שימוש בטכנולוגיה להנעת עובדים

שימוש בטכנולוגיה להנעת עובדים

הנעת עובדים היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון וחברה. להלן שימוש יעיל בכלים טכנולוגיים לצורך הנעת העובדים ופיתוחם האישי

שיתוף
טכנולוגיה Photo by blackzheep

אסטרטגיות חדשות להנעת עובדים עולות וקמות כל הזמן מתוך מחשבה שהמוטיבציה של העובדים היא מנוע הפרודוקטיביות שלהם. מעסיקים יכולים להניע את העובדים שלהם באמצעות תכניות תמריצים ותגמולים, אירועים חברתיים, הטבות ופינוקים, בונוסים ועוד. 

אחת הדרכים המקוריות להנעה היא שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, וכך זה מתבצע:

הגדלת שיתוף מידע ושיתוף פעולה

טכנולוגית הענן היא אמצעי טכנולוגי מתקדם לאחסון ולשיתוף מידע רב וכלים כגון: Google Drive ו- Dropbox משמשים חברות רבות כיום, קטנות וגדולות כאחד. אפשרות שיתוף הקבצים יעיל להנעת העובדים באמצעות גישה נוחה וקלה לקבצים בהם נעשה שימוש במהלך העבודה. מדובר בסוג של "הטבה" – היכולת להיכנס לקבצים מכל מקום ומכל אמצעי דיגיטלי (טלפון נייד, מחשב נייד, טאבלט). הטכנולוגיה הזו חוסכת זמן ומשאבים לעובדים בהעברת קבצים מהירה ובשיתוף קבצים עליהם כמה אנשים עובדים יחד. החיסכון בזמן והקלות בה ניתן לשתף מידע ולשתף פעולה בעבודה על קבצים, תורמת לנוחות העבודה ומגבירה את המוטיבציה. דבר נוסף שכלי מבוסס ענן מאפשר הוא מעקב אחר מי עובד על מה ועידוד שיתוף פעולה בין עמיתים לעבודה, ותנועת העבודה קלה מתמיד.

תמונה טובה על ביצועי העובד

כולנו רוצים להיות מסוגלים לנהל את ביצועי העובדים ב- 360 מעלות, אבל כמה מאיתנו מסוגלים באמת לעשות זאת? מסתבר שכולם. תוכנות לניהול כישרונות (Talent management software) היא התשובה לניהול מקיף 360 מעלות של ביצועים אישיים. המטרה העיקרית של התכנה היא לספק למנהלים פרספקטיבה רחבה על העובדים שלהם, באמצעותה הם יכולים לראות את כל המידע לגביי ביצועי העובד ממקור ראשון.
לראות יותר פירושו לעשות יותר. התמונה המלאה מאפשרת למנהלים לספק משוב מדויק ופרואקטיבי לעובדים, לצייד אותם בכלים המתאימים לשיפור ביצועיהם ולהנחות אותם בדרך. הם גם יכולים באמצעות ראיית המצב המדויקת, להכיל תכניות הכשרה ופיתוח לעובדים – מה שללא ספק מעלה את המוטיבציה שלהם.

משוב בזמן אמת

סקירת הביצועים ומשוב לרב מתקיימים על בסיס שנתי או רבעוני, אך במצב אידיאלי משוב צריך להיות תהליך מתמשך. מסקר שנערך בארה"ב בשנת 2013 שסקר 6,000 אנשי משאבי אנוש נמצא, לבוא על בסיס שנתי או רבעונים, אך משוב צריך להיות מתמשך. למרבה הצער, כך עולה מסקר כי 2% בלבד של מעסיקים מספקים משוב שוטף לעובדיהם. במקום להמיתם לעונת סקירת הביצועים כדי לספק משוב לעובדים, תכנות משאבי אנוש יכולות לספק למנהלים מידע בזמן אמת בנושא ביצועי העובדים, על מנת לתגבר את שיחות המשוב ולחזק את הנקודות החלשות יותר של העובד. אין ספק שזה יתרום רבות להנעת העובדים, לפרודוקטיביות שלהם, ולהצלחה החברה כולה.

כלים ניידים ללימוד

יישומים ניידים מאפשרים גמישות ונגישות מכל מקום. כך שהעובדים יכולים להמשיך לעבוד מהבית ואפילו ללמוד תוכנות חדשות וקורסים שיסייעו להם בעבודה. הכשרה ופיתוח לעובדים תמיד מניע אותם. מרבית העובדים מעוניינים ללמוד ולהתפתח.
שימוש בתכנות ללמידה מרחוק מאפשר לעובדים ללמוד את התכנים בסביבה הנוחה להם. מחוץ למשרד, בשקט שלהם בבית.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה