איך מתמודדים עם בריון במקום העבודה?

איך מתמודדים עם בריון במקום העבודה?

בריונות היא תופעה שאי אפשר לחיות איתה ומחייבת תגובה מידית. לא משנה מה תעשו, השורה התחתונה היא להגן על עצמכם

שיתוף
אלימות בעבודה

איך מטפלים בתופעה של בריונות בעבודה? איימי גאלו, עורכת Harvard Business Review, שוחחה עם מומחים ואספה מידע ועצות להתמודדות עם הבעיה שאסור להזניח.

• אתרו את מקור התוקפנות. הצעד הראשון הוא לגלות מדוע הבריון או הבריונית מוציאים עליכם או על מישהו אחר את התוקפנות שלהם. לעתים קרובות, אנו רואים אנשים בעלי עוצמה נוהגים בתוקפנות כלפי אנשים בעלי עוצמה פחותה, כאשר הכישורים שלהם מוטלים בספק. אנשים מוכשרים וכאלה שזוכים לאהדה רבה עלולים להפוך קורבן לבריונות מפני שהם מהווים איום. לכן אולי כדאי להחמיא לאגו של התוקפן. נתנאל פאסט, פרופסור בבית הספר לעסקים באוניברסיטת דרום קליפורניה מצא במחקרו שרמות נמוכות של תוקפנות ובריונות ניתן לפוגג באמצעות הפגנת הערכה כלפי הקולגה הבעייתי. כאשר הכפיף הראה הקרת תודה לבוס, התוקפנות נמחקה. פעולות קטנות, כמו מחמאה על משהו שהתוקפן עשה היטב, עשויות לעזור.

• אל תאשימו את עצמכם, אבל בדקו את הפעולות שלכם. לעולם אין לקבל בריונות וכמובן לעולם אין לחוש אשמה בגלל שאתם קורבנות של בריונות. עם זאת, כדאי להיות מודעים לאופן שבו אתם נתפשים. בסביבות תחרותיות מאוד, אנשים רבים אינם "מתעדפים נימוס". שאלו מישהו שאתם בוטחים בו כיצד רוב חבריכם לעבודה כיצד הם מגדירים את ההתנהגות שלכם. אם ישנן התנהגויות או פעולות שאינן מפורשות נכון – ושתגובתו של התוקפן כלפיהן מוגזמת – אתם יכולים להפסיק אותן. זה לא אומר שאתם מחפשים בעצמכם את האשם, זה אומר שאתם מחפשים פתרון.

• עמדו על שלכם. חשוב לאזן בין לא להיות מאיים לבין לא להפוך לשק חבטות, מה שיזמן עוד תוקפנות כלפיכם. כאשר התנהגותו של מועסק אחר אינה נסבלת, הגיבו מיד. אל תאפשרו לו להתייחס אליכם רע או לקרוא לכם בשמות. אתם צריכים להיות חזקים ונחושים וכאשר התופעה מתרחשת, גם אם זה בישיבת צוות, אל "תחליקו" אותה. אפילו לא פעם אחת. המסר צריך להיות: אל תתעסק איתי.

• אל תישארו לבד. אם אין לכם חברים, מכרים או בני ברית בעבודה, עליכם לבנות רשת חברתית. לכל אחד צריכים להיות בני ברית בעבודה. זה יכול להיות עובדים באותו דרג או בדרגים נמוכים וגבוהים יותר. הם יכולים להיות הסנגורים והמגנים שלכם. אם ניתן לטפל בבריונות בצורה לא רשמית, סגרו את העניינים ביניכם. אם יש אלימות או חשש לאלימות, דווחו לבוסים או למשאבי האנוש.

• הפכו את זה לסוגיה עסקית. אם הגיע הזמן לערב את הבוסית או את משאבי האנוש, אל תתמקדו במה שהבריון אמר או עשה לכם, אלא אם כן מדובר באלימות או בגרימת צלקות רגשיות. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא להתחיל בטיעוני "הוא אמר לי ואני אמרתי לו." אל תספרו סיפורים על פצעים רגשיים. דברו על האופן שבו הבריונות פוגעת במורל ובביצועים. הציגו טיעון שלפיו התוקפן עולה לארגון כסף, פוגע בתדמית שלו מול לקוחות או עובדים, מוביל לירידה בתפוקות או לנטישת עובדים וכיו"ב. מנהלים מדברים ביזנס ולכן כשפונים אליהם, צריכים לדבר "ביזנסית".

• היו מודעים למגבלות. אתם צריכים להבין שאינכם יכולים לשלוט בפעולותיו של אדם אחר. תפקידכם להגן על עצמכם, לא לשנות אותם. אם אין התערבות מלמעלה וההתעללות אינה נפסקת, אתם צריכים לעזוב. עזיבה מסיבה זאת נתפסת בדרך-כלל כאילו הפסדתם במלחמה, אבל להפסיד זה בעצם להישאר שם ולאפשר לבריון להמשיך לפגוע בכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה