מקום העבודה ואלימות במשפחה

מקום העבודה ואלימות במשפחה

אלימות במשפחה נפוצה ומשפיעה גם על מקום העבודה. תפקידם של המעסיקים לסייע לכל עובד המעורב בדרך כלשהי בתופעה - כקורבן או כתוקף

שיתוף
אלימות בעבודה

בואו להעמיק את הידע שלכם בדיני עבודה – בכנס דיני עבודה 
הכנס יתקיים ב-26 במרץ 2015. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן! 

אלימות במשפחה יכולה לעלות לעסקים מחיר כבד בשל היעדרויות וירידה בתפוקה. דו"ח עדכני מעריך שכשליש מהנשים מושפעות מאלימות במשפחה בשלב כלשהו בחייהן, כך שלתופעה המצערת של אלימות יש השלכות גם על כוח העבודה. במילים אחרות: אם צדק ורווחת הפרט אינם סיבה מספיק טובה לטיפול שורש באלימות, אולי ההשפעה שלה על הכיס של הארגון תשכנע את הממסד שצריך לעשות משהו.

היכן עומד המעסיק אם הוא חושד שמישהו או מישהי מהעובדים שלו סובל מאלימות במשפחה? "חשד וגילוי הם שני דברים שונים," אומר מאט גארט לאתר משאבי אנוש HC Online, מנהלRelationships Australia, "ראשית כל, הסוגיה צריכה להגיע לתשומת לבו של המעסיק – זה קשה אם היא לא נחשפה."

לדברי גארט, הדבר החשוב ביותר עבור המעסיק הוא לזכור שסוגיה כזאת צריכה להיות מטופלת תוך הקפדה על רמות גבוהות מאוד של חיסיון ורגישות. "הסוגיה הופכת רגישה יותר אם הקורבן עובד/ת באותו מקום עבודה כמו התוקף," הוא אמר. "אין זה נדיר שבני זוג עובדים באותו מקום, כך יש לשמור על רמות גבוהות של סודיות ורגישות. לעתים די קרובות אנשים שמעלים את סוגיית האלימות במשפחה אינם מקבלים תגובה טוב מהארגון שלהם, כך שחשוב לדעת, כמעסיקים, כיצד לטפל בזה."

מעסיקים, קחו אחריות
ארגונים רבים התייחסו לבעיות של אלימות או תוקפנות במקום העבודה בקוד ההתנהגות שלהם, אך קשה למעסיקים להתייחס להתנהגויות שמתרחשות מחוץ למקום העבודה. "מעסיקים צריכים לשתף פעולה עם עמותות וארגונים כמו 'סרט לבן' (בישראל – אסל"י, ארגון סרט לבן ישראל) כדי לפתח מדיניות וחינוך במקום העבודה שלהם," ייעץ גארט.

גארט ממליץ למעסיקים להיות עם אצבע על הדופק בנוגע להטרדות ולשיחות טלפון או התנהגות פוגעניות כלפי עובדים, מה שעשוי לעזור לטיפול בבעיות כאלה, אך לא בהכרח באלימות במשפחה. כדאי שמעסיקים יציעו רגישות וסיוע למועסקים ומועסקות שבכל מצב שבו כרוכה אלימות ביתית. "אנו מאמינים שבאחריותם של המעסיקים להציע הגנה לקורבן או לתוקף," אמר גארט. יש להניח שכוונתו, בהקשר לתוקף, היא סיוע בטיפול בנטייה לאלימות לפני שתידרדר להתנהגות מסכנת ומסוכנת. הוא אף הדגיש את החשיבות בכך שמעסיקים יכירו באחריותם כלפי כל המועסקים – בין אם הם קורבנות, תוקפים, או קולגות של מישהו המעורב באלימות על מנת להבטיח שהמועסקים חשים בנוח במקום העבודה.

"ארגונים אינם יכולים עוד להתעלם מאלימות במשפחה כששכיחותה כה מוכרת וכאשר יש מקורות רבים כל כך לסיוע להם במקרה שעובדים מעורבים בה בדרך כלשהי – כבר אי אפשר לטמון את הראש בחול," אמר גארט.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה