עיני מאיים לחדש השביתה ברכבת; השר כץ מאיים לסגור את החברה

עיני מאיים לחדש השביתה ברכבת; השר כץ מאיים לסגור את החברה

בקרוב ייחתם הסכם למיקור חוץ של הקרונות החדשים; מאות עובדי הרכבת חתמו על עצומת תמיכה בעמיר פרץ לראשות ההסתדרות

שיתוף

האם קמה אופוזיציה פנימית ליו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, גילה אדרעי?

העיתון כלכליסט דיווח הבוקר, שבשבועות האחרונים חתמו מאות מעובדי הרכבת על טופסי תמיכה בעמיר פרץ, היה ויחליט להתמודד מול עופר עיני לראשות ההסתדרות במאי הקרוב.

החתימות, כך פורסם, נאספו שלא על דעתה של היו"ר הזוכה לגיבוי מלא של עיני המנהל עבור העובדים את המשא ומתן מול שר התחבורה ישראל כץ.

עובר בכיר ברכבת סיפר לעיתון, כי איסוף החתימות החל בשביתה הקודמת לפני כמה שבועות, וזאת מאחר וחלק מהעובדים החליטו שפעילותה של היו"ר מזיקה להם. לדבריו, ""האוצר הציע לוועד הרכבת תוספת שכר של 6% ומענק של 2,000 שקל לכל עובד, אבל הוועד סירב לקבל את זה. מדובר בתוספת לשכר על פני זאת שהמשק קיבל לא מזמן, כך שהיינו מקבלים יותר מ־12% למשכורת. הוועד מבחינתו רכב על הגל והציע מיליונים לעובדים שלו, אבל עכשיו הוא נאלץ להתקפל. הוועד גורם לעובדים נזק נורא ובסוף פשוט יסגרו את הרכבת".

מנגד, טוענים בוועד כי מדובר בהתארגנות מצומצמת של כמה עשרות עובדים, ומצפים "שהמחתים האלמוני יחשוף את עצמו".

 

לא יכול לפטר

ובתוך כל זאת, יו"ר ההסתדרות עופר עיני מחדש את איום השבתת הרכבת, בעקבות כוונתו של השר כץ לחתום על הסכם למיקור חוץ של קרונות הרכבת החדשים עד סוף החודש עם או בלי הסכמת הוועד. ההסתדרות פנתה הבוקר (א') לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לחדש את השביתה.

אתמול איים השר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, כי לא יהסס לסגור את הרכבת ולפתוח אותה מחדש כחברה מתוקנת, במידה ויתרחש "רצף שביתות פראיות נוספות". השר הוסיף ש"לצערי, בשל הסכמי העבודה בממשלת ישראל אני לא יכול לפטר את ועד הרכבת. גם הנהלת הרכבת לא יכולה. היחיד שיכול לעשות את זה הוא עיני והוא היה צריך לעשות את זה מזמן".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה