5 דרכים אפקטיביות להתמודד עם משוב שלילי

5 דרכים אפקטיביות להתמודד עם משוב שלילי

משברים וחיכוכים במקום העבודה בדרך כלל נובעים מתקשורת לא אפקטיבית וחוסר הבנה

שיתוף
פגישות עם העובדים

פגישות עם העובדים

למרות שמשוב וביקורת נחשבים כדבר שלילי, בפועל, משוב הוא בגדר מתנה – איך תוכלו לשפר אם אינכם יודעים מה עליכם לשפר?! איך תוכלו להצליח אם לא תדעו אילו הרגלי עבודה עליכם לשנות?

משוב הוא מתנה. איך תוכל להשתפר אם לא תדע היכן אתה צריך לחזק את הכישורים שלך או את הרגלי העבודה?

אנשים רבים נכנסים למצב של מגננה או עצובים כאשר מותחים עליהם ביקורת בעבודה. במקרים רבים, במקום העבודה אין תרבות של משוב, ואנשים אינם מאומנים לתת או לקבל ביקורת בצורה אפקטיבית. מתן וקבלת משוב שלילי בונה מצריך הרבה אימון ותרגול.

כיצד תקבלו משוב שלילי?

הקשיבו

חשוב למעשה לשמוע מה שנאמר לכם ואם יש צורך, לשאול שאלות כדי לוודא שאתם מבינים את הביקורת באופן מלא. דרך טובה להאזין ולהבין היא לבצע שיקוף באמצעות חזרה על דברי המדבר. לדוגמה: "אני מבין שאתה לא מרוצה מהדרך בה השבתי ללקוח בשבוע שעבר?" כך מעביר המשוב ידע שקיבלתם והבנתם את הביקורת, לא התגוננתם ואתם מעוניינים להשתפר, וכך גם אתם תוודאו שהבנתם בדיוק מה היתה הבעיה.

כשתהיו קרובים לסיום השיחה, תוכלו לשאול מה אתם כן עושים טוב כדי לשמור על עבודתכם הטובה, זאת במקרים בהם לא זכיתם כלל למשוב חיובי.

הניחו שהכוונות טובות

אלא אם כן הוכח אחרת, הניחו שכוונותיו של מעביר המשוב הן טובות. אל תקפצו באופן אוטומטי למסקנה כי האדם שמבקר אתכם מעוניין לפגוע בכם או להרחיק אתכם מהחברה. ברב המקרים הוא רק רוצה לסייע לכם להשתפר כדי שגם אתם וגם החברה תזכו להצלחה.

אל תיקחו את זה באופן אישי

מטרת המשוב היא לאפשר לעובדים להשתפר, בעיקר על מנת שהחברה תתקדם ותצליח. זה לא אישי. בודדים המקרים שמנהל מנסה להתנכל למישהו באופן אישי ולכן, התייחסו למשוב בצורה עניינית ובונה, על אף שתמיד קשה ולא נעים לשמוע ביקורת שלילית. הזכירו לעצמכם שזה שאתה נשארים בחברה אומר שאתם עושים הרבה דברים טובים, וזה שהמנהל שלכם מפנה זמן לשבת אתכם על המשוב, אומר שאכפת לו מכם ושהוא בעדכם. תוכלו לשקף למנהל מה שלמדתם מהמשוב ומה תעשו אחרת מעתה והלאה.

זכרו כי המנהלים מבקרים את העבודה שלך, לא אותך עצמך. לעולם אל תיקח משוב שלילי על העבודה שלך כביקורת עליך כאדם.

ראו את הביקורת כעזרה

זכור כי כל משוב בונה (כולל משוב שלילי) הוא סימן לכך שאנשים רוצים לעזור לך לעשות את העבודה טוב יותר. זה יהיה הרבה יותר גרוע אם אנשים יראו אותך עושה עבודה גרועה ולא יגידו מילה. אל תהיו קשים עם עצמכם, זכרו שכל אחד עושה טעויות ולכל אחד יש דברים ללמוד.

הביעו תודה

הדרך לצאת ממשוב גדולים באמת, היא להגיד תודה לאדם עבור המשוב שלו. שימו לב כי הבעת תודה אינה רק עבור משוב חיובי, אלא גם שלילי. המנהל שישמע שאתם מודים לו על הזמן שהקדיש לכם ועל הביקורת הבונה שתוכלו ללמוד ממנה, יעריך אתכם מאוד. זה אפילו יכול לשפר את המשוב שתקבלו בפעם הבאה. זכרו כי כל משוב בונה הוא בעל ערך כיוון שהוא מספק לכם הזדמנות לשפר וללמוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה