טייסי אל על פתחו בעיצומים ללא תיאום עם ההסתדרות והוחזרו לעבודה בצו...

טייסי אל על פתחו בעיצומים ללא תיאום עם ההסתדרות והוחזרו לעבודה בצו בימ"ש

בית הדין לעבודה הורה לטייסי אל על לשוב לעבודה סדירה עד לדיון נוסף שנקבע לשבוע הבא. הטייסים קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות "לא לברוח מהאחריות!"

שיתוף

לרגל פתיחתה הרשמית העונה ה'חמה' בעולם התיירות (יולי-אוגוסט) פתחו טייסי בעיצומים בעקבות מה שהם מכנים 'ירידה במוטיבציה'. בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב-יפו, קבע אתמול (ה-10 ביולי) כי הטייסים פתחו בעיצומים על דעת עצמם, ללא תיאום עם הארגון היציג (ההסתדרות) ועם בא כוחה נציגות עובדי אל על. בית הדין נתן צו ארעי לוועד הטייסים (אנשי צוות אוויר) לשוב לעבודה סדירה עד לדיון נוסף שנקבע לשבוע הבא, במעמד שני הצדדים.

שופטת בית הדין לעבודה, הדס יהלום, אמרה בפסק הדין כי: "ירידה במוטיבציה, כפי שפרטו הטייסים, אינה פרטנית אלא באה כקולקטיב, של כלל הטייסים. התנהגות שכזו, לא ניתן לקבלה ללא תיאום עם הארגון היציג, דבר שלא נעשה במקרה הנדון. לפיכך ניתן צו ארעי, עד לדיון במעמד שני הצדדים, המורה לארגון היציג אנשי צוות אוויר (אצ"א), להפעיל את מרותם ולהורות לטייסים לשוב לעבודה סדירה כפי שנהוג בחברה בשנים קודמות בתקופת עומס".

בתגובה לפסיקה, יצא ועד הטייסים בהודעה הבאה: "היחידים שפעלו תמיד, אתמול ופועלים גם עכשיו, באחריות ובלויאליות לאל על, הם טייסי החברה ועובדיה. לצערנו, הנהלת אל על הנוכחית ובעלי המניות שלה הביאו את החברה לסף תהום. אנו קוראים למנכ"ל ולבעלי המניות לא לברוח מהאחריות, להתעשת במהרה ולהוביל את המוביל הלאומי טוב יותר".

מהנהלת אל על נמסר: "בהמשך להודעתנו מאמש, כי נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן לא התייצבו כמה טייסים לעבודתם ונאלצנו לבטל אתמול את הטיסות לסט פטרסבורג וממנה, פנינו אמש בצר לנו לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, באמצעות עורך הדין נחום פינברג. בית המשפט קבע דיון דחוף להיום בבוקר בפני כבוד השופטת הדס יהלום. בית המשפט קיבל את טענות אל על באופן מוחלט ונתן צו ארעי המורה לטייסים לשוב לעבודה סדירה".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה