התנדבות בכייף: עובדי נען-דן ג'יין יצאו ליום כייף של תרומה לקהילה

התנדבות בכייף: עובדי נען-דן ג'יין יצאו ליום כייף של תרומה לקהילה

עובדי חברה נענן-דן ג'יין יצאו ליום של התנדבות שמטרתו לשקם את יער ירושלים, יחד עם בני נוער ישראלים ופלסטינים שעבדו שכם אל שכם

שיתוף
יום כייף: עובדי נען-דן גיין ובני הנוער

יום כייף: עובדי נען-דן ג'יין ובני הנוער. צילום: עמית אנוך

ימי כייף או ימי גיבוש לעובדים יכולים להיות במגוון אינסופי של סוגי פעילויות. אחד מהם הוא יום התנדבותי למען הקהילה. מגמה זו של עובדים שיוצאים ליום שכולו הענקה לקהילה ולהתנדבות החלה בארה"ב, ולאחרונה החלה לתפוס תאוצה גם בקרב ארגונים בארץ.

מעורבות קהילתית של עובדים יכולה לתרום לקהילה באופן שתהיה לתרומה השפעה חשובה בטווח הארוך. כך מעריכים בחברת נען-דן ג'יין, שמרכז הפעילות והמפעל שלה ממוקמים בקיבוץ נען שליד רחובות, במועצה אזורית גזר.

החברה הפועלת כחברה בינלאומית עוסקת ביצור והפצה של פתרונות השקיה. לכן היה זה אך טבעי שהנהלת החברה החליטה, לכבוד יום העצמאות ה-70 למדינה, לבחור בפעילות שמהותה: פרויקט חקלאי ביער ירושלים שנערך במסגרת 'ציפורי', מרכז להכשרה ומנהיגות.

משקמים את היער ואת היחסים בין העמים

ייחודיות הפרויקט טמונה בהרכב המשתתפים: בנוסף לעובדי נען-דן ג'יין, השתתפו בפרויקט גם בני נוער מבית הספר צור באהר הפלסטיני, ומבית הספר זיו בירושלים.

המטרה המשותפת של כל המשתתפים הינה סיוע בשיקום יער ירושלים, על ידי חידוש חקלאות טרסות, שדרוג סוכות צל והקמת גן אקולוגי. ובה בעת לימדו העובדים את בני הנוער איך לתחזק מיני-חממה בתנאי שטח.

עובדי נען-דן ג'יין שהתנדבו לביצוע הפרויקט בהובלתו של עמית אנוך, מנהל בקרת האיכות בחברה, הצליחו ליצור התלהבות רבה בקרב כל המשתתפים, להתגייסות לשיתוף הפעולה.

"היה משמח מאד לראות איך בני נוער משני העמים מתנתקים מהסמארטפונים, מתעלמים מסוגיות פוליטיות, מכבדים אחד את דעותיו של האחר, מעבדים את האדמה, מזיזים ביחד אבנים, מלכלכים ידיים באדמה, מזיעים ומצליחים לתקשר, כל זאת על אף הבדלי השפה. בסיום המיזם כולם יחד חשו גאווה משותפת על התוצאות וההישגים", אמר אנוך.

מוטיבציה לפרויקטים נוספים

"מעבר לתקווה לעתיד משותף טוב יותר, זה נתן לנו, עובדי נען-דן ג'יין, מוטיבציה לביצוע פרוייקטים קהילתיים נוספים מהסוג הזה", הוסיף אנוך. "במסגרתם של פרויקטים מסוג זה נוכל להנחיל מהידע שלנו לדור הצעיר, ולהראות שביחד ניתן לא רק לשמור על הסביבה אלא גם לפתח אותה לטובת הקהילה שמסביב".

לדבריו, היה מעניין לגלות שחלק מהנערים והנערות הפלסטינים מגיעים בעצם ממשפחות בהם עסקו בעבר בחקלאותֿ, ועם הזמן הם עברו לאורח חיים עירוני. הפעילות המשותפת, סייעה להם לחזור לשורשים.

במסגרת הפרויקט ניטעו באזור לאורך הזמן עצי תאנה, זית וגפנים. השתתפו בו גם אנשי 'ציפורי', מרכז להכשרה ומנהיגות, עיריית ירושלים והקרן הקיימת לישראל.

חברת נען-דן ג'יין היא חלוצת חברות ההשקיה הישראלית, וחוגגת כיום 80 שנות פעילות. החברה היא חברה בינלאומית, המובילה ביצור והפצה של פתרונות טכנולוגיים הממקסמים את השקעת המשאבים ליחידת יצור חקלאי. מומחיות החברה היא בהגדלת היבולים ומזעור הסיכונים, תוך שמירה על משאבי טבע והסביבה.

עם יותר מ-80 שנות ניסיון ובהפצה ליותר מ-100 מדינות בעולם, מציעה כיום נען-דן ג'יין את מגוון המוצרים הרחב והעשיר ביותר בתחום, בישראל ובעולם, בהם: פתרונות השקיה זעירה, צינורות טפטוף אינטגרליים, ממטרות חקלאיות, מוצרים לבקרת אקלים, מוצרים לגינון ומערכות לחקלאות מדויקת בר קיימא. לחברה נוכחות גלובלית המבוססת על 14 חברות בנות, חמישה אתרי יצור בינלאומיים ורשת מסועפת ומפותחת של מפיצים וסוכנים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה