שיתוף

בניית מאגר מועמדים פוטנציאליים שניתן לפנות אליהם בעת הצורך, כמו גם מועמדים שהארגון מחפש כדי לאייש משרה, הם קהל מטרה שלא מספיק לחפש אותו בצורה אקטיבית כל הזמן.

בדומה לתחום השיווק, גם בתחום של איתור וגיוס עובדים, חשוב מאוד ליצור מנגנון למשיכת מועמדים פוטנציאליים, פאסיביים ואקטיביים כאחד. או במילים פשוטות, לגרום למועמדים להגיע אליכם, ולא רק להיות אלה שפונים אליהם.

אחד המנגנונים שכבר הפך לאימפריה בקרב מחפשי עבודה בארה"ב וב-190 מדינות העולם הוא האתר Glassdoor. יש סיבות רבות לכך שמועמדים פוטנציאלים ועובדים כאחד, מגיעים לאתר Glassdoor ויש דברים רבים שהם עשויים לחפש בו.

רובם מחפשים משרות פתוחות שניתן להגיש להן הצעות. אבל יש גם מועמדים פוטנציאליים (פאסיביים ואקטיביים) שמגיעים לאתר כדי להשוות משכורות, או לבדוק מגמות בשוק העבודה, ויש עובדים ומועמדים המחפשים עבודה, שמגיעים לאתר כדי לבדוק את חוות הדעת שנרשמו על המעסיק הנוכחי שלהם ועל מעסיקים אחרים שהם שוקלים לעבוד אצלם בעתיד.

האתר Glassdoor מפרסם בהנחיות שלו למעסיקים, כי הוא שואף להיות המקום האמין והשקוף ביותר עבור מועמדים לעבודה המחפשים משרות ומקומות עבודה. האתר מיישם עקרונות והנחיות שנועדו להבטיח שהמידע הרשום בו הינו המידע האותנטי, השקוף והמדוייק ביותר, והוא מקפיד על איזון תוך איזון בין מועמדים למעסיקים.

סטנדרטים גבוהים של אמינות הביקורות

האתר Glassdoor לא מאפשר לערוך או לשנות את הביקורות או הערות שנרשמו בו (בנוגע למעסיקים), יהא השינוי קטן ככל שיהיה. לעומת זאת הוא מאפשר למעסיקים שפתחו אצלו חשבון (גם חשבון חינמי) להשיב לביקורות ולהשמיע את הצד שלהם.

האתר שם לו למטרה לא לסנן או למחוק תכנים, רק משום שאותם תכנים  מורידים או מעלים את דירוג המעסיק באתר. זאת ועוד, האתר דורש את אימות כתובות הדואר האלקטרוני ופרופיל הרשת החברתית הרלוונטית, עבור כל משתמש שמעלה בו תכנים.

ביקורת טכנולוגית על התכנים למניעת מתחזים

האתר Glassdoor מיישם טכנולוגיה קניינית המנתחת תכונות מרובות של התוכן. אם התוכן אינו עובר את הביקורת הטכנולוגית, הוא נבדק על ידי צוות מנהלים (אנושיים), כדי לקבוע אם הוא עומד בהנחיות.  במילים אחרות, Glassdoor משתמש בטכנולוגיות קנייניות ובאלגוריתמים טכנולוגיים לזיהוי ניסיונות שימוש לרעה.

האתר נותר ניטרלי בכל מקרה של מחלוקת, ואינו לוקח צד באינטראקציות בין מעסיקים לעובדים או מועמדים. עם זאת, הוא כן מסיר תכנים פוגעניים שמטרתם היחידה היא נקמנות או פגיעה.

אנונימיות וחופש ביטוי

האתר מאמין בעקרון האנונימיות וחופש הביטוי, כאשר לכל משתמש יש זכות להשמיע את דעתו ולהישמע ללא חשש מעונש, צנזורה או תשומת לב בלתי רצויה אחרת.

כאמור, ב-Glassdoor למעסיקים יש זכות להגיב, ללא תשלום, על ביקורת שנכתבה עליהם.

חוות דעת והשוואות שכר

האתר מציע ביקורות וחוות דעת על מעסיקים, נתוני שכר על פי מגוון של סוגי התפלגויות, סקירות וראיונות, ביקורות על הטבות, מאפשר לפרסם תמונות, מפרסם פרסים ותכנים אחרים שנשלחים חדשות לבקרים על ידי משתמשים.

למי מיועדות המשרות ב-Glassdoor

המשרות המתפרסמות ב-Glassdoor מיועדות לעובדים במשרה מלאה, במשרה חלקית, קבלנים, פרילנסרים (עצמאיים), מתמחים וכל סוג אחר של משרות ותפקידים.

 אסור לתת תמריץ או פיצוי לביקורות חיוביות

האתר מקבל בברכה רבה את העובדה שהחברות מעודדות את עובדיהן ואת המועמדים שנמצאים איתם בתהליך גיוס, לחלוק חוות דעת וביקורות על החברה (המעסיק).

אבל שימו לב, על הביקורות להיות כנות לחלוטין. בשום אופן אין להציע לעובדים או מועמדים תמריץ כדי לכתוב ביקורת אוהדת. Glassdoor רואה זאת בחומרה רבה. בכל מקרה בו יתגלה כי תמורת הביקורות החיוביות הוצע פיצוי כלשהו, הביקורת תוסר.

מאחר שב-Glassdoor מאמינים באנונימיות, האתר לא מאפשר למעסיקים לשאול את העובדים מה הם כתבו ולא ניתן לראות אישור על פרסום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה