שיתוף

במהלך השנים הקרובות צפויים כשני שלישים מעובדי הארגונים לנטוש את הארגון בגלל היעדר למידה והכשרה מספיקות והיעדר הזדמנויות פיתוח, כך עולה ממחקר שבוצע בבריטניה.

עוד עולה מהמחקר, כי כ-90% מהעובדים מעוניינים שהמנהלים שלהם יציעו להם יותר הכשרות וקורסים שיסייעו להם ויעודדו אותם לפתח מיומנויות נוספות, מעבר לאלו שרכשו.

כמו כן מבצעי המחקר הצביעו על כך שכשני שלישים מהעובדים מאמינים כי הכשרה ולמידה הן מרכיבים בעלי חשיבות רבה עבור העובדים הרבה יותר מאשר בשנים קודמות.

סקר שבדק מהן ציפיות העובדים מהמעסיקים בנושאי למידה, הכשרה ופיתוח מקצועי מגלה כי כ-80% מהעובדים מאמינים כי ארגונים נדרשים כיום יותר ויותר להציע לעובדיהם הזדמנויות לפתח את רמת המקצועיות שלהם.

עוד עולה מהסקר כי כ-90% מהמעסיקים דיווחו כי הם אכן מעודדים את העובדים שלהם לרכוש מיומנויות מקצועיות.

הלימודים במוסדות הלימוד הגבוהים אמנם נדרשים אבל מתברר כי הם אינם מספיקים. התוצאה היא שיותר ויותר ארגונים מצטרפים למהפיכה במסגרתה הם הפכו לגוף הלמידה המרכזי של העובדים.

מגוון ענק של הכשרות, סוגים ותחומי למידה, פיתוח מיומנויות, הגברת המקצועיות והתפתחות מקצועית של העובדים, הפכו לחלק בלתי נפרד מההצעה לעובד, וכתוצאה מכך גם לגורם מבדל שתפקידו למשוך עובדים טובים לארגון.

אחת המטרות של ההכשרות והלמידה בארגון היא לסייע לעובדים להתמודד עם אתגרים שהם נתקלים בהם במהלך עבודתם השוטפת.

לכן חשוב מאד להנהיג תרבות ארגונית שמעודדת עובדים לדבר על האתגרים שלהם ולבקש עזרה בלי לחשוש.

בנוסף, יש להנהיג תרבות ארגונית שמאפשרת לכל עובד לקבל מנחה (מנטור) שיסייע לו ללמוד ולהתגבר על אתגרים ומכשולים.

ומעל לכול, יש להנהיג בארגון צורך תרבות ארגונית שמעודדת עובדים לקחת הכשרות מתאימות שיאפשרו להם להתמודד בהצלחה עם האתגרים.

בשוק העבודה של היום, טכנולוגיות מתפתחות ומשתנות חדשות לבקרים, ההכרח בעובדים בעלי מגוון מיומנויות הולך ועולה, וכל ארגון שרוצה להיות בין הטובים ולהתייצב בשורה הראשונה בשוקי היעד שלו, חייב להקים מערך למידה יעיל ומועיל.

מושג המפתח הוא פיתוח ארגוני המבוסס על התפתחות אישית של העובדים, בעיקר דרך הכשרות ולמידה, כאשר מדובר על למידה ועל הכשרות שמתבצעות באופן רציף ועקבי, ולא רק אחת לתקופה.

אחת המטרות של הענקת אפשרויות למידה והכשרה לעובדים היא שימורם לאורך זמן תוך הענקת חווית עובד חיובית.

מחקרים שבוצעו בארה"ב מראים כי יותר מ-40% מהעובדים טוענים שלמידה ופיתוח מקצועי הם היתרונות החשובים ביותר עבורם כאשר הם מחליטים באיזו חברה הם רוצים לעבוד.

מתברר כי נקיטת גישה פרואקטיבית לצמיחתו של העובד ולבניית אסטרטגיות פיתוח מקצועיות לארגון כולו ולכל עובד בנפרד, מאפשרת לצמצם את שיעורי התחלופה ולהגדיל את הפרודוקטיביות של העובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה