שיתוף

בכל הליך גיוס, בפרט הליכי גיוס שמלווים בקמפיין גיוס, יש צורך לאתר גם מועמדים שיכולים להוות עתודה ניהולית.

לשם כך יש ליצור שני מסלולים בהליך המיון והסינון: מסלול אחד שמיועד למועמדים שמיועדים לנתיב מקצועי, ומסלול אחר למועמדים שהנתונים הראשוניים שלהם מעידים כי יש להם פוטנציאל מנהיגותי ופוטנציאל ניהולי.

איתור מועמדים לעתודה ניהולית היא משימה לא פשוטה, בפרט כאשר מנסים לגלות את המנהלים המיועדים מתוך מאגר מועמדים שמיועדים תחילה לתפקידים זוטרים, ושיש להם ניסיון מועט בתחום.

כדי לעמוד באתגר, חשוב להחליט על שיטה שבאמצעותה ניתן יהיה להבחין בעובדים שהנתונים האישיים שלהם טומנים בחובם  כשרון מנהיגותי.

המשימה לאתר את מנהלי העתיד היא אחת המשימות הקריטיות ביותר עבור מנהלי הגיוס ויש להתחיל לפעול לקידומה גם בשלב של איתור המועמדים לתפקידים מקצועיים, ולאו דווקא ניהוליים.

בתהליך המיון והגיוס של המועמדים, יש לנסות לאתר מועמדים בעלי מאפיינים ותכונות של מנהיגות ויכולות לקבל החלטות ניהוליות, כדי שבבוא העת יוכלו מועמדים אלה להוות את עתודת המנהלים של הארגון.

הקבוצה הגדולה ביותר שמתוכה יש לאתר את מנהלי העתיד היא כיום בני דור המילניום. עובדים מבני דור המילניום מאופיינים בדרך כלל בשאיפותיהם בכל הנוגע לערכים חברתיים חברה בכללותה ומבטאים מעורבות רבה בכל הנוגע לעתיד הארגון.

אין ספק שלא כל עובד יכול להיות מנהל. לא רק משום שארגון לא זקוק לכל כך הרבה מנהלים אלא בעיקר משום שלא כל אדם נולד עם תכונות של מנהיגות או אף עם השאיפה להיות מנהל.

עובדים רבים יכולים להצטיין ברמה המקצועית אבל אין זה אומר שהם מתאימים לתפקידי ניהול. עם זאת, רצוי מאד שמועמדים בעלי תכונת מנהיגות ובעל יכולת ורצון לנהל יהיו גם בעלי יכולות מקצועיות גבוהות.

מנהל טוב צריך להיות בעל יכולת לחשוב כמה מהלכים קדימה ולצפות תוצאות של מהלכים, בין אם מדובר במהלכים שהוא עצמו נוקט, או מהלכים של המתחרים.

התכונות החשובות שיש לחפש אצל המיועדים לעתודה לתפקידי ניהול:

  • יוזמה – יכולת ליזום כל הזמן.
  • דחף להצליח וחתירה מתמדת להקדים את המתחרים.
  • יכולת להבין המגמות וההתרחשויות בשוקי היעד של היחידה שבראשה הוא עומד ולפעול בהתאם.
  • תכנון מראש של כל צעד שהוא יוזם, תוך התחשבות בנקודות חוזק וחולשה.
  • יכולת לאתר נקודות חוזק וחולשה בצוות ובשוקי היעד.
  • יכולת לצפות מראש אילו מוצרים ושירותים יכולים להביא תועלת ללקוחות ולקדם אותם.
  • יכולת להגדיר מטרות.
  • יכולת לתמרץ ולנטוע מוטיבציה בקרב הכפיפים לו.
  • יכולת לקדם חדשנות.
  • יכולת לקחת סיכונים מחושבים.
  • בעל חוש אחריות ולקיחת אחריות גם על כישלונות.
  • בעל תקשורת מצויינת עם הכפיפים לו, עם המנהלים שמעליו ועם הלקוחות.
  • יושר, אמינות, ורצון לגייס עובדים בעלי ידע רב משלו.

אין תגובות

השאר תגובה