האתגר הגדול ביותר של מנהלי משאבי אנוש בזירה הגלובאלית – איתור וגיוס...

האתגר הגדול ביותר של מנהלי משאבי אנוש בזירה הגלובאלית – איתור וגיוס כישרונות

שיתוף

 על פי סקר חדש, שנערך על ידי חברת Mercer’s ובו השתתפו מעל 150 מנהלי משאבי אנוש מחברות בצפון אמריקה, עולה כי 59% ממנהלי משאבי אנוש בעולם מתמודדים עם האתגר הגדול ביותר של איתור וגיוס מועמדים  מקומיים בעלי כישורים טכנולוגיים ספציפיים.

השוק אמנם מתאושש ומשרות דרושים מתחילות להציף את מדורי הדרושים הרשמיים כמו גם את המדיות החברתיות אולם מנהלי משאבי אנוש מתמודדים עם אתגר לא פשוט והוא הקושי לאתר ולגייס טאלנטים מתחומים טכנולוגיים ספציפיים. 

כאשר נשאלו מהו האתגר הגדול ביותר בניהול משאבי אנוש בכלכלה הגלובאלית המתאוששת: 59% מהנשאלים השיבו שהאתגר הגדול ביותר הוא איתור וגיוס מועמדים בעלי כישורים טכנולוגיים בהתאם לצרכי החברה.  53% השיבו כי האתגר הגדול ביותר הוא התמודדות עם חוקי עבודה מורכבים ו-51% השיבו כי האתגר הגדול ביותר הוא התאמת מודל שכר הולם. 43% ציינו את הקושי למצוא מועמדים מוכשרים מקצועיים שהם אף בעלי כושר ניהול. 28% ציינו את האתגר שבייסוד מערכת תגמולים / הטבות / תמריצים. 24% ציינו את הקושי לקבל היתרי עבודה במדינות השונות. 14% ציינו את הקושי בבניית תכניות פנסיה, ביטוחי חיים וביטוחי בריאות ביעדים השונים.

על פי דו"ח מרסרס עולה כי 73% מהחברות במשק נמצאות בתהליך של פיתוח עסקי ופריצה לשווקים חדשים כאשר 3 מדינות מהוות את האתגר הגדול ביותר: סין (52%), הודו (36%) וברזיל (35%). החברות מתקשות באיתור מועמדים מתאימים בעיקר באותן מדינות וכן הן מתקשות בהטמעת חוקי העבודה המקומיים על פי חוקי המדינות ובבניית מודל שכר ותנאי תעסוקה שיתאימו לאוכלוסיה המקומית.

מהסקר עוד עולה כי 35% מהארגונים שבעי רצון ממדיניות ה-HR אולם 75% עובדים על עדכון והתאמת מדיניות ה-HR  לצרכי הארגון הן במדינות היעד החדשות והן במדינת המוצא.

רוג'ר הרולד, יועץ בכיר בחברת מרסרס: "החברות המבקשות לפרוץ לשווקים חדשים נתקלות בקשיים באיתור וגיוס הון אנושי במדינות המתפתחות וכמו כן, קיימים קשיים לא מעטים בהטמעת חוקי עבודה זרים ומסובכים ויצירת חבילות שכר ותנאים בהתאם לצרכים מקומיים."

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה