פתרון טכנולוגי חדשני לשיפור הבריאות וה-Engagement של העובדים!

פתרון טכנולוגי חדשני לשיפור הבריאות וה-Engagement של העובדים!

יוסי גולן, מייסד ומנכ"ל WELLTIKA, בריאיון ראשוני (בלעדי) לאתר HRus: "אנו מציעים פתרון לארגונים שרוצים לעזור לעובדים להיות בריאים יותר!"

שיתוף

יוסי גולן, המגיע מרקע של ניהול משאבי אנוש ותגמול (שכר והטבות), שם לב לעובדה שיותר ויותר ארגונים בארץ ובעולם החלו להפנים את החשיבות של עובדים בריאים יותר ואת הקשר החיובי בין בריאות העובדים לביצועים העסקיים של החברה. באופן טבעי, יותר ויותר משאבים ארגוניים מושקעים בנושא בימים אלו.

הדבר המפתיע הוא שלמרות ההשקעות ההולכות וגדלות של ארגונים בנושא קידום הבריאות בעבודה (ימי ספורט, חדרי כושר, מימון קבוצות ריצה, שכירת אולמות ספורט, בדיקות בריאותיות וכ') והעלויות ההולכות וגדלות של ביטוחי הבריאות, החיים ואובדן כושר העבודה – אין עדיין ראיה הוליסטית, כלי מדידה מדויקים ומערכות ארגוניות תומכות לניהול הנושא, לשיפור הבריאות ולצמצום ההוצאות.

לדברי יוסי גולן "נוצר מצב שארגונים מבינים את חשיבות הנושא, מבינים את הצורך של העובדים עצמם בשיפור בריאותם, ובאמת משקיעים בתחום. אבל, וכאן הפרדוקס, השקעות אלה נעשות עדיין באופן פחות מנוהל, פחות מדיד, ופחות מחובר לאסטרטגיה העסקית וגם לא משיגים הפחתת עלויות בביטוח. אני חושב שאנחנו, כאנשי משאבי אנוש, מפספסים הזדמנות נדירה להציג להנהלה (במספרים) איך השקעת המשאבים שלנו בנושא יכולה לתרום לשורה התחתונה. מעבר לכך, אני חושב שאנחנו יכולים להיעזר בטכנולוגיה ובכלים מדעיים כדי לעזור לעובדים להיות בריאים יותר. ובעיניי, לעזור לעובד לשפר את הבריאות ולשמור על אורח חיים בריא זו ההטבה הראשונה בחשיבותה! לכן, חשוב כל כך כלי ניהולי שיעזור בכך".

עם תובנות אלה, חבר יוסי לאיש ההייטק והיזם המוכר רונן סובול ולמומחים בעלי שם עולמי בתחומי רפואת הספורט, פיזיולוגיה ופסיכולוגיה התנהגותית: ד"ר יוני ירום, ד"ר ירון ברק וד"ר רועי סמואל והשילוב המנצח של מדע, טכנולוגיה ואנשים יצא לדרך. חברת WELLTIKA הוקמה ומציעה לארגונים פלטפורמה טכנולוגית משלימה למערכות משאבי אנוש האחרות, המנהלת ומשפרת את בריאות העובדים ואת ה-engagement הארגוני.

יוסי, כיצד פועלת WELLTIKA?

יוסי גולן: WELLTIKA הינה פלטפורמה טכנולוגית לשיפור ה-Well Being של העובדים כקבוצה וכיחידים. המטרה שלנו פשוטה: לעזור לארגונים לעזור לעובדים להיות בריאים יותר. מערכת WELLTIKA משלבת מודלים טכנולוגיים והתנהגותיים המעודדים את העובדים לפעילויות בריאותיות מגוונות ותזונה מאוזנת. המערכת ממקסמת את חווית העובדים תוך שימוש בכלי Gamification, תמריצים, תחרויות ואתגרים ארגוניים.

המערכת שלנו מאפשרת לארגון לנהל את הנושא ומציגה לו בצורה פשוטה ובהירה את מצב הבריאות הארגוני ומנתחת את העדפות העובדים, את רמת המחויבות הארגונית ואת ההשפעה על הרווחיות. כל המידע נגיש ב-Dashboard וניתן לאחזור בדוחות מגוונים. דרך אגב, כל ארגון יכול לראות את השינוי ברמת ה-Well Being לאורך זמן ולהשוות עצמו לשוק.

המערכת מבוססת SaaS (שירות כתוכנה) ופשוטה להטמעה. כל הנדרש ממנהל משאבי אנוש הוא לבחור במספר פרמטרים והמערכת פעילה. לכל ארגון מוצמד מנהל לקוח בכיר והעובדים מקבלים תמיכה 24/7 על ידי נציגי תמיכת הלקוחות.

אז איך בעצם מתחילים לעבוד עם המערכת?

ההשקה הראשונית לארגון נעשית דרך המערכת וכל עובד מקבל גישה לאזור מאובטח ומוריד לעצמו אפליקציה לסמארטפון. ברגע שהאפליקציה נמצאת בסמארטפון של העובד, היא מתחילה למדוד את הפעילויות שלו ולחשב את ההתקדמות שלו אל מול יעדים ללא שום צורך בהפעלה נוספת. כל פעילות שהעובד עושה (הליכה, עלייה במדרגות, שחייה או ריצה וכיו"ב) נמדדת ומתורגמת ל"נקודות WELLTIKA". המטרה הנה לצבור כל יום מספר נקודות המוגדרות כיעד יומי ולהשיג יעד זה מספר פעמים קבוע בחודש (היעד החודשי). ֻ

האפליקציה מדרבנת את העובד לעמוד ביעד היומי שלו באמצעים שונים ומגוונים. לדוגמה, בסוף היום תציע האפליקציה לעובד שלא עמד ביעד, לבצע פעילות נוספת (עליה במדרגות, כפיפות בטן וכ') והכול במטרה "לדחוף" אותו להגיע ליעד. דוגמה נוספת, עובד שעומד ביעד זכאי לתגמול לפי החלטת הארגון (קופון לרשת סטארבקס, השתתפות בהגרלה לסוף שבוע זוגי וכ'). חשוב לי לציין שהיעד של נקודות WELLTIKA מבוסס על מדדים מדעיים ונבנה על ידי המומחים ובהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי.

מעבר להשקה ו"ההרצה", המערכת מאפשרת לארגון לנהל תחרויות בין עובדים, בין יחידות, בין אתרים וכ'. היא מאפשרת לעובדים לבחור מומחי תזונה, מדריכי כושר, מדריכי ספורט וכיו"ב ולקבל תכניות כושר ותזונה מותאמות אישית ומדריך אישי צמוד הדואג לשיפור הבריאות. עם הזמן יתווספו אפשרויות נוספות למערכת והארגון יוכל להציע לעובדים עוד ועוד תכניות משפרות בריאות ומפחיתות סיכון (כגון קבלת חו"ד מרופאים, השתתפות בקורסי הפסקת עישון וכ').

אחת הפונקציות החשובות ב-WELLTIKA היא החיבור ל-social. המערכת מאפשרת לעובדים לפתוח קבוצות, כמו למשל קבוצת ריצה או קבוצת הליכה, ואז כל מי שמשתתף בקבוצה נהיה חבר. החברים בקבוצה יכולים להעלות פוסטים/פידים, ליצור אירועים, להזמין חברים, לעשות קמפיינים ולתקשר נושאים שרלוונטיים לקבוצה.

יוסי, אני שומעת כל יום כמעט על יוזמה חדשה של ארגון (כולל ארגונים ישראליים) לקדם את נושא הבריאות בארגונים דרך חדרי כושר בבניין, כרטיסיות לחדרי כושר, קבוצות רכיבה על אופניים אחרי עבודה ומה לא… הם כבר בשוונג אז בשביל מה הם צריכים אותך?

נכון, ארגוניים רבים משקיעים משאבים לא מבוטלים לטובת קידום בריאות העובדים וזה מצוין (דרך אגב, בארץ עדיין משקיעים פחות מחו"ל). ונכון, ארגונים בונים חדרי כושר או מביאים מורים ליוגה אבל… מה שחסר להם זו הפלטפורמה – מערכת ניהול, בקרה ומדידה שיכולה לתמוך בכל הפעילויות הללו ולהציג תמונה שלמה למנהל משאבי אנוש, לרווחה ולארגון. מעבר לכך, החשיבות היא בעידוד לשינוי הרגלים ויש צורך קריטי ביכולת ללוות את העובד באופן מקדם ולא מציק. השילוב של הטכנולוגיה עם כלי משחק, תגמול וסביבה ארגונית תומכת – עושה את ההבדל!

אנחנו נותנים לארגון כלי ניהול ומדידה שמאפשר "לדייק" את תכנית הבריאות שלו. אז זה נחמד לעשות יום ספורט פעם בשנה אבל זה לא מה שמשפר את הבריאות. שיפור בריאות אמיתי הנו תהליך מתמשך והמערכת שלנו מאפשרת זאת ומדרבנת לכך. ובעצם WELLTIKA מאפשרת לייצר פעילויות ספורט ובריאות בכל מקום, בכל זמן ומחברת בין עובדים באתרים שונים, ארצות שונות ויחידות שונות. תוצר משמעותי וחשוב זה חיזוק השייכות הארגונית.

לאיזה סוג של ארגון אתם מכוונים בעצם?

אנו מציעים פתרון לארגונים שרוצים לעזור לעובדים להיות בריאים יותר! אנו מספקים את התשתית והתורה כדי שהארגון יוכל לעשות זאת בעלות נמוכה וללא השקעת זמן מיותר. כל ארגון משלם בהתאם למספר העובדים שלו רק מרגע שהמערכת פעילה ואין הוצאות הטמעה נלוות.

אנחנו פונים גם לארגונים מקומיים וגם לארגונים גלובאליים וגילינו שאחד הערכים המוספים שחברות רואות במערכת זה היכולת לייצר quick win בחיזוק המותג הארגוני גם לעובדים הפזורים באתרים שונים, מדינות שונות וכיו"ב. דרך אגב, זו הסיבה שאנחנו רואים את הפלטפורמה ככלי לשיפור הבריאות וה-Engagement של העובדים. בשלב זה כבר רכשו את המערכת מספר ארגונים גדולים ומספר ארגונים קטנים וארגונים נוספים מתוכננים "לעלות לאוויר" בקרוב.

אני חייבת לשאול, מה הביא אותך, איש משאבי אנוש קלאסי, לפתח את WELLTIKA שהיא מן הסתם לא אזור הנוחות שלך?

 אני הגעתי לנושא מהצורך של מנהל הטבות גלובאלי שממוקד בשיפור תכנית ההטבות של החברה באופן האפקטיבי ביותר. האתגר הגדול ביותר כיום בתחום ההטבות בעולם הוא ירידה ברמת ה-engagement הארגוני מצד אחד והעלויות הכרוכות בבריאות מצד שני (זו הבעיה מספר אחת של החברות בעולם כיום לפי סקר CFO והעלויות נאמדות בטריליונים!!). לאחר מספר שיחות שניהלתי עם חברות ועם מומחים בתחום, הבנתי שכל הצדדים הנם בעלי עניין לטובת הנושא ופלטפורמה ארגונית פשוט מתבקשת. זה נושא פשוט. להיות יותר בריא זה חשוב לעובדים עצמם, למעסיקים וגם למדינה ולעולם בכלל.. זה win win situation. כולם רוצים להיות בריאים, כולם רוצים שבני המשפחה שלהם יהיו בריאים, כולם רוצים שהעובדים שלהם יהיו בריאים… בריאות זה הנכס היקר ביותר.

לקבלת מידע ופרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים בטופס זה:

[[ טופס מוטמע]]



כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה