איך נראה המשרד המושלם?

איך נראה המשרד המושלם?

משרד שחוסך עלויות או משרד שנראה נהדר במגזינים ומרשים את הלקוחות? לשניהם יש היגיון משלהם, אבל מה לגבי עיצוב משרד שמשפר את תחושתם ותפוקתם של העובדים?

שיתוף
עיצוב סביבת עבודה

עיצוב סביבת עבודה

מרחב עבודה מדכא משפיע על התפוקה. עם זאת, גם אם החברה אינה מעוניינת להשקיע כספים בשינוי עיצוב המשרד, העובדים עצמם יכולים לשפר את מרחב העבודה שלהם באמצעות כמה שינויים קטנים.

"מיקוד קוגניטיבי יכול לקבל חיזוק ותמיכה ממשיים באמצעות הסביבה הפיזית," אמרה להאפינגטון פוסט סוזן קרלסון, מעצבת פנים ראשית בפירמת הארכיטקטורה NBBJ. "לסידור הפיזי של המרחב יש השפעות מיטיבות מדידות." המשרד הטיפוסי בימינו קטן, רועש, צפוף, אין בו תאורה מספקת וקשה למצוא בו פרטיות. הוא בדיוק ההפך מאיך שמשרד היה אמור להיראות אילו תוכנן תוך חשיבה על ביצועים בעבודה. היצירתיות של העובדים נמצאת בתחתית הרשימה של מחזיקי המניות שקובעים כיצד יאורגן המרחב המשרדי, ובדרך כלל היא ממוקמת מתחת לפריטים כמו הפחתת ההוצאות ומציאת מיקום שיהיה נוח להגיע אליו בתחבורה ציבורית.

אם אתם מעורבים בדרך כלשהי בבחירת המרחב המשרדי או אפילו רק בארגון הפינה הקטנה שלכם, אתם יכולים להשפיע לטובה על התפוקה. ג'ן האבלי לוקוואלדט מ-PayScale מציעה כמה דברים שכדאי לזכור כשמארגנים את המשרד:

חסמו רעשים. מחסומים של ממש הם האמצעי הטוב ביותר, אבל אם אינכם יכולים להקים קיר, השתמשו באוזניות.

היפטרו מתאורת הפלורוסנט. תאורת פלורוסנט אינה רק מדכאת, היא חמורה אף יותר. היא, על פי מחקר אמריקאי-שוויצרי מ-2012, משפיעה גם על הביצועים (ועל היעדר שינה והפרשת הורמונים). אם אינכם מצליחים להתמקם בקרבת חלון וליהנות מאור טבעי, בקשו לכבות את האור ממנורת התקרה ולהשתמש במנורת שולחן במקומה. מומלץ גם לצאת מדי פעם החוצה ולשהות כמה דקות באור שמש טבעי. זאת לא חייבת להיות חשיפה ישירה – אפשר גם להיות בצל.

עצבו עצמכם פינה שתרגישו בה כמו בבית. "המשרדים המינימליסטיים והמתוחכמים נראים נפלא על דפיהם המבריקים של מגזינים, אבל הוספת כמה נגיעות אישיות למרחב שלכם יכולה לעזור בהגברת התפוקה," כותב קנטין וייטס ב-Wise Bread. "העניין הוא נוחות. תחשבו על זה: אם אתם צריכים לשהות 10-8 שעות במרחב, אז תצלומים, עבודות אמנות, צמחים ופריטים אחרים יכולים לעזור לכם לחוש רגועים יותר וגם, באופן מוחשי, לחבר את העבודה שלכם לחלקים אחרים בחייכם."

המלצות נוספות לעיצוב המשרד:

• מגוון של חללים, כאלה שמתאימים לעבודה משותפת וכאלה שמספקים פרטיות ושגם נבדלים זה מזה בעיצובם.

• נגיעות של צבע. כחול נחשב כמגביר חשיבה אינטלקטואלית, צהוב ולבן מעוררים השראה יצירתית, ירוק משרה רוגע ואיזון.

• צמחים גורמים לעובדים לחוש טוב יותר, הם תורמים לתחושה הביתית.

בואו לקבל השראה ורעיונות לסביבת עבודה אפקטיבית, בכנס wellbeing – רווחת העובד. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה