מדוע כל כך כדאי לכם להפיק סרטון וידאו?

מדוע כל כך כדאי לכם להפיק סרטון וידאו?

יותר ויותר חברות מפיקות (בעלות סבירה למדי) סרטון תדמית למיתוג מעסיק. כיצד סרטון זה מצליח לעשות את ההבדל?

שיתוף
מערכות תוכן לניהול ווידאו

מערכות תוכן לניהול ווידאו

כתבה זו בוודאי שאיננה הראשונה והיא גם לא תהיה האחרונה בסדרה שמדברת על כוחו של סרטון הוידאו כחלק אינטגרלי מהליך מיתוג מעסיק וגיוס עובדים. למי שעדיין לא הבין או השתכנע למה סרטון וידאו של 2-6 דקות עושה את העבודה, הנה כמה עובדות מוכרות וגם אחת חדשה יחסית:

  • סרטון וידאו המצולם בתוך סביבת העבודה ובו מצולמים עובדים אמיתים המשדרים את המסר ואת האווירה בארגון או במחלקה משדרים אותנטיות. אתם יכולים להגיד שאתם חברה אחרת, מיוחדת, צעירה, דינאמית, רצינית, שמחה, מתפתחת… ולהגיד ולהגיד. אבל התמונה מעבירה את המסר והופכת את האמרה שלכם לעובדה בשטח!
     
  • סרטון וידאו שתופס את סביבת העבודה, את האנשים בה ואת הדינמיקה כללית של המקום, מכין את המועמדים טוב יותר לראיון. הם יודעים פחות או יותר לאן הם מגיעים כמרואיינים, אך גם לאן הם צפויים להגיע כעובדים וזה מאפשר להם להיערך טוב יותר עם שאלות ונושאים שהם רוצים להעלות. מעבר לכך זה בעיקר הופך את הכניסה שלהם לארגון להרבה פחות מפחידה והם מרגישים הרבה פחות מנוכרים. כי משהו שם כבר מוכר.
     
  • לאנשים בכלל יש נטייה ליהנות מצפיה בסרטון וידאו קצר בעוד שקריאה זה כבר סיפור אחר. הרבה מקרב הגולשים, בעיקר הצעירים, מתעייפים מקריאת עמוד שלם. חלק אפילו לא טורחים לקרוא טקסט שלם אלא עוברים על הכותרות ברפרוף. אם לתרגם את זה לעולם הגיוס, הרי שהמועמדים לא טורחים לקרוא את כל המידע שהזנתם בעמוד הקריירה אלא הם רק קוראים כותרות וזה אומר "דרושים אנשי מכירות מנוסים". ברור שזה לא מניע את המועמדים באופן שבו הייתם רוצים להניע אותם, אך סרטון קצר של צוות המכירות בישיבת בוקר יעשה את ההבדל.

    המועמדים יוכלו לראות סדרת ראיונות קצרים של כמה נציגי מכירות המדברים בהתלהבות על סדר היום שלהם, על היעדים ועל המשימות שלפניהם… ואז כמות האדרנלין שיעבור מאנשי המכירות שלכם למועמדים (שהם אנשי מכירות פוטנציאליים) תהיה עצומה. 

  • סרטוני וידאו הם אחד מסוגי המדיה שציבור החברים ברשתות החברתיות הכי אוהבים להפיץ/לשתף. לכן, עובדי החברה שעד כה לא ששו להעלות מודעת דרושים סטנדרטית (שהכותרת שלה היא "דרושים אנשי מכירות") פתאום ימהרו להפיץ את הסרטון הזה ברשת. כשהעובדים והמנהלים שלכם הם המשתתפים (הכוכבים) המרכזיים, הם ימהרו להפיץ את הסרטונים הללו ולדאוג שכל מי שמכיר אותם או מכיר מישהו משכיר.. יצפה, יעשה לייק ויפיץ הלאה. כך אתם נותנים תנופה אדירה לסרטון וחוסכים לגמרי את הוצאות הפרסום.
     
  • גוגל, מנוע החיפוש האולטימטיבי, אוהב להפנות אנשים לעמודים שיש בהם סרטונים (כי גוגל יודע שעבור הגולשים סרטון הוא חוויתי יותר מטקסט). לכן, כשאתם מצרפים לעמוד הקריירה שלכם באתר הבית סרטוני וידאו, הסיכוי שלכם לקבל פניות של גולשים מתעניינים עולה וכך גדלה החשיפה למודעת הדרושים וזמן הגיוס מתקצר למעשה. 
     
  • הפקת סרטון או סדרת סרטוני וידאו לעובדים חדשים/פוטנציאליים יכול להיות בגדר עוד משימה וזה יכול להיות בגדר "פאן" גיבוש, יום כיף, הזדמנות של עובדים לתרום מהכישרון שלהם (לצלם, לערוך, להצחיק, לרגש…). פרויקט כזה יכול להיות חוויה מעצימה ומגבשת לעובדים כאשר הוא נעשה בתכנון נכון ובעיקר כאשר הוא מלווה בכיבוד, שתיה, הוקרה, הרמת כוסית לרגל סיום הפרויקט וכיו"ב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה