בשורה חדשה למעסיקים–הלמן אלדובי נבחרה לקרן הפנסיה של המדינה

בשורה חדשה למעסיקים–הלמן אלדובי נבחרה לקרן הפנסיה של המדינה

"הלמן אלדובי" שנבחרה ע"י האוצר לקרן פנסיה ברירת המחדל למעסיקים לשנתיים הקרובות, פותחת את אפשרויות ההצטרפות בתנאים המוזלים החל מעכשיו

שיתוף

בחודש אוגוסט הכריזו שר האוצר והממונה על שוק ההון על קרנות הפנסיה שישמשו כברירת המחדל עבור כלל המעסיקים בישראל, לצורך חסכון לפנסיה לעובדיהם. שתי הקרנות שנבחרו הן של "הלמן אלדובי" ו"מיטב דש" שלדבריהם יחסכו מאות אלפי שקלים לעובד.

הבשורה החדשה מהווה מהפיכה בשוק הפנסיה בישראל, שכן לראשונה גם עובדים לא מאוגדים ייהנו באופן אוטומטי מתנאים מצוינים. הרפורמה המוזלת תגדיל את קצבת הפרישה של העובדים במאות עד אלפי שקלים בחודש.

הבחירה בשתי קרנות הפנסיה – הלמן אלדובי ומיטב דש נעשתה בשל דמי ניהול הנמוכים משמעותית מממוצע דמי הניהול הנהוג בשוק, שהציעו הקרנות האמורות. דמי ניהול אלו יחולו על המצטרפים לקרנות למשך 10 שנים, כאשר הפחתת דמי הניהול צפויה להגדיל את קצבת הפרישה של עובדים במאות ואלפי שקלים מדי חודש.

איתי ברדה, מנכ"ל הגמל והפנסיה של "הלמן אלדובי", אומר: "האוצר קבע כללים חדשים לכל המעסיקים בנוגע להפרשות הסוציאליות של העובדים החדשים והקיימים. החוקים השתנו כך שהחל מה- 1 בנובמבר כל מעסיק שמפריש לפנסיה לעובד חדש, במידה והעובד לא בחר באופן יזום וחתם על טופס שהוא מעוניין בקרן פנסיה מסוימת, המעסיק מחויב להפריש לקרנות הפנסיה של המדינה – הלמן אדובי ומיטב דש."

מדוע נבחרתם להיות אחת משתי החברות היחידות שנקבעו כקרנות הפנסיה של המדינה?

"זכינו במכרז כיוון שהצענו את דמי הניהול מההפקדה ומהצבירה האטרקטיביים ביותר. דמי הניהול שתגבה קרן הפנסיה של הלמן אלדובי יעמדו על 1.49% מההפקדות החודשיות ושיעור של 0.001% מהצבירה בקרן. עבור שכיר המשלם כיום דמי ניהול מקסימאליים, המהלך הזה צפוי להגדיל את הקצבה הצפויה בכ-18%. מדובר בסכום משמעותי שיאפשר לעובד לחסוך מאות שקלים נוספים מידיי חודש בקרן הפנסיה שלו. בבדיקה שערך משרד האוצר נמצא, כי שכיר בעל שכר ממוצע צפוי להגדיל את קצבתו הצפויה בפרישה ביותר מ- 900 שקלים."

מה היה גובה דמי הניהול בטרם הרפורמה?

"התקרה המקסימלית עומדת על שיעור של 6% מההפקדות ו 0.5% מהצבירה. את התנאים הללו אנחנו מאפשרים לכל מי שמצטרף עכשיו ללא קשר לרפורמה, עבור כל העמיתים שרוצים להצטרף באשר הם, גם עצמאיים."

מהי הבשורה החדשה שלכם עבור מצטרפים חדשים?

"הרפורמה לקרן פנסיה ברירת מחדל בתנאים המוזלים נקבעה החל מה- 1 בנובמבר. אנחנו מאפשרים לחוסכים החדשים להצטרף אלינו לקרן של הלמן אלדובי כבר מעכשיו, ולזכות באותם התנאים הנוחים שיחולו החל מחודש נובמבר. מדובר בבשורה צרכנית חשובה ומטרתנו להפיץ אותה לכל בית אב במדינת ישראל. נכון שהשכירים יהיו המסה העיקרית של המצטרפים אך כל מי שחוסך לפנסיה ומעניין לשפר את מצבו באופן משמעותי אנחנו רוצים לאפשר לו את זה."

מה עמד מאחורי החלטתכם להוזיל את דמי הניהול באופן משמעותי?

"מאחר ואנחנו בהלמן אלדובי, פועלים בצורה מאוד יעילה, אנו עתידים לקבל מסות כמות גדולה של מצטרפים ממעסיקים, מדובר בשיטת ההצטרפות היעילה ביותר, ובהיקפים הגדולים שאנחנו מצפים לקלוט אנו יודעים שהוזלת דמי הניהול תהיה משתלמת ורווחית בסופו של דבר לכל הצדדים."

מהם היתרונות למעסיקים שמצטרפים לקרן הפנסיה של הלמן אלדובי?

"החל מה- 1 בנובמבר מדובר בהוראת דין. מעסיק שיפריש לקרן של חברה אחרת בהסכם ברירת מחדל שלא דרך הלמן אלדובי ומיטב דש למעשה מפר את הוראות הדין. אך מלבד עניין ברירת המחדל אנו שומרים על יתרונות מוכחים ומבוססים.
מבחינת החברה, הלמן אדובי היא אחת החברות הגדולות והוותיקות בישראל בשוק ההון. אנחנו גוף בבעלות פרטית, לא מוחזקים ע"י קרן השקעות ולא צפויים למכירה או אקזיט שעשוי לערער את היציבות והפעילות השוטפת. בנוסף לכך, סטנדרט השירות שלנו גבוה מאוד. זכינו במקום ראשון בסקר השירות שהאוצר ערך בשנת 2015, וכן בתחרות של המיל למצוינות בשירות. חווית הלקוח והשירות הוא שותף אסטרטגי מלא שלנו, ובכלל חווית הלקוח והנאמנות ללקוח היא אחד הקווים המנחים המהותיים שלנו. ניהול ההשקעות מתבצע בצורה אחראית ושמרנית. אנחנו מנהלים באחריות רבה את כספי העמיתים שלנו לאורך זמן והביצועים שלנו מובילים במשק.

מעבר לכך, הפשטות התפעולית ותהליכי ההצטרפות שאנו מציגים למעסיקים ולעמיתים הינם מגוונים וקלים לביצוע. ניתן להצטרף לקרן באמצעות אתר האינטרנט שלנו, באמצעות הטלפון ובשיחות לדסק המעסיקים. גם שירות הלקוחות מתבצע במגוון האמצעים הללו. ובנוסף אנו מציעים בחירה בין שירות באמצעות סוכן או בקשר ישיר."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה