איך גורמים לעובדים לחיות בריא? משחדים אותם

איך גורמים לעובדים לחיות בריא? משחדים אותם

75% מתקציב הביטוח הבריאותי 'מבוזבז' על מחלות מניעתיות. מנהלים בארה"ב מוכנים לעשות הכול - כולל שוחד - לעידוד סגנון חיים בריא

שיתוף
סגנון חיים בריא לעובדים

 מנכ"ל תעשיות ניו אייג' קן בייקר (Ken Baker), מוכן לעשות הכול כדי לעודד את העובדים שלו לחיות אורח חיים בריא יותר  וכשהוא אומר הכול הוא מתכוון להכול! כולל שוחד והימורים. כך, כאשר גילה שמנהל המכירות בניו-אינגלנד מעוניין  לרדת במשקל הוא החליט להרים את הכפפה. מאחר ובייקר ידע שמנהל המכירות אוהב להמר הוא התערב איתו ובמסגרת ההתערבות, בייקר התחייב ללבוש חולצה עליה מודפס שם העובד (מייק) עם הצירוף 'הגבר', זאת במידה ומייק יצליח להוריד את המשקל שהציב לעצמו בתוך חודשיים. אם לא יעמוד ביעד, מייק יאלץ ללבוש חולצה עליה כתוב שהוא 'איננו הגבר'

 מנהל המכירות הוריד הצליח להוריד במשקל וכמתחייב, המנכ"ל הסתובב עם חולצת טי-שירט הנושאת את ההכרזה הבאה 'מייק הוא הגבר' – The MAN . בייקר אף הגדיל את ההתערבות והבטיח להעניק למייק בונוס כלכלי במזומן, אם ישיל ממשקלו 20 קילו נוספים עד חודש אפריל.

 קן בייקר: "רציתי לתת למייק ולשאר העובדים בחברה תמריץ אמיתי, מאתגר ומהנה כדי לסייע במלחמה בהשמנה ובשמירה על סגנון חיים בריא לעובדיי."

 בייקר איננו היחיד, חברות מובילות בשוק האמריקאי אשר פועלות בשנים האחרונות לשמירה על אורח חיים בריא, פועלות בכמה ערוצים הכוללים מטבח בריאותי במקום העבודה, הנגשת מתקני כושר או קופונים לחדרי כושר וחוגים, סדנאות גמילה מעישון ומאכילה כפייתית לעובדים ועוד.

בחודש שעבר התפרסם סקר לפיו מספר החברות המעודדות אורח בריא באמצעות בונוסים כספיים רק עולה. ממחקר שנערך בשנת 2010 עולה כי 75% מתוך 2.5 טריליון דולר בשנה המוקצים לביטוח בריאות, ניתנים לחסכון באמצעות טיפול מונע ומעבר לאורח חיים בריא. חברות המובילות את תרבות הניו-אייג' בתעשייה, החלו לקחת את הנושא של בריאות העובדים לשלב הבא. הן מבינות שמדובר בהשקעה כלכלית ועל כן – מוכנות לשלם את המחיר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה