שיתוף

לכל ענף, תחום עיסוק ומגזר שוק יש שיטות משלו לגיוס עובדים ובפרט טלנטים. יש תחומים בהם יש מגוון רחב של טלנטים ותחומים אחרים בהם מספר הטלנטים מוגבל יותר.

לכן, ההגדרה של גיוס כמוצלח או כפחות מוצלח חייבת להתייחס לענף ולתחום העיסוק של הארגון. יתרה מכך, יש תחומים בהם יש קושי גדול יותר לעניין טלנטים בגיוס לחברה בעוד שבתחומים אחרים קל יותר לעניין מועמד להתגייס ולעבוד בחברה.

ולמרות זאת, יש כמה מרכיבים המשותפים לכל סוגי החברות, התחומים והענפים:

1 עלויות או פרודוקטיביות

תהליך גיוס חייב להיות יעיל תפעולית. אלא שככל שמקצצים בעלויות, כך עלולים לפגוע בפרודוקטיביות של התהליך, כלומר במציאת הטלנטים המתאימים ביותר לארגון. בכל מקרה, מנהלי הגיוס כיום נאלצים להקפיד על מעקב הדוק אחר עלויות הגיוס כדי שההוצאות לא יהיו גבוהות מדי.

מצד שני, כדי שתהליך הגיוס יהיה יעיל, יש לארגן את סדר העדיפויות כך שהתפוקה והתוצאות יקבלו עדיפות על פני חסכון בעלויות.

כדי לאזן בין שני חלקי המשוואה (התייעלות תפעולית מול פרודוקטיביות) חשוב להשקיע זמן בהערכה מראש של ביצועיהם של ערוצי הסורסינג, ובכימות האיכות של הגיוס. שני אלה (ערוצי הסורסינג ואיכות הגיוס), מהווים את ני היסודות החשובים להצלחת הגיוס לאורך זמן.

2 להגדיר כיוון אסטרטגי ברור לפני שיוצאים לקמפיין גיוס

אחת המגבלות שארגונים רבים סובלים מהן היא היעדר הגדרות ברורות של כיוון אסטרטגי (של קמפיין הגיוס). כאשר המטרות הברורות היחידות הן שעומדות לנגד עיני הארגון הן גיוס מהיר ככל האפשר בעלויות נמוכות ככל האפשר, שוכחים שיש לתעדף משימות. בד בבד אסור לשכוח לעדכן באופן שוטף את סטטוס המועמדים ונהל אחריו מעקב צמוד.

ברגע שצוות משאבי האנוש משלב בעבודה השוטפת את הדגש על  המטרות האסטרטגיות, יהיה לו קל יותר להגדיר אסטרטגיה להשגת מטרות הגיוס.

הגדרת כיוון אסטרטגי ברור, מאפשרת בסופו של דבר לזרז את תהליכי הגיוס ולהפוך אותם יעילים יותר. יתרה מכך, הגדרת כיוון אסטרטגי מאפשרת לתכנן קדימה, מעבר למשרה הנוכחית שיש לאייש, ולתכנן את הקצבת הזמן שיש להשקיע בפיתוח קשר מועיל וארוך טווח עם מועמדים שנראים מבטיחים, כולל כאלה שלא מתאימים למשרה הספציפית שעומדת כרגע על הפרק.

3 הזדמנויות קידום ובניית מותג מעסיק

בארגונים רבים מושקעים מאמצים כבירים להפיכת המשרות הפתוחות לאטרקטיביות, על ידי הגדלת ההזדמנויות לקידום והדגשתן. צעד זה מאפשר לשפר את מותג המעסיק במטרה למשוך מועמדים איכותיים יכולה להיות אתגר.

אבל זהו גם אתגר לא פשוט. היכולת לאפשר קידום הולם היא אחד המרכיבים שמבדלים ארגונים זה מזה בכל הקשור לגיוס יעיל.

בסיכומו של דבר, יש לשים דגש על שינוי צורת החשיבה בעת רכישת הכישרונות, יש לתכנן מראש ולהגדיר אסטרטגיה ורצוי אף לשלב בהליך הגיוס גם כלים טכנולוגיים לצורך איתור, מעקב ויעילות תפעולית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה