שיתוף

המשימה לאתר מנהלים מעולים כמו גם עובדים מצויינים בעלי פוטנציאל רב להיות מנהלים טובים צריכה להתחיל כבר בתהליך הגיוס. או ליתר דיוק, בתהליך האיתור, המיון והגיוס של מועמדים.

במהלך המבחנים והראיונות חשוב לאתר מועמדים בעלי מאפיינים של מנהיגים בעלי כשרון מנהיגותי טבעי כדי שניתן יהיה לשלב אותם בעתודה הניהולית של הארגון.

רוב הארגונים מחפשים את העתודה הניהולית בקרב עובדים צעירים, בני דורות ה-Y וה-Z. היתרון שבחיפוש מנהלי העתיד בקרב בני דורות אלה טמון בכך שהם מביעים שוב ושוב את רצונם להיות מאוד מעורבים בכיוונים שאליו הולך הארגון כבר מרגע קליטתם בארגון.

החיסרון טמון בכך שרבים מהם לא נשארים בארגון יותר משנתיים עד ארבע שנים. חסרון נוסף טמון בעובדה שרבים מהם מעדיפים לעבוד מרחוק, או מהבית, או להיות פרילנסרים ולמכור שירותים לכמה ארגונים במקביל.

כך או כך, בעת הרכבת העתודה הניהולית, חשוב להבחין בין אנשי מקצוע מצטיינים שאינם בעלי כישורי ניהול, לבין אלה שיש להם כשרון להנהיג ולנהל עובדים.

מועמדים לעתודה ניהולית צריכים להיות כאלה שיש להם יכולת לחשוב כמה צעדים קדימה: מנהיגים הם אנשים שיוזמים ומובילים. הם לא פועלים רק בתגובה לפעולות שאחרים עושים.

לכן, מנהל טוב צריך להיות אדם שמסוגל לתכנן קדימה, ושיבער בו הלהט להכין את התוכניות קדימה אף עוד לפני שמונה לתפקיד ניהולי.

יתרה מכך, מועמד טוב לעתודה ניהולית צריך להיות אדם שמסוגל לחשוב מעבר לפרויקט ספציפי ומעבר לנקודת הזמן הנוכחית.

עליו להיות מסוגל לצפות מראש מה הלקוחות שלו יצטרכו בעתיד, עליו להגדיר כל הזמן מטרות חדשות, ולהעלות באופן תדיר רעיונות מתקדמים וחדשניים.

מאפיין נוסף שחייב להיות למועמד לעתודה ניהולית הוא היכולת לקחת יוזמה, לקחת סיכונים מחושבים, ולהיות מסוגל לייצר חדשנות בלי לקבל הוראות או הנחיות לכך.

בנוסף, עליו להיות אדם שכל הזמן מנסה ללמוד ולנסות להבין את ההיגיון שמאחורי המשימות המוטלות עליו כמו גם את ההיגיון מאחורי ההתנהלות של המנהלים שמעליו.

ולבסוף, מועמד לעתודה ניהולית חייב להיות אדם בעלי כישורי תקשורת מצויינים. מנהל טוב הוא אדם שיודע ומסוגל לתקשר היטב.

לכן, כאשר ארגון מנסה לאתר מועמדים לעתודה בקרב העובדים הקיימים שלו, עליו לשים לב לעובדים בעלי כישורים טובים ביצירת תקשורת מועילה עם המנהלים שלהם ועם העובדים האחרים.

עובדים כאלה הם עובדים שיודעים ללמד אחרים, שמתקשרים היטב עם הסביבה ויודעים להסביר את הסיבות לכך שהם עושים דברים בצורה מסויימת.

והכי חשוב: מועמדים לעתודה ניהולית צריכים להיות עובדים שלא מנסים להשליט סמכות בכוח הכוח או הדרגה, אלא בכוח היכולת לסחוף אחריהם אנשים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה