זה לא אתה זה אני

זה לא אתה זה אני

לעתים חוסר אנרגיה ורצון לעבוד אצל העובדים שלך, הם למעשה תוצאה של ניהול לא נכון שאתה אחראי לו

שיתוף

עובד עצל הוא אחד הדברים היותר מתסכלים איתם מנהלים מתמודדים, אולם בטרם אתה חורץ את דינו של העובד ומסמן אותו כחסר תועלת, עצור רגע וחשוב – האם יכול להיות שאתה כמנהל הוא למעשה הגורם הבעייתי כאן?!

וודאי שהעובד "אשם". אם הוא אינו מבצע את משימותיו בהצלחה ומתעכב בלוחות הזמנים, אין ספק שהאחריות לכך היא שלו, אך כמו בכל מערכת יחסים מדובר ברחוב דו סטרי – ייתכן וקיימת מתיחות ביניכם או סיטואציה לא נעימה שמשפיעה על המוטיבציה שלו. ישנם מקרים בהם תשומת הלב המוגזמת שלך (מעקב אחר העובד, בחינה מתמדת של תפוקתו), או העדרה (חוסר פרגון, חוסר הערכה) יכולים לפגוע באופן משמעותי בתפוקת העובד.

להלן מספר טעויות שמנהלים עושים שעשויות לפגוע במוטיבציה של העובדים שלהם:

חוסר שיתוף במטרות

כמנהל, העובד שלך צריך ממך שתי פיסות מהותיות של מידע: מהן המטרות שלך עבורו ומהן מטרות הקבוצה והחברה בכללותן. כאשר העובד אינו יודע מה נחשב להצלחה מבחינתך, הדבר משול לשתי ספינות ששטות בלילה עם קואורדינטות יעד שונות, ואיכשהו מצפות בסופו של דבר להגיע לאותו המקום. העובדים שלך כולם מוכרחים לדעת מה מצופה מהן בכל שבוע נתון. בנוסף לכך עליך לעדכן אותם אחת לתקופה במטרות הכלליות של החברה ובתכניותיה הקרובות.

משוב ותיקון

בתחילת כל רבעון יש לוודא כי הצוות שלך מודע היטב למרות החברה ומיושר קו עם המשימות שלו בהתאם לאותן מטרות. שיחות משוב לא נועדו רק לטפיחה על השכם, או להערות אזהרה – יש להן מטרה אמיתית והיא, לאפשר לעובד שמציג ביצועים כושלים לבצע תיקון. בכל שיחת משוב עליכם לפרט לעובדים את ההצלחות שלהם ולשבח אותם, ובמקביל לציין בפניהם את החולשות והכשלים, כמו גם לספק להם כלים ואמצעים לתיקון. עובד שלא מקבל פידבקים לעולם ירגיש אי ודאות וכמובן את החרדה המצטרפת לכך. לא תאמין עד כמה העובדים זקוקים גם למשוב שלילי ולכלים שיאפשרו לתקן את הביצועים, בנוסף לטפיחה המיוחלת על השכם.
אם ישנה התנהגות שאתה רוצה לשנות אצל העובד, נסה לקיים איתו מפגשים קבועים בהם תוכל להנחות אותו לתיקון ולחזות בשינוי המיוחל.

תקשורת

אחת הבעיות המרכזיות בין מנהלים ועובדים היא בעיית התקשורת. מנהל טוב צריך לדעת לתקשר בצורה מיטבית. כל היחסים שלנו בכללותם מבוססים על תקשורת. חשבו על מספר הפעמים בהם האשה שלכם כעסה על משהו שעשיתם (או שלא) ונזפה בכם ש"תבינו לבד" מה היתה הטעות שלכם. כמה מלחיץ זה לא לדעת על מה אתם ננזפים. כך בדיוק מרגיש העובד שלכם אשר "זוכה" להחמצת הפנים שלכם ולחוסר שביעות רצונכם. התקשורת נועדה לכך שתסבירו את עצמכם, שתסבירו לו מה מפריע לכם בהתנהלותו ומה חשוב לשנות.

חוסר עקביות

מסרים סותרים וחוסר עקביות יכולים להיות מבלבלים נורא ואפילו בצורה שתפגע בפרודוקטיביות של העובדים. אם יום אחד אתה מעודד אותם לאוטונומיה וביום שאחרי נוזף בהם על כך שנכשלו, הם ירגישו חוסר אונים ולא ידעו כיצד לפעול. אם בחרת לאפשר להם עצמאות, עליך לקחת בחשבון שיהיו טעויות ולגלות אורך רוח. אם החלטת שבכל פרויקט עליהם לדווח לך אחת לכמה צעדים, קח בחשבון שתצטרך להיות שם עבורם, להקשיב ולהנחות.
בכל מסר אותו אתה מעביר לצוות העובדים שלך, עליך להיות עקבי לא משנה מה תהיה התוצאה. אם תרצה לשנות את המסר או את ההחלטה שלקחת בהתאם לתוצאות, עשה זאת רק לאחר תקופה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה