האם משרדים פתוחים פוגעים בשיתופי פעולה?

האם משרדים פתוחים פוגעים בשיתופי פעולה?

מטרת המשרדים הפתוחים היא להסיר מחסומים ולטפח סביבה שיתופית, אך האם כל המרחב הזה בעצם יוצר את האפקט ההפוך?

שיתוף
משרדים פתוחים

משרדים פתוחים

סביבות עבודה פתוחות עשויות למעשה להקטין את האינטראקציות פנים אל פנים, כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד על השפעתן של סביבות עבודה פתוחות על שיתוף הפעולה האנושי.

במחקר, עובדים ענדו תגים סוציומטריים שמדדו את מעשיהם. הממצאים הראו כי בסביבות עבודה פתוחות, האינטראקציות פנים אל פנים ירדו בכ -70%, ואילו האינטראקציות האלקטרוניות גדלו.

הגדרת מרחבי משרדים פתוחים

למרות המחקר, לא כולם משוכנעים שעליכם למהר ולבנות קירות במשרדים הפתוחים שלכם על סמך הממצאים האלו. זה בהחלט תלוי גם במבנה ובצורה בה בנויים המשרדים הפתוחים ומה הם מאפשרים לעובדים להשיג.

אם מדברים על סביבת עבודה שבה המתחמים היחידים לעבודה, לפגישות, לשיתוף פעולה, או לכל משימה יצרנית – הם פתוחים ללא קירות, ללא מחיצות וללא הפרדה, אז דווקא המבנה הזה עלול לעכב שיתופי פעולה.

עם זאת, אם ההגדרה של המשרד הפתוח מתאר מקום עבודה שבו רק כמה חללים פתוחים או שאף אחד מהמשרדים אינו פתוח אך יש כמה חללים ייעודיים לפגישות ולשיתופי פעולה, והשאר הוא בעיקר תחנות עבודה עם כמות נאותה של מקום לפגישות ולשיתוף פעולה ו/או שיחות פרטיות, אז שיתוף פעולה במקום העבודה יהיה אפשרי ואף הגיוני.

חברות מסוימות יכולות להחיל את המינוח הלא נכון על סביבת העבודה שלהן.

לדוגמה, ישנם כאלו האומרים שרוב מרחבי המשרד שראו אינם תואמים להגדרה להיות משרד פתוח באמת במונחים של שיתוף פעולה. חברות מגדירות את החללים כפתוחים כיוון שישנן תקרות פתוחות ודלתות למעבר ביניהם, אבל יש גם קירות לחדרונים.

בסקר של Robert Half שנערך לאחרונה נמצא, כי 65% מהעובדים הסכימו שמשרדים פתוחים תורמים לשיתוף פעולה. עם זאת, 60% סברו גם שמשרדים פרטיים תורמים לשיתוף פעולה, ו -68% חשו כך גם לגבי תאים חצי-פרטיים. האחוז הגבוה ביותר, 69%, חשב ששילוב של שטחים פתוחים ופרטיים הוא טוב לשיתוף פעולה.

גורם הפרעה לפרטיות

ייתכן שמשרדים פתוחים עלולים להפריע לשיתוף פעולה משום שהעובדים חוששים כי עובדים אחרים יוכלו לשמוע את השיחות שלהם. מומחים אומרים כי לפני 15 שנה זה היה נפוץ ברוב השווקים שלכולם יש משרד, וזה היה מספק לעובד 100% פרטיות מהזמן גם אם הם רק צריכים 30% אחוז מהזמן.

אם אתה רק צריך פרטיות רק 30% מהזמן, כלומר שהמשרד אינו בשימוש אופטימלי למשך 70% מהזמן וזה תורם לחוסר קשר בין העמיתים לעבודה בזמן הזה.

אם אתה צריך פרטיות למשך 305 מהזמן בלבד, אתה תדע למצוא אותה במשרדים מסוימים שנועדו לפרטיות זו. כמו בחברות גדולות המייעדות משרדים וחללים פרטיים לצורך הזמן הזה.

המשרד יכול לקחת 60 מטרים רבועים במקום המשרד של 120 מטר מרובע פרטי ולשרת את צרכי הפרטיות של כמה עובדים במקום של עובד אחד בלבד.

שיתוף פעולה לעומת גורמים נוספים

בעוד המחקר של החוקרים בהרווארד התייחס רק לשיתוף פעולה, חברות טוענות כי סוג זה של עיצוב צריך לשקול גם גורמים אחרים. לדוגמה, המעסיקים במודל של המשרד הפתוח, יכולים "לפקוח עין" על העובדים. אנשים יכולים להיראות עסוקים בלי להיות פרודוקטיביים וכך שטחי עבודה פתוחים מציגים את התמונה האמיתית בדרך כלל.

86% מהנשאלים בסקר של Robert Half חשו כי משרד פרטי מסייע לפרודוקטיביות, לעומת 51% מהעובדים בחדרים פרטיים למחצה ו -48% מאלה העובדים בתוכנית קומה פתוחה. בעוד שכמה אנשים יכולים להיות מאוד פרודוקטיביים במרחב עבודה פתוח לחלוטין, אני לא חושב שזה הנורמה" אמר אדריכל. "רוב העובדים הם פרודוקטיביים ביותר בסביבה התומכת בכל המשימות השונות שהם צריכים להשלים ביום."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה