שיתוף

התפיסה לפיה מקום עבודה הוא מקום שהעובד חייב להשקיע בו את מיטב מרצו ויכולותיו רק כדי להצדיק את השכר שהוא מקבל בסוף החודש, חלפה עברה מהעולם כבר לפני יותר מעשור.

ארגון שרוצה להתמקם בשורה הראשונה של מקומות העבודה שטוב לעבוד בהם, חייב לגרום לכך שלעובדים יהיו תנאים אופטימליים לביצוע תפקידם, לרבות הפיכת מקום העבודה למקום שהעובד חש שכייף ונעים לו להגיע אליו כל יום.

מקום העבודה של 2022 חייב להיות ההיפך המוחלט מהתדמית שהיתה למקומות עבודה בעבר, כמקומות שהעובד יוצא מהם בסוף יום העבודה מותש, שחוק ואחרי שנסחטה ממנו כל טיפת אנרגיה ושמחת חיים.

לכולם כבר ברור כיום כי שביעות הרצון של העובדים משפיעה על הארגון בכל מישור אפשרי, החל ביכולות שלו למשוך אליו טלנטים ולשמר אותם לאורך זמן, ועד איכות המוצרים. לכן שביעות רצון העובדים היא מרכיב קריטי בהצלחתו של הארגון.

אלא שלמרות שהדברים הללו ידועים לכל מנהל משאבי אנוש ולכל מעסיק, יש עדיין יותר מדי מקומות עבודה שהנורמה הרווחת בהם היא שעבודה היא משהו שהעובד לתת לו את מירב מרצו כדי לאפשר לעצמו מחיה ופרנסה, בלי ניסיון להתחשב ברצונות ובקשיים של העובד עצמו.

התוצאה של תפיסה מעין זו היא מידה מעטה של מחוברות עובדים לארגון עד כדי ניתוק מוחלט, דבר שמביא לחוסר יכולת לשמר וקושי רב בגיוס עובדים.

לפני שניתן להתחיל לטפל בבעיית שביעות הרצון של העובדים (או את מידת אי שביעות הרצון של העובדים), יש לאמוד את היקף הבעיה.

לשם כך כדאי לערוך מדי פעם סקרי שביעות רצון בקרב העובדים. במסגרת הסקר כדאי לשאול אותם אם הם חשים שהם לומדים, מתפתחים, וצומחים במסגרת תפקידם, האם הם מגשימים את עצמם, והאם הם חשים שתרומתם מקבלת הכרה ושיש להם תחושה של מטרה.

חשוב לשאול את העובדים האם הם מרגישים שמקום העבודה מעודד אותם להמציא דרכים חדשות ומשופרות לביצוע המשימות, האם התפקיד שהם מבצעים נותן להם תחושה של הישג אישי, והאם הם מקבלים את הכלים והמשאבים לבצע את היטב את תפקידם.

אלא שסקרים נערכים אחת לתקופה. ואת שביעות הרצון של העובדים חשוב לבדוק במהלך העבודה השוטפת.

יש 11 סימנים עיקריים שיכולים להעיד על כך שעובד חש תסכול וחוסר שביעות רצון בעבודה, במידה שהוא עלול להחליט לעזוב את מקום העבודה בטווח הקרוב:

1 היעדר יוזמה ופסיביות, בפרט כאשר מדובר שעובד שבתקופות קודמות כן נהג לקחת יוזמה.

2 איחורים שמתחילים בתקופה מסויימת והופכים מתקלה חד פעמית להרגל.

3 זלזול וחוסר מקצועיות בביצוע המשימות.

4 עובד שמשדר חוסר עניין בעבודה עד כדי הזעפת פנים ומצב רוח רע.

5 עובד שלוקח ימי מחלה רבים.

6 פעמים רבות של יציאה מוקדם מהעבודה בתואנות שונות.

7 ימי חופשה רבים, בפרט כשמדובר בעובדים שקודם לכן לא נהגו לקחת חופשות.

8 כעס בלתי מוסבר על עובדים אחרים.

9 היעדר השגת יעדים ואי עמידה במשימות.

10 ליקויים בביצוע המשימות.

11 עובדים שמתלוננים כל הזמן על כל דבר, לרבות על עומס העבודה, על הלקוחות ועוד.

סדנת ניהול זמן

תגובה 1

  1. הם גם הולכים הרבה לשירותים ! ואגב המנהלים שלהם לא אשמים אף פעם

השאר תגובה