היעדרויות במקום העבודה

היעדרויות במקום העבודה

כיצד לנהל בחוכמה את היעדרויות העובדים?

שיתוף
היעדרויות של עובדים

היעדרויות של עובדים

היעדרויות מהעבודה הן עובדת חיים. ככל שמספר רב יותר של נתונים מתפרסמים לגבי היתרונות של עבודה גמישה עבור העובדים והארגון, אין זה מפתיע שארגונים יותר ויותר מקפידים על מדיניות גמישה.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Harvard Business Review הראה, כי עובדים אשר לוקחים הפסקות קבועות נוטים להיות ב- 30% יותר ממוקדים בעבודה מאשר עמיתיהם שאינם לוקחים פסק זמן. יתר על כן, עובדים שמרגישים מעודדים על ידי המנהלים שלהם לקחת הפסקות הם כמעט 100% יותר נאמנים.

הצעת אפשרות לחופשה ממושכת, במיוחד עבור הורים חדשים, יכולה לשפר באופן דרמטי את שימור העובדים. חברת גוגל הראתה ירידה ב- 50% במספר האמהות הטריות שהתפטרו , כתוצאה ישירה של הגדלת חופשת הלידה המשולמת מ -12 שבועות ל -18. והם לא היחידים אשר הולכים בעקבות המגמה הזו.

חברת אמריקן אקספרס האמריקאית, מספקת 20 ימי חופשת לידה בתשלום. אימהות יכולות גם להיות זכאיות לששה עד שמונה שבועות נוספים.

תאגיד קוקה קולה מאפשר לאמהות אחרי לידה לקחת לפחות 12 שבועות של חופשה בתשלום, בעוד שאבות מקבלים חופשה בתשלום של 6 שבועות, וכך גם הורים מאמצים ובני זוג מאותו המין.

מדוע הענקת חופשה עובדים כה חשובה? מומחים מעריכים כי זה יכול לעלות כ- 20% או יותר ממשכורתו של עובד כדי להחליפו בעובד חדש. הצעת גמישות רבה יותר מקטינה באופן משמעותי את ההוצאות הקשורות בתחלופת העובדים.

כיצד מנהלים את ההיעדרויות של העובדים בחופשה?

אתה לא יכול להשאיר את המושב הריק במשרד שלכם למשך כמה שבועות או חודשים בכל פעם. וחשוב יותר, מה תעשה כאשר אדם הלוקח חופשה ארוכה מחזיק במשרה בכירה? למרבה המזל ישנן מספר אפשרויות, אשר רבות מהן יכולות לעזור להבטיח תקופת מעבר מינימלית. להלן:

השתמשו במשאבים קיימים

אחת הדרכים באמצעותן חברה יכולה להתגבר על חופשות עובדים היא ליצור מאגר של עובדים קיימים אחרים המסוגלים לכסות תפקידים מסוימים על בסיס זמני. אסטרטגיה זו היא לניהול היעדרות קצרה בדרך כלל.

אם העבודה מחולקת בין מספר גדול של עובדים, ההשפעה על כל עובד בודד עשויה להיות מינימלית. האתגר הוא כאשר אין מספיק אנשים לטפל בעומס העבודה של העובד הנעדר, או שהמשימות שלו מורכבות במיוחד, ואז העבודה הנוספת יכולה להפוך במהירות לנטל. זה יכול להוביל לירידה במעורבות ובמורל העובדים ולייצר הוצאות נוספות לחברה, כגון שעות נוספות.

גיוס פרילאנסרים

דרך נוספת היא להחזיק במאגר עובדים עצמאיים (פרילאנס) שיודעים למלא תפקידים של עובדים קיימים על בסיס שעתי או חודשי. כך תוכלו לגייס אותם לעבודה במהלך חופשות מתוכננות של עובדים.

כישרון זמני לפי דרישה

כמובן, לא כל העבודות ניתן בקלות לביצוע ע"י פרילנסר. כשמדובר בתפקידים בכירים יותר, עדיף לעבוד עם חברה המתמחה בהקצאת בכירים לטווח קצר. חברות אלו כבר בחנו אנשים בעלי השכלה גבוהה ומיומנים בתחומים, כגון חשבונאות, שיווק או משאבי אנוש. עובדים חלקיים מוכנים לקפוץ פנימה ולקחת בדיוק במקום שבו העובד נעדר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה