אתגרי הגיוס בעולם ההייטק

אתגרי הגיוס בעולם ההייטק

חברת פייבר מגייסת בעיקר עובדים בתחום הטכנולוגי ועבור חברה בצמיחה האתגרים אינם פשוטים, ויש להשתפר כל הזמן כדי לעמוד בהם

שיתוף
צורית גולן. צילום מיה כרמי-דרור

צורית גולן. צילום מיה כרמי-דרור

אתגרי גיוס העובדים בתחום ההייטק הולכים וגוברים משנה לשנה. חברות בצמיחה מייצרות צורך בעובדים מוכשרים שיקדמו אותן קדימה, ומנגד, הקרב על הכישרונות תופס תאוצה ומצריך מהמגייסים יצירתיות בלתי פוסקת.

אחת מהחברות שנמצאת בימים אלו בצמיחה משמעותית היא חברת פייבר (Fyber) שאינה קופאת על שמריה בכל הקשור לגיוסים.

צורית גולן, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברת פייבר, אומרת: "חברת Fyber (לשעבר Inneractive) גייסה מעל ל-20 עובדים רק מתחילת שנת 2018.

בימים אלה, החברה נמצאת בצמיחה משמעותית ומגייסת לכל סוגי התפקידים, בדגש על תפקידים טכנולוגיים ומכירות, אך גם משרות מטה כגון כספים, משאבי אנוש וגיוס".

עם אילו אתגרי גיוס החברה מתמודדת?

"אנחנו מתמודדים עם אתגרי גיוס רבים בעיקר בעולם הפיתוח. מרבית הגיוסים שלנו הם גיוסים טכנולוגים ומצריכים ניסיון רב והיכרות עם הטכנולוגיות הכי מתמקדות.

אתגר נוסף עימו אנו מתמודדים הינו הגיוס הגלובלי – 50% מהמשרות שלנו הן משרות בחו"ל : ארה"ב, סין, גרמניה אנגליה, קוריאה ועוד.

למרות האתגר הגלובלי והטכנולוגי, מרבית מהגיוסים בחברה מבוצעים ללא חברות השמה".

כיצד אתם מתגברים על האתגרים?

"אנחנו משקיעים מאמצים רבים בפנייה ישירה למועמדים בין אם באמצעות הלינקדין או ברשתות חברתיות אחרות.

לפני כל פתיחת משרה אנו מבצעים חשיבה מקדימה ומגדירים באופן מדויק את הפרופילים שאנחנו מחפשים מה שמאפשר לדייק בחיפוש הספציפי אחר המועמד המתאים ביותר. לדוגמה, יש לנו מחלקה שלמה בצוות הפיתוח שגייסנו ע"י headhunting בלבד וחיפוש מאוד ממוקד של הטכנולוגיות והניסיון שרצינו להביא לחברה.

בגיוס הגלובלי, אנו משקיעים מאמצים רבים בפרסום והבנת כל שוק וערוצי הפרסום שלו. בנוסף לערוצים המקומיים גם לכל תחום ותפקיד יש פורומים ופלטפורמות גיוס ספציפיות, ולכן בתהליך הגיוס אנו מבחינים בין הערוצים השונים בהתאם לכל משרה. לדוגמה, למשרות ניהול מוצר, ערוץ שמצאנו כיעיל מאוד הינו Silo, רשת חברתית שבה יזמים ואנשי הייטק עוזרים זה לזה עם היכרות, ייעוץ, שיתוף הזדמנויות עבודה שלא פורסמו ועוד".

מהו מודל הגיוס האפקטיבי ביותר עבורכם?

"הערוץ המועדף הוא עדיין "חבר מביא חבר" – עובדי החברה יודעים הכי טוב מה אנחנו מחפשים ומי יתאים לתרבות הארגונית ולסגנון העבודה. עבור כל עובד שמגויס באמצעות "חבר מביא חבר" אנו מעניקים לעובד 2,000 יורו, ובמשרות ייחודיות אף יותר מכך.

'חבר מביא חבר בפייבר. צילום: מיה כרמי-דרור
'חבר מביא חבר בפייבר. צילום: מיה כרמי-דרור

במהלך השנה אנו משיקים מספר קמפיינים פנימים לעובדי החברה על מנת שהיו שותפים פעילים במאמצי הגיוס. אחד הקמפיין האחרונים שלנו היה "Summer of social" שמטרתו היתה העלאת מודעות העובדים כשותפים בהפצת המשרות והכרת הדרכים להפצתן. הקמפיין כלל מתנות נחשקות לעובדים שנבחרו כפעילים ביותר במדיה ואף הצלחנו לגייס דרכו 3 עובדים".

ואתם מגייסים גם עובדים מחו"ל?

"כן. מאחר והחברה התמזגה עם חברה גרמנית גדולה, לאחרונה התחלנו לייצר ערוצי גיוס חדשים במטרה לאתר גרמנים שעלו/ מעוניינים לעלות לארץ ולגייסם לחברה בישראל.

ההזדמנות מבחינתם היא לפגוש גם אנשים מהתרבות והשפה שלהם, וגם להיטמע בתעסוקה ובחברה המקומית".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה