ולבסוף, התאמה.

להלן כמה שאלות לדוגמה מכל אחת מקטגוריות אלו:

שאלות מבוא

מה הקשר שלכם למועמד?

מדוע לשאול שאלה זו? זוהי שאלה פשוטה, אבל חשוב שתדע עם מי אתה מדבר ומה הקשר שלו למועמד שלך. השיחה יכולה להיות עם מנהל לשעבר של המועמד, עם עמיתו לעבודה, עם מנהל צוות או מנכ"ל החברה ולכל אחד מהם היו אינטראקציות שונות עם המועמד. לכן, כדי לדעת אילו שאלות להפנות חשוב שתדע מה היו הקשרים המקצועיים של הממליצים עם העובד לשעבר (המועמד שלך). זו גם הזדמנות עבורך לוודא שכולם נמצאים באותו קו ושהיחסים דווחו כהלכה.

כמה זמן עבדת עם המועמד?

מדוע לשאול שאלה זו? זה עוזר לך להבין עד כמה טוב הממליץ מכיר את המועמד. לאדם שהיה המנהל הישיר של מועמד במשך 5 שנים כנראה יש הרבה יותר תובנות לספק מאשר אדם שעבד איתו מספר חודשים. כך תדע עד כמה להתייחס לתשובותיו של הממליץ כעמוקות.

מה היו תחומי האחריות של המועמד?

מדוע לשאול שאלה זו? שאלה זו תעזור לך להשוות בין מה המועמד סיפר לך לגבי תחומי האחריות שלו בעבודה הקודמת לעומת מה שהמנהל טוען שהיו תחומי האחריות שלו.

שאלות הערכת מיומנות

מה הן נקודות החוזק של המועמד?

מדוע לשאול שאלה זו? שאלה זו מהווה הזדמנות עבורך להשוות את נקודות החוזק של המועמד כפי שתפסת אותם בקורות החיים ובראיון העבודה לעומת מה שהמנהלים הקודמים שלו סבורים. נסה לקבל דוגמאות והתייחסות למצבים ספציפיים בהם נצפו נקודות החוזק בפעולה, כך שתוכל לקבל תמונה טובה יותר לגבי המיומנויות של המועמד.

מה הן חולשות המועמד?

מדוע לשאול שאלה זו? לכל אחד יש חולשות, חלקן מקשות יותר על העבודה מאשר אחרות. עם מדובר בעבודת צוות בחברה שלך והמועמד חלש ביחסים בין אישיים, זו יכולה להיות בעיה מבחינת ההתאמה לחברה.

שאלות התאמה

האם אתה חושב שהמועמד מוסמך לעבודה זו? למה או למה לא?

מדוע לשאול שאלה זו? זו הזדמנות עבורך לקבל נקודת מבט של צד שלישי על יכולת המיומנות הפוטנציאלית של המועמד לתפקיד אליו אתם מגייסים. הקפד לבדוק לעומק את התגובה של הדובר. אילו תכונות ספציפיות גורמות לו להרגיש כך? לא רק לקבל אישור פשוט.

איך היית מדרג את הביצועים הכוללים של המועמד בסולם מ -1 עד 10?

מדוע לשאול שאלה זו? עם שאלה זו, כל דבר מתחת ל- 9 צריך להעלות קצת דאגה. רוב המנהלים לא הולכים לתת למישהו ציון נמוך באמת, אבל הם ייתנו למישהו 7 או 8 והמועמד ציין שהיה "עובד מעולה", אז לא היה צריך להיות שום היסוס לזרוק 9 או 10 במהלך שיחת הבירור.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה