שיתוף

בין כל האתגרים שמציבה העבודה מהבית, יש לציין את האתגר שבקיום שיחת משוב כאשר העובדים והמנהלים עובדים מביתם.

חדשות לבקרים טוענים כל יועצי משאבי האנוש כי יש חשיבות רבה לקיום שיחת משוב באופן תכוף, לכל הפחות אחת לרבעון.

השאלה הגדולה היא איך מקיימים שיחת משוב בזום עם עובד שנמצא בביתו, כאשר גם המנהל שמעביר את המשוב נמצא בביתו.  

למרות הקשיים והאתגרים, חשוב להקפיד לקיים את המשוב, מכמה סיבות: ראשית, לבדיקות ביצועים יש השפעה משמעותית על המוטיבציה של העובדים.

עובדים שמקבלים פידבק רציני לגבי המשימות שהם ביצעו, מקבלים בכך מסר מהארגון, שהארגון רואה את מה שהם תרמו לחברה ומודע לתרומתם.

בה בעת, לגבי משימות שביצוען היה נמוך מהנדרש, הם יכולים לקבל סיוע מהמנהל הישיר ואף מהצוות לגבי שיפור ביצוע משימות אלה בעתיד.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי הסיכוי של עובדים שקיבלו משוב בונה, להשקיע יותר בעבודה, הוא גבוה פי 2.9 לעומת העבר.

אם כן מהו המשוב: מדובר בסקירת ביצועי העובד, שהינה ההערכה הרשמית של ביצועי העובדים. הנה כמה שאלות שמנהלים עשויים לשאול במהלך סקירת הביצועים:

1 מה לדעתו של העובד הוא יכול לעשות כדי לסייע לקריירה שלו עצמו ולחברה.

2 אילו משימות לדעתו של העובד הוא ביצע בצורה מצויינת, אילו בצורה טובה, בינונית ואילו משימות לא עמדו ביעדים, ואיך הוא מתכנן לשפר בהמשך.

3 יש לבקש מהעובד לבצע הערכה עצמית, לזהות מה היו תרומותיו העיקריות לחברה, והיכן הוא מזהה הזדמנויות לשפר ביצועים.

בתום הסקר יש לקיים דיון בביצועי העובד, ולבדוק איך הם היו ביחס לדרישות וליעדים.

קיום של תהליך משוב הממוקד בטובתם של העובדים (ולא בנזיפות על יעדים שלא הושגו) משדר לעובדים שהחברה בה הם עובדים לוקחת על עצמה מחוייבות לצמיחתם והתפתחותם. מצב זה מאפשר לשמר את העובדים ובה בעת לסייע להם לשפר ביצועים.

להלן 2 יתרונות מרכזיים לכך שהמשוב שמתבצע באופן שתואר כאן, מסייע לעובד להתפתח:

1 סיכוי שהינו גבוה פי שלושה לכך שהעובדים ימליצו על הארגון כמקום מצוין לעבוד בו.

2 פי 2.4 עובדים ימשיכו לעבוד בארגון גם בעוד שנתיים מהיום.

יש הרבה מאוד דרכים שמאפשרות לארגונים לשפר את הליך המשוב. אחת מהן היא לנהל את ציפיות העובדים מהרגע הראשון.

דרך נוספת היא להפחית את המתח שהמשוב מעורר בקרב העובדים. מסקרים שנערכו בארה"ב עולה, כי כ-14% בלבד מהעובדים השיבו כי הם "מסכימים מאוד" עם הקביעה כי המשוב שקיבלו מעודד אותם להשתפר.

לכן חשוב מאוד לוודא שהמשוב נתפס על ידי העובדים כמנוף שמסייע להם להשתפר ולהצליח בחברה, ולא כביקורת על מה הם עשו רע.

לשם כך, במסגרת השאלות ששואלים את העובד במהלך המשוב, כדאי להוסיף את 4 השאלות הבאות:

1 באילו הישגים אתה הכי גאה.

2 איך הארגון יכול לסייע לעובד לשפר את הישגיו ולתמוך בו.

3 אילו כישורים העובד מרגיש שיש לו ושהם אינם מקבלים ביטוי במסגרת תפקידו והמשימות המוטלות עליו.

4 באילו הזדמנויות צמיחה העובד מתעניין.

 

רישום ליריד משאבי אנוש HRexpo2021

אין תגובות

השאר תגובה