שיתוף

כל מנהל משאב אנוש שעתידו של הארגון שלו חשוב בעיניו, חייב לבחון מקרוב את כל הטכנולוגיות החדשניות והמתקדמות המיועדות למשאבי אנוש שמגיעות לשוק.

יותר ויותר ארגונים בכל העולם מסתמכים כיום על מאגרי נתונים ממוחשבים ואלגוריתמים כדי להנחות אותם בקבלת ההחלטות ומגמה זו צפויה להתרחב הרבה יותר בשנים הקרובות.

אלא שברקע חשוב לזכור שעובדים הם בני אדם עם רגשות וגישות שונות, ולכן הדרכים להניע אותם, ולטעת בהם מוטיבציה, הן שונות מעובד לעובד. אין כאן מצב של מידה אחידה שמתאימה לכולם.

היתרון של מערכות טכנולוגיה מתקדמות טמון בכך שהן יכולות להתאים לכל עובד את השיטות המתאימות לו ביותר.

לקבוע כמה שעות דורשת כל משימה

הטכנולוגיות הקיימות כיום מאפשרות לארגונים לקבוע כמה שעות בדיוק צריך עובד מסוים להקדיש לכל משימה ואפילו כמה זמן צריך העובד לקבל הפסקה כדי לגשת לשירותים.

אבל מומחים סוברים, כי גורמים כמו למשל כמה זמן אותו עובד צריך כדי לבצע משימה מסויימת שתחזיר אותו למסלול לאחר שהיה בפיגור בהשגת היעדים, גורמים אלו עדיין לא נלקחים בחשבון על ידי המערכות הטכנולוגיות הקיימות.

כתוצאה מכך, העובד עשוי לגלות שהזמן שבו נעשה שימוש בעבר עבור פעילויות כאלה אינו מתועד ואינו נמדד. לאור זאת, אופטימיזציה של כוח העבודה דורשת כיום ממנהלי משאבי האנוש לבחון את ההיסטוריה של מדידות המערכות הטכנולוגיות כדי להסיק מה באמת קורה בארגון.

המטרה של מפתחי המערכות החדשניות יותר, היא להציג למנהלי משאבי האנוש מערכות שיתמודדו גם עם סוגיות אלה.

ההשקעות בטכנולוגיות למשאבי האנוש ממשיכות להיות מאסיביות

כך או כך, את השעון לא ניתן לעצור וכך גם את התקדמות הטכנולוגיה. לכן ההשקעות בטכנולוגיות המיועדות למשאבי אנוש ימשיכו להיות מסיביות.

ועם זאת, עדיין קיים פער עצום בין הפתרונות החדשים והחדשניים לבין היכולות שמנהלי משאבי אנוש זקוקים להן כדי ליישם אותן.

נראה כי בשנים הקרובות יאלצו מנהלי משאבי האנוש להשקיע מאמצים כדי ללמוד את מערכות הבינה המלאכותית ולהסתגל אליהן.

מי שמוביל את המגמה הם הארגונים גדולים בעולם, שרגילים לאחסן כמות עצומה של נתונים ויש להם את המשאבים להשקיע בטכנולוגיה המיועדת לאיתור וגיוס של כישרונות.

בשנה הנוכחית, ובמהלך השנים הקרובות צפויות יותר ויותר חברות קטנות ובינוניות להצטרף למהפיכה. מצב זה יאפשר לשפר מהותית את תפקודן של מחלקות ומנהלי משאבי האנוש.

תפקידים חדשים למנהלים מקצועיים במשאבי אנוש

יתר על כן, ארגונים יצטרכו למנות מנהל מקצועי בתחום משאבי האנוש שתפקידו יהיה להבין לעומק את הצרכים העסקיים ואת צרכי העובדים והמנהלים, ולאתר את הפתרונות הטכנולוגיים הטובים והמתאימים ביותר.

כמו כן, יצטרכו הארגונים למנות מנהל מקצועי שידאג לשלמות הנתונים ולפרטיות, במטרה לענות על הציפיות של אלו שפרטיהם אגורים במערכות, בין אם הם עובדים או מנהלים.

מחקרים וסקרים לבחינת היקפי השקעות

ועד שזה יקרה, חברות המחקר מבצעות סקרים ומחקרי שוק המנסים לאמוד את היקפי ההשקעות הצפויים בטכנולוגיות המיועדות למשאבי האנוש (HT Tech).

מחקר שערכה חברת המחקרים IDC לדוגמה, צופה כי עד השנה הבאה (2020) צפויות ההשקעות במערכות טכנולוגיות המיועדות למשאבי האנוש להגיע ליותר מ-107 מיליארד דולר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה