שיתוף

כדי להרגיש מונעים, רוב האנשים צריכים לפעול בהשראת מישהו או משהו – בין אם זה מנהיג בעל השפעה, קולגה למשרד, פרויקט חדש ומאתגר, כיוון שונה בעבודה, ועוד.

ההשראה באה לפני הכל. לפני המוטיבציה, הפרודוקטיביות והרצון להצליח.
מקור ההשראה לא מוכרח להיות פיזית במשרד, הוא יכול להיות משהו אחר או במקום שונה לגמרי. חשוב לדעת כי ההשראה היא חלק מכריע של העבודה ופיתוח קריירה אינטליגנטית, כיוון שהיא מתואמת באופן מלא עם מטרות ושאיפות אישיות.

למי אתם מתחברים?

במקום לחשוב על מה שאתם רוצים לעשות במקום העבודה שלכם, אולי עליכם לשאול שאלה אחרת: עם מי אתם נוטים להתחבר? האם למחלקת המכירות והשיווק? או האם אתם מעוניינים יותר ב- IT, באסטרטגיית תוכן? או באופטימיזציה של מדיה חברתית מקוונת?

למי אתם נמשכים בחיי היומיום שלכם? האם אתם נוטים לקיים אינטראקציות טובות יותר עם אדם בודד על קפה או ארוחת צהריים, או שמא קל לכם יותר לקיים אינטראקציה עם אנשים בקבוצה גדולה? האם אנשים גורמים לכם להרגיש סחוטים או נטענים?

ישנם אנשים שמזדהים במיוחד עם מוזיקאים, סופרים, אמנים והוגים שמתקשרים באמצעות כתיבה ואמנות, ולא באמצעות שיחות או אינטראקציות רשמיות. יש אנשים שנמשכים לשיחות בבתי קפה שקטים ואחרים שמעדיפים לתקשר במסעדות הומות, או בכנסים גדולים.

מי מעורר בכם השראה? האם אתם מתקשרים טוב יותר בשיחה ווקלית? ע"י כתיבה? אתם מעדיפים לעבוד טוב אחד על אחד, או בקבוצה? והאם בקבוצה קטנה או גדולה? עליכם לברר עם עצמכם את כל אלוף כדי להבין מה מספק עבורכם השראה בעבודה.

מדוע אתם מגיעים לעבודה?

במילים אחרות, מהי מטרת הקריירה האולטימטיבית שלך? איך יכול המיקום הנוכחי שלך לפעול לטובת הקריירה שלך בטווח הארוך?

אם אתה מרגיש את ההשפעות של שחיקה תעסוקתית, אתה לא לבד. למעשה, ע"פ מחקר של אוניברסיטת אוהיו, בכל שנה חברות מאבדות מעל 300 מיליארד דולר בשל עובדים שחוקים וחסרי מוטיבציה, שאינם מסוגלים להגיע לעבודה מדי יום.

השראה יכולה להיות גם רוחנית. ישנם אנשים שיעדיפו לטייל אחת לכמה חודשים, לבקר בנהרות, באוקיינוס, או לטייל על רכס הרים, טיול בטבע, בדומה למדיטציה מרענן ומספק השראה. ישנם כאלו שיעדיפו פעילות אקסטרים כגון: מצנחי רחיפה, צניחה חופשית, סקי, ומרוצי מכוניות.

הקשיבו לתגובות הפיזיולוגיות של הגוף שלכם ובדקו את עצמכם מדי יום. איך אתם מרגישים כשאתם מתעוררים בבוקר? איך אתם מסיימים את יום העבודה? אם אתם לא מכבים את המחשב כדי לקרוא ספר או לעשות מדיטציה, לבלות בחיק המשפחה ועם חברים, אתם לא תצליחו להתרענן ולקבל השראה ליום העבודה הבא. האובססיה של להישאר מחוברים תמיד – באמצעות הטלפון, הדואר האלקטרוני, הטלוויזיה והאינטרנט – עשויה להיות חלק מהסיבה לשחיקה.

איך אתם עובדים?

בזמן העבודה, האם אתם בוחנים את עצמכם? האם אתם שואלים את עצמכם שאלות לגבי הפרויקט הנוכחי עליו אתם עובדים וכיצד הוא יקדם את הקריירה שלכם? האם אתם נפגשים עם אותו מנהיג או קולגה שמהווה עבורכם השראה? חשוב ללמוד כיצד לנצל שיפוט טוב. לדוגמה, לנסות להימנע מלבקש רשות מיותרת לנסות לעשות דברים – יהיה מועיל עבור הקריירה שלכם. לקיחת בעלות על מצב כדי להפוך אותו יותר מרתק עבורכם, יכול רק לעזור להפוך את השגרה היומית שלכם יותר מהנה בטווח הקצר, כמו גם מתגמלת יותר בטווח הארוך גם כן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה