השפעת משאבי אנוש בחברות גלובליות

השפעת משאבי אנוש בחברות גלובליות

אחד התפקידים המרכזים של גוף משאבי אנוש בחברה גלובלית המעסיקה עובדים בהרבה מדינות, הוא מצד אחד להוביל ולהטמיע תרבות ארגונית אחת לכל הארגון, ומצד שני לשמור על הייחודיות של כל מדינה ומדינה

שיתוף

נאוה קזז מונתה השבוע לתפקידה החדש בחברת ברודקום – Head of HR EMEA. בתפקידה החדש היא תנהל את משאבי האנוש של 16 מדינות בהן פועלת החברה, כאשר ישראל היא רק אחת מהן.

המינוי האחרון של נאוה קזז, ממצב אותה כאדם הנכון ביותר לספר על השפעת תחום משאבי האנוש בחברות גלובליות, ועל כך היא תשוחח בהרצאתה בנושא, בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב- 31 במרץ 2016.

חברת Broadcom נרכשה לאחרונה ע"י חברת Avago והרחיבה את מספר הסניפים שלה ברחבי העולם. בעקבות הרכישה. שם החברה החדשה יהיה Broadcom Ltd. נאוה, ששמשה עד כה כמנהלת משאבי האנוש של החברה בישראל וביוון, מונתה השבוע לתפקיד Head of HR EMEA בחברה והרחיבה את תחום האחריות שלה, לניהול משאבי האנוש של 16 מדינות שונות. נפגשתי איתה לשיחה על המינוי החדש ועל השפעתם תחום משאבי האנוש בחברות גלובליות.

מה תעשי בתפקידך החדש?

"המינוי החדש כולל הובלת משאבי אנוש ב- 16 מדינות שמהוות ביחד את אזור EMEA. אני אנהל את כל תהליכי משאבי האנוש הרבים והמגוונים שיקרו בכל אחת מהמדינות הללו, עם המורכבות הרבה מעצם היותן של כל כך הרבה מדינות ששונות בהיבטים רבים אחת מהשנייה ומורכבות הנובעת ממיזוג של שתי חברות ענק.
דוגמא לשונות בין המדינות היא בחוקי הפיטורין ששונים לחלוטין באירופה ממדינה למדינה. יש מדינות שיש בהן התאגדויות של עובדים שתהליך הפיטורין מושפע מכך וישנן כאלו שלא. דוגמא נוספת היא בכך שישנן מדינות שנותנות אופציות לעובדים וישנן כאלו שלא יכולות לתת בגלל דיני מיסוי ולכן מתגמלים את העובדים בצורות אחרות. יחד עם שמירת מדיניות שכר והטבות הגלובלית של החברה. כעת אני נמצאת בתהליך למידה של כל מדינה וההיבטים הייחודיים שלה.”

מהי השפעת משאבי האנוש בחברות גלובליות?

"אחד התפקידים המרכזים של גוף משאבי אנוש בחברה גלובלית המעסיקה עובדים בהרבה מדינות, הוא מצד אחד להוביל ולהטמיע תרבות ארגונית אחת לכל הארגון, שכל עובד בחברה ולא משנה באיזה ארץ הוא נמצא, ירגיש ויחוש גאוה שהוא חלק מהחברה וערכיה ומשפיע על השגת יעדיה, יחד עם זאת, יש להבין ולדעת לשמור על הייחוד של כל מדינה ומדינה, אם זה בחוקים המקובלים, תרבות המדינה וכו. הובלת משאבי אנוש במדינה או באזור מסוים והתרומה לפן העסקי הוא בשימור העובדים הטובים, גיוס יעיל של האנשים הנכונים, הבנת החברות המתחרות, הבנת צרכי השוק המשתנים ובנית מדיניות משאבי אנוש בהתאמה.

יש הכרח בהבנת ההיבט התרבותי של כל מדינה, ואת המוטיבציה של האנשים. למשל ביוון בו תחום ההייטק לא נחשב אטרקטיבי, כשחיפשנו מנהלת משרד לקח לנו המון זמן למצוא מועמדת מתאימה. בניגוד לישראל שבה ההיי טק הינו מאד אטרקטיבי, ביוון כולם רוצים לעבוד במשרדים ממשלתיים ובענף הספנות, ששם התנאים טובים יותר. בבלגיה למשל ישנן רק כ- 3 חברות מתחרות וזה משפיע על המוטיבציה של העובדים, על התחרות.

ההכרות הזאת והתאמת המדיניות לכל מדינה, אלו הדברים שבסופו של יום מסייעים להשאיר עובדים בחברה, מרוצים ובעלי מוטיבציה. כמובן ש להיבטים חברתיים וכלכליים יש השפעה גדולה ולכן אני נדרשת להבין את סביבת המאקרו, מה שהופך את התפקיד למאוד מרתק."

איך מנהלים משאבי אנוש של 16 מדינות?

"את זה אוכל לומר בהמשך הדרך משום שרק השבוע נכנסתי לתפקיד. יש היבט מאתגר לעבוד מול מטה חברה שהוא במרחק של 10 שעות ממך שגורם לכך שאני עובדת סביב השעון. בבוקר אני עוברת על מיילים שקיבלתי מקליפורניה ומנסה לענות להם לפני שהם הולכים לישון ומצד שני, לקראת סוף היום שלנו פה בישראל כשכאן הכל שקט, קליפורניה נמצאים בתחילת היום שלהם ובשיא האנרגיה. יש הרבה שיחות ועידה ומיילים שנכנסים בשעות לא שעות. בין לבין, במשך היום, יש את העבודה השוטפת בישראל ומול 15 מדינות נוספות. והכי חשוב, את העבודה אני לא עושה לבד. יש לי צוות מקצועי הפזור על פני המדינות השונות וכל אחד ואחת מהם בקיא בצרכים ובאתגרים המקומיים. ביחד זה אפשרי."

 

נאוה קזז הינה בעלת למעלה מעשרים שנות ניסיון בניהול משאבי אנוש בהייטק הישראלי. ניסיונה מורכב מתפקידי ניהול בכירים בחברות גלובליות שבסיסן בישראל, בחברות סטרטאפ ישראליות ובארגונים גלובאליים. בין התפקידים הרבים בהן כיהנה נאוה קזז, יש לציין מעל 10 שנים בתפקידי ניהול משאבי אנוש מגוונים בחברת Comverse, סמנכ"לית משאבי אנוש של חברת "Unipier" במהלך תשע השנים האחרונות דירקטורית משאבי אנוש של ישראל ויוון בחברת השבבים האמריקאית Broadcom, בתפקידה זה, הובילה נאוה את 8 הרכישות שעשתה החברה בישראל,, בהיבט המשאבי אנושי שלהן ורכשה נסיון רחב בתחום. בימים אלו נרכשהBROADCOM על ידי חברת Avago ונאוה מונתה להיות מנהלת משאבי אנוש של 16 מדינות EMEA.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה