שיתוף

המשתתפים בהרצאתו של רני אלינב יכולים לקבל נקודת מבט לא שגרתית על איך מגשימים חזון, איך יוצרים העצמה של כל פרט בארגון גדול, כיצד יכול כל אחד בארגון להשפיע במידה משמעותית על המערכת כולה, ואיך מתמודדים עם מצבי משבר וכישלונות, לרבות סוגיית הגבולות בין קריירה למשפחה.

ההרצאה, המועברת בשיטת החוויה, כוללת סרטי וידאו, תמונות ומיצגים ייחודיים נוספים באופן המעורר השראה לגבי הדרך להעברת מסרים והדרכות.

להלן תקציר הרצאתו של אלינב:

"השמש מראה ששעת יום וכשמסתכלים על השמים רואים שבעצם לילה. המצב הזה, שאף אחד מאיתנו לא ראה מעולם, לא יכול להתקיים על כדור הארץ אלא חייב לקרות במקום שבו אין אטמוספירה, כמו אדמת הירח. המסע שלנו הולך להיות אל המקום הזה, שהאסטרונאוטים האחרונים ביקרו בו לפני 45 שנה על אדמת הירח וחזרו לכדור הארץ.

"כולנו מכירים את התמונה המפורסמת ביותר של האסטרונאוט המפורסם בעולם באז אולדרין, ואת המילים הראשונות שאומר ארמסטרונג על אדמת הירח (צעד קטן לאדם צעד גדול לאנושות). אבל מעבר למילים המוכרות כל כך, סיפור המסע אל הירח כמעט אינו מוכר.

"החלטתי לספר אותו אבל נתקלתי בקשיים רבים, [כמו למשל] מהיכן להתחיל את הסיפור. מהסיפור התקשורתי יוצא הדופן כאשר בעצם העיתונאים שליוו את הפרויקט לאורך השנים סיקרו אותו? אפשר [רק] לחשוב איך זה היה קורה היום בעידן הפייסבוק. אפשר גם לדבר על התחרות בין המעצמות. התחרות שמביאה להישגים האדירים ומהווה את הדלק למסע המופלא לירח, עם גולת הכותרת […] שלקח בני אדם אל מעבר לכדור הארץ תשע פעמים ובכל הפעמים הצליחו לחזור בשלום.

"איך כל זה קורה. קודם כל בזכות האנשים שעומדים מאחורי הקלעים. המספר הבלתי נתפס של 400 אלף איש שעובדים על הפרויקט הגדול בהיסטוריה. איך עושים את זה? על ידי העצמה של כל אחד מהפרטים בארגון.

"וכאן אני מגיע לסיור בתוך הארגונים: אנחנו יכולים לתת מיקוד ספציפי לכל קבוצה וארגון, מנהיגות, וחזון שמובילים להישג. הנשיא שמוביל את הקבוצה האדירה להישג, קודם כל על ידי התווית החזון של כולם.

"הסיפור שאותי מעניין היא התגברות במצבי משבר: שלושה האסטרונאוטים הללו התאמנו שנה שלמה על הנחיתה השלישית על הירח. הם כבר היו מוכנים, והכירו כל תנועת יד, כל שינוי בטון הדיבור. מוכנים למשימת חייהם.

"ואז, שלושה ימים לפני השיגור מגלים שמישהו חלה באדמת. מחלה מדבקת. שלושה ימים לפני היציאה אומרים לו שהוא לא יוצא למסע. איך מתגברים [על דבר כזה. זה] לא פשוט. מי שהחליף אותו אפילו לא הספיק לעשות את הצילום הקבוצתי. בשלושת רבעי הדרך לירח מתקבל הדיווח הלאקוני הבא מחדר הבקרה: יוסטון, יש לנו בעיה. אולי מטבע הלשון המוכר ביותר מנאסא.

"הצוות, אחרי 18 שעות עבודה רצופות, לפני לילה אחרון של שינה לקראת הנחיתה, מקבלים הוראה אחרונה: תערבלו את מיכלי החמצן. ועכשיו, מי שנשאר על הקרקע הופך לשחקן מפתח.

"אנחנו משתמשים בכל התפיסה הזאת של: מה זה אסון אישי עבורי ומה זה טובת הארגון, כחלק מהתהליך שאנחנו עוברים בתוך ארגונים שונים. ומסתכלים על הצוות שמנסה להחזיר אותם הביתה בשלום. זאת קבוצה של אנשים שהגיל הממוצע שלהם הוא 26.

"בחיים שלי לא אמרתי את המשפט 'כישלון זה לא אופציה'. המשפט הזה טוב לסרטים אבל לא למציאות. בנאסא לכל אורך הדרך, כישלונות היו חלק מהתהליך. במיוחד במצבי משבר, שכולנו עוברים בארגונים שלנו. ההבנה שהישגים אדירים לכל אורך הדרך מלווים במשברים זה דבר קריטי לעצם הסיפור של המסע לירח.

"אם מזקקים את הסיבה שבגללה צריך לשמוע את הסיפור הזה יותר מהכול, זה מה שמייקל קולינס מספר בסוף הנחיתה הראשונה על הירח: 'בכל מקום שהלכנו אנשים אמרו: אתם האמריקאים עשים את זה. אנחנו אומרים אנחנו בני האדם עשינו את זה'. ההרצאות של האסטרונאוטים מחברות בין אנשים ומסבירות למה אנחנו צריכים לכוון גבוה מאוד".

לסיכום אמר אלינב: "אני עושה גם סדנאות ותפיסות מתודולוגיות של שיטות שונות של הדרכה. עשיתי את ההרצאה הספציפית הזאת יותר מ-150 פעמים בשנה האחרונה. ופיתחתי סדנאות שמדברות על אותן תפיסות ייחודיות, איך מסיקים מסקנות מכשלונות, ואיך עושים סימולציה בהכנה לפרזנטציה או לכל משימה".

 

להזמנת ההרצאה המלאה וקבלת פרטים נוספים:

relinav@gmail.com

054-6800355

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה