שיתוף

חווית העובד מיוחסת בדרך כלל למידת המחוברות של העובדים לארגון. בפועל, חווית העובד היא הדרך שבה נתפסות בעיני העובדים, מכלול האינטראקציות שלהם עם הארגון בכל המישורים. במילים אחרות, חווית העובד מקיפה את כל האספקטים הקשורים למהלך יום העבודה של העובד בחברה, בין אם אלו אספקטים חיוביים או שליליים.

שוק העבודה מתאפיין כיום בעודף ביקוש (לעובדים), ובקושי לגייס עובדים, בעיקר את המיומנים והמוכשרים שבהם. במצב שוק זה, ארגונים חייבים לבדל עצמם בעיני העובדים. וכדי להשיג בידול מהותי, ניצב כיום הנושא של מיקסום חווית העובד במוקד מאמצי הארגון.

לאור כל זאת, מנהלי משאבי אנוש פועלים ללא לאות כדי לייצר חווית עובד חיובית, שתאפשר להם לקדם את מותג המעסיק של הארגון שלהם.

מידת ההערכה למנכ"ל – איך המנכ"ל נתפס בעיני העובדים

בין המרכיבים היותר חשובים של חווית העובד, בולט הנושא של איך נתפס מנכ"ל החברה בעיני העובדים. אם בעבר, נושא הערכת ביצועים בוצע רק בכיוון אחד: ההנהלה היתה זו שקבעה את איכות העובד על פי הערכת הביצועים שלו; הרי שכיום, ביצועי ההנהלה הבכירה, ובראשם המנכ"ל שלמעשה מנהיג את החברה, נאמדים ונמדדים בקפדנות על ידי העובדים. ככל שהעובדים חשים הערכה רבה יותר כלפי מנכ"ל החברה, כך חווית העובד שלהם משופרת יותר.

המנכ"לים, מצידם, לא נותרים אדישים מול מגמה זו. מסקר שנערך על ידי Deloitte University Press עולה, כי כ-80% מהמנכ"לים מבינים את חשיבותה הרבה של חווית העובד. כ-42% מהם הגדירו את חווית העובד כ"חשובה ביותר", וכ-38% הגדירו אותה כ"חשובה".

במילים אחרות, כדי למקסם את חווית העובד, חשוב מאוד להקשיב לעובדים ולהבין אילו תכונות הם היו רוצים לראות אצל המנכ"לים של הארגונים בהם הם עובדים, ואיזו דרגת חשיבות הם מייחסים לכל תכונה.

מכון הסקרים גאלופ, בדק מהן תכונות המנהיגות שעובדים בארה"ב רוצים לראות אצל המנכ"לים שלהם, ואיך הם מדרגים אותן.

העובדים שהשתתפו בסקר התבקשו לדרג תכונות של מנכ"לים על פי דרגות חשיבות מ-1 (התכונה אשר לה הם מייחסים את החשיבות הנמוכה ביותר) עד – 5 (התכונה אשר לה הם מיחסים את החשיבות הגבוהה ביותר). התכונות שהתגלו כמככבות בראש הרשימה: דגש על הצלחה, התלהבות ומוכנות המנכ"ל:

מהסקר עולה, כי התכונות המוערכות ביותר בעיני עובדים בארה"ב הן:
1. מנכ"ל ששם דגש חזק על הצלחה (64% מהעובדים שהשתתפו בסקר דירגו תכונה זו בדרגת חשיבות 4 או 5).
2. מנכ"ל שמפגין התלהבות מהעבודה ומצליח לסחוף את העובדים בהתלהבותו.(59% מהעובדים דירגו תכונה זו כבעלת חשיבות 4 או 5).
3. מנכ"ל שהינו ערוך ומוכן לקראת כל מצב (58% ממשתתפי הסקר דירגו תכונה זו בדרגת חשיבות 4 או 5).

לא הרחק מאחורי תכונות אלה דורגו התכונות הבאות:
4. עקביות ואכפתיות מהעובד באשר הוא (56% מהנסקרים דירגו תכונה זו כבעלת חשיבות 4 או 5).
5. היכולת האנליטית של מנכ"ל (52% מהנסקרים דרגו תכונה זו בדרגת חשיבות 4 או 5).
6. תכונת התחרותיות (50% מהנסקרים דורגו תכונה זו כבעלת דרגת חשיבות עליונה של 4 או 5).
7. והיותו של המנכ"ל בעל חזון (48% מהנסקרים דרגו תכונה זו כבעלת חשיבות 4 או 5).

בשכבה השלישית של התכונות החשובות של מנכ"לים עבור העובדים בארה"ב, דורגו התכונות הללו:
8. השראה, כלומר מנכ"ל שהוא מעורר השראה בקרב עובדיו (46% מהעובדים שהשתתפו בסקר דרגו תכונה זו כבעלת חשיבות 4 או 5).
9. אומץ, כלומר מנכ"ל שהוא אמיץ ומקבל החלטות אמיצות (37% ממשתתפי הסקר דרגו תכונה זו בדרגת חשיבות 4 או 5).
10. להט, כלומר, מנכ"ל שעסקי הארגון בוערים בעצמותיו (37% מהנסקרים דרגו תכונה זו בדרגת חשיבות 4 או 5).

תוכלו לשמוע עוד על נושא חווית עובד ומיקסומה, בכנס "חווית עובד" הראשון בישראל. הכנס, בעריכת HRus. יתקיים ב-13 בנובמבר בכפר המכביה.

 

אין תגובות

השאר תגובה