האם מדיניות החברה שלכם תורמת למקום עבודה מגוון?

האם מדיניות החברה שלכם תורמת למקום עבודה מגוון?

גיוון במקום העבודה הוא נושא חשוב אשר עלה לכותרות במשך כמה השנים האחרונות

שיתוף
גיוון במקום העבודה

גיוון במקום העבודה

מחפשי העבודה ולקוחות החברה כאחד רוצים לראות חברות המאמצים מגוון רחב של תרבויות, מעסיקים ועובדים עם אנשים מרקעים שונים, וכן ליישם מדיניות תעסוקתית מקיפה יותר.

כמעסיק, גם אם אתה רוצה במקום עבודה מגוון ורוצה להרגיש שהחברה שלך היא כוללת, ישנן כמה שיטות ומדיניות שעלולות לפגוע במטרה שלך. לכן, חשוב לוודא כי הגורמים הבאים עושים את החברה שלך יותר מגוונת ולא פחות.

מדיניות חופשת לידה

מדיניות חופשת הלידה שמרחיבה את החופשה ומספקת פתרונות להורים טריים יכולה לעודד הורים בפועל והורים בפוטנציה להיות עובדים בארגון שלכם, והיא יכולה להקל על עומס הלחץ עבור כמה כישרונות עליונים. אפילו השפה בה אתם משתמשים כדי לתאר את המדיניות הזו של חופשת הלידה היא שיקול חשוב כשמדובר בצוות מגוון.

לדוגמה – ציון "המטפל העיקרי" ו "המטפל המשני" במקום "אמא" ו "אבא" יכול לעשות שינוי מבורך במדיניות כך שאתם לא קובעים למעשה מי יהיה זה שייקח את חופשת הלידה ומשאירים את ההחלטה בידי ההורים. יש גם משפחות עם הרכבים שונים שהשפה הזו תהיה הרבה יותר נוחה ומכילה עבורם.

לוחות זמנים גמישים בעבודה

רוב העובדים מתזמנים את כלל חייהם סביב לוחות הזמנים שלהם בעבודה, אבל חובות מסוימות חייבות להיות בעדיפות. חגים ומסורות דתיות, טיפול בילדים, פגישות רפואיות ואירועים חשובים אחרים עשויים לדרוש מהעובדים לקחת ימי חופש נוספים או לצאת באמצע היום כדי לבצע אותם. לוח זמנים גמיש בעבודה הינו מיטבי עבור כל העובדים, במיוחד כשמעוניינים להגדיל את הגיוון התעסוקתי ולאפשר לנשים והורים צעירים לעבוד בחברה, יש צורך בגמישות יתרה עבורם. תוכלו בהחלט לשפר את הגיוון תוך הפחתת תחלופת ונטישת עובדים ולמשוך כישרונות לחברה ע"י הצעת לוחות זמנים גמישים בעבודה.

הגדלת מגוון הכישרונות

כדי להגדיל את מספר הכישרונות שלכם בחברה, ולהציע עבודה לכישרונות שאינם מגיעים בהכרח מהעולמות שלכם, חשוב לפנות לקהלי יעד נוספים בעת גיוס עובדים, כגון לאוניברסיטאות ומכללות בדרום ובצפון הארץ, למגזרי מיעוטים, לפורומים של נשים עובדות ומחפשות עבודה, וכן הלאה. ככל שתרחיבו את מעגל החיפושים שלכם, כך תגדילו את הגיוון התעסוקתי בחברה ואת האופציה לגייס כישרונות נוספים.

קוד לבוש

לקוד הלבוש, מדיניות שיער הפנים, השיער, מדיניות קעקועים ופירסינג, יכולה להיות השפעה על מגוון העובדים שלך. חלק מהכישרון היצירתי והמתלהב ביותר שלך עשוי להתברר כעובדים שבחרו לצאת מחוץ לנורמות חברתיות כשמדובר בסגנונות או שבוחרים לעקוב אחר הנחיות דתיות. על ידי גמישות יתר במדיניות קוד הלבוש, אתם עשויים למצוא את החברה שלכם הופכת להיות מגוונת יותר.

ארוחות צהריים ומזון

בחירות מזון וצרכים תזונתיים עשויים להשתנות בין עובדים בני דתות שונות וסגנונות חיים, ולכן חשוב להיות רגישים למגוון רחב של צרכים. העובדים שלכם צריכים לקבל את אפשרויות המזון שמתאימות להם: שומרי כשרות, טבעוניים, צמחוניים, אוכלי בשר וכד'. חשוב לוודא שלכל העובדים מהרקעים השונים תהיה גישה לארוחות צהריים וחטיפים שמתאימים לצרכים שלהם ולמסורות, מה שעשוי לעודד מגוון רחב יותר של עובדים לפנות או להישאר בחברה שלכם. אם אין מגוון רחב של מסעדות בקרבת מקום, שקלו לספק חטיפים שישרתו מגוון רחב של צרכים וטעמים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה